رادیاتور

انتخاب بهترین انواع شوفاژ ها در فصل زمستان به یاریتان میشتابد

رادیاتور و بهترین نوع شوفاژ های دیواری و زمینی

امروزه شوفاژ های زیادی در بازار وجود دارد که سخت می توان تصمیم گرفت کدام نوع مناسب شما است. برای انتخاب و خرید یکی از بهترین انواع شوفاژ تنها نباید فقط به ویژگی های ظاهری آن ها توجه کنید بلکه لازم است به عملکرد، کارایی و کیفیت آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

هر خانه و اتاق برای داشتن یک سیستم گرمایشی مناسب نیازهای مختلفی دارد. بنابراین شوفاژ مناسب برای هر اتاق از نظر عایق بندی، تعداد ساکنان خانه و متراژ می تواند کاملا متفاوت باشد. همانطور که می دانید شوفاژ های حمام می توانند عملکرد کمی متفاوت تر از شوفاژ های آشپزخانه داشته باشند.

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

 

اگر در حال تلاش برای تعیین دقیق نوع شوفاژ مورد نیاز خود هستید؟

 ما در این مقاله بهترین انواع شوفاژ ها برای داشتن یک انتخاب آسان برای شما مورد بررسی قرار داده ایم. تا اطمینان حاصل شود که هر شوفاژی که خریداری می کنید نیازهای گرمایشی خانه شما را برآورده می کند. برای داشتن یک خرید مطمئن لازم است حتما پیش از رفتن به فروشگاه اطلاعات کافی درمورد محصولی که قصد خرید آن را دارید داشته باشید. برای داشتن اطلاعات کافی در این زمینه حتما تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 می دانیم که شوفاژ یک سیستم گرمایشی است و نصب آن مدتی طول می کشد.

اگر می خواهید شوفاژ شما مدت طولانی دوام داشته باشد و اثر مطلوبی برای گرم کردن محیط خانه ی شما داشته باشد بسیار مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی می گردید و چه انتظاری از آن دارید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و بررسی دقیق بهترین رادیاتور های مدرن

 

ویژگی بهترین مدل شوفاژ

از ویژگی های بسیار مهم در شوفاژ این است که کمترین میزان مصرف انرژی را در کنار بهترین عملکرد از نظر ایجاد گرما داشته باشد. به علاوه در کمترین فضای ممکن حداکثر ظرفیت حرارتی را به وجود آورد.

شوفاژ باید دمای اتاق را در حدی از گرما حفظ کند و دمای محیط را متعادل سازد.

از نظر زیبایی و ظاهر نیز باید با چیدمان خانه شما سازگار باشد و به دکوراسیون داخلی شما جلوه ای شیک و مدرن ببخشد.

 داشتن سطح صاف و بدون لبه ی تیز، مقاومت مکانیکی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و همچنین کیفیت رنگ از دیگر ویژگی های مهم در انتخاب بهترین انواع شوفاژ می باشد.

 

رادیاتور دیواری مدور بسیار زیبا و شیک

 

معرفی بهترین انواع شوفاژ

در این قسمت از مقاله چند مورد از بهترین و بروز ترین انواع شوفاژ را معرفی خواهیم کرد و به بررسی ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

با انتخاب شوفاژ حمام مناسب ، برای حمام یا دوش گرفتن گرمای ملایمی در حمام حاکم می شود و همیشه هنگام بیرون آمدن از حمام می توانید خود را در یک حوله گرم بپیچید. همیشه برای خرید شوفاژ حمام بسته به نیاز خود ، مدلی را انتخاب کنید که امکان افزایش سریع دما را فراهم کند و گرمای ملایم و پخش شده را فراهم کند. اطلاعات تکمیلی این زمینه را در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور مطالعه نمایید.

 

شوفاژ پانلی یا تخت

یکی بهترین انواع شوفاژ، شوفاژ پانلی یا تخت است که این شوفاژ از فولاد ساخته شده است. با توجه به اینکه شوفاژ پانلی از فولاد ساخته شده با افزایش ضخامت ورق، بازده حرارتی آن کاهش می یابد.

این شوفاژ در مقابل رسوب آسیب پذیر است اما به این دلیل که آهن از آلومینیوم ارزان تر می باشد. قیمت شوفاژ پنلی از دیگر شوفاژ ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

برای رنگ آمیزی این شوفاژ از رنگ های مخصوص استفاده می شود.

 

شوفاژ پره ای

شوفاژ پره ای از آلومینیوم ساخته می شود به این دلیل است  در مقابل زنگ زدگی و رسوب های که در آب وجود دارد مقاومت بسیار بالایی دارد.

این مدل شوفاژ در شهر هایی که رطوبت بالایی دارند مانند شمال کشور و یا در حمام های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شوفاژ کریستالی یا ژله ای

نوع سوم از بهترین انواع شوفاژ، شوفاژ ژله ای یا کریستالی است که بی کیفیت ترین شوفاژ موجود در بازار است که در صورت استفاده مشکلات متعددی در پی خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  بررسی یکسری نکات مهم در مورد رادیاتور استیل و مزایای خریدن یا نخریدن

این شوفاژ شباهت بسیار زیادی به شوفاژ پره ای دارد اما تفاوت هایی نیز وجود دارد در این نوع شوفاژ پره هایی هستند که توسط دو لوله یکی در پایین و یکی در بالا به همدیگر متصل می شوند.

به دلیل داشتن کیفیت بسیار پایین رنگ های این شوفاژ پس از راه اندازی شوفاژ این رنگ ها به شکل رسوبات آهکی بسیار نرم از سطح شوفاژ جدا می شود و در مسیر صافی برگشت آب از شوفاژ مسیر مسدود شده و باعث به خطر انداختن پمپ پکیج و منجر به سوختن آن می شود.

 

حوله خشک کن مدرن مشکی روی پس زمینه و دیوار روشن و طرح آجری

 

مقایسه کردن شوفاژ پره ای با پنلی

امروزه به دلیل استفاده روز افزون از سیستم گرمایشی جدید موضوع بهترین انواع شوفاژ بسیار مهم می باشد.

در میان انواع شوفاژ ها عمده رقابت بین شوفاژ پنلی و شوفاژ پره ای می باشد که ما قصد دادیم در این متن به مقایسه میان شوفاژ پنلی و پره ای بپردازیم.

مقایسه بهترین انواع شوفاژ  از چند جهت انجام می شود که ما در این مطلب آنها را ذکر می کنیم.

 

میزان گرمایش

این فاکتور یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که در ذهن خریدار ایجاد می شود که بهترین انواع شوفاژ کدام است؟ به این دلیل که مصرف کنندگان بیشتر تمایل دارند که بهترین گرمایش را از شوفاژ ها دریافت کنند‌.

در شوفاژ ها واحدی به نام بازده حرارتی وجود دارد که میزان حرارت انتقال یافته را نشان می دهد.

شوفاژ های پنلی و پره ای به یک میزان بازده حرارتی دارند.

 

ماندگاری و دوام شوفاژ ها

از مواردی که باعث یک خرید اطمینان بخش می شود کیفیت و دوام یک شوفاژ است. همانطور که ذکر شد شوفاژ های پره ای از جنس آلومینوم و شوفاژ های پنلی از جنس فولاد هستند که این امر موجب این شده است که بیشتر شوفاژ های پنلی دارای گارانتی بیشتری باشند.

 

شوفاژ مدرن با رنگ سفید در زمینه بسیار تیره

 

تعمیر پذیر بودن

در نگاه اول شاید این نکته از اهمیت کمی در انتخاب بهترین انواع شوفاژ برخوردار باشد زیرا با توجه به مدت بالای گارانتی شوفاژ ها چه پره ای و چه پنلی دارد و تعویض می شود. خیلی به ندرت پیش می آید که شوفاژ ها نیاز به تعمیر داشته باشند اما در این مورد می توان ذکر کرد که شوفاژ پره ای زمانی که یک پره اش سوراخ شود امکان حذف همان پره وجود دارد اما در شوفاژ پنلی این مورد امکان پذیر نمی باشد و باید کل شوفاژ تعویض شود‌.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شوفاژ برقی چیست؟ نحوه عملکرد شوفاژ برقی و نکات خرید آن

 

قیمت

با توجه به تنوع محصولی فراوان دغدغه امروزه بسیاری از مصرف کنندگان یک خرید مقرون به صرفه است. در این مورد شوفاژ های پنلی با فاصله خوبی از شوفاژ های پره ای پیشی گرفته اند. تفاوت در قیمت ها به دلیل تفاوت متریال مورد استفاده در شوفاژ ها است زیرا قیمت فولاد نسبت به آلومینوم بسیار پایین تر است‌.

 

زیبایی

فاکتور زیبایی از مواردی است که کاملا با سلیقه مصرف کننده رابطه داشته باشد و به همین دلیل نمی توان مقایسه ای در این مورد داشت اما ساختار شوفاژ پنلی که به صورت یکپارچه و بدون درز هستند شاید بتوان گفت با منازل مدرن امروز خانواده ها همخوانی بیشتری دارد و این نکته نیز دارای اهمیت است که از نظر بهداشتی، تمیز کردن شوفاژ های پنلی نسبت به شوفاژ های پره ای آسان تر است.

 

نصب روی دیوار

نصب شوفاژ های پنلی روی دیوار به دلیل ساخته شدن آن از فولاد دارای وزن بیشتری می باشد و نصب آن روی دیوار سخت تر می باشد. اما ساختار شوفاژ پره ای که از آلومینیوم ساخته شده و دارای وزن کمتری می باشد نصب آن آسان تر بوده و فشار کمتری را به دیوار وارد می کند.

 

شوفاژ پره ای یا شوفاژ پنلی؟

با توجه به مقایسه ای که در مطلب بالا شرح دادیم شما می توانید با توجه به نیاز، بودجه خود و قابلیت هایی که عنوان شد، شوفاژ مناسب برای خود را از بین یکی از بهترین انواع شوفاژ انتخاب کنید.

 

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “انتخاب بهترین انواع شوفاژ ها در فصل زمستان به یاریتان میشتابد

  1. ایمان آشوری گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

  2. مصطفی فتاحی گفت:

    خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *