رادیاتور

شناسایی انواع متریال ساخت شوفاژ های مدرن و دکوراتیو

انواع متریال ساخت شوفاژ

امروز از شوفاژها بیشتر در مکانهای عمومی و منازل استفاده میشود.در حالت کلی شوفاژ ها از لحاظ متریال بسیار با هم متفاوت می باشند در واقع در هنگام ساخت شوفاژ ها متریال های مختلف بر اساس نیاز کارخانه ها ساخته می شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع متریال ساخت شوفاژ آشنا سازیم.

 

شوفاژ چیست؟

قبل از آنکه به انواع متریال ساخت شوفاژ بپردازیم  شما را با شوفاژ و کاربردهای آن آشنا میکنیم.

شوفاژ باعث ایجاد گرما در محیط میشوند که تفاوت چندان زیادی با رادیاتورها ندارد. شوفاژ یا نوعی سیستم های گرمایشی به حساب می‌آیند که وظیفه اصلی آن ها گرم کردن محیط های افراد می باشد.

 

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

 

حوله خشک کن مدرن بسیار زیبا در پس زمینه تیره

 

انواع متریال ساخت شوفاژ

همانطور که می‌دانید متریال های بسیار زیادی برای ساخت شوفاژ وجود دارند که ما در اینجا قصد داریم چند نمونه از آنها نام ببریم و در مورد آنها توضیحاتی دهیم .

 

شوفاژ پره ای فولادی

یکی از انواع متریال ها برای ساخت شوفاژها شوفاژهای پرده فولادی می‌باشند که از ورقه فولادی ساخته می شوند. در واقع ورق های فولادی برای ساخت این شوفاژها ضخامت شان یک دهم میلی متر می باشد کارخانه با وسیله دستگاه پرس ورقه های فولاد را پرس میکند و پس از ان ورقه ها را جشکاری میکند. در اینجا می توان از معایب رادیاتور ها و شوفاژ های پرده‌ای به عدم امکان تعویض پرده های آنها اشاره کرد همچنین  شوفاژ های پره ای ضریب حرارتی کمتری نسبت به دیگر شوفاژها دارند.

 

انتخاب سیستم گرمایش منزل یک تصمیم شخصی است. اگر در حال ساخت خانه ی جدید برای خود هستید حتما با مرکز فروش شوفاژ تماس حاصل نمایید و با آنان مشورت کنید. اما اگر به فکر تعویض و یا تعمیر سیستم گرمایش فعلی خانه ی خود هستید، بسته به سن و زیرساخت های خانه شما ، بهبود سیستم موجود ممکن است متفاوت باشد. مراکز خرید و فروش شوفاژ قطعا شمارا در خرید بهترین شوفاژ راهنمایی خواهند نمود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  6 مورد از انواع رادیاتور مدرن موجود در بازار تهران

 

رادیاتور آلومینیومی

چرا بسیاری از مواقع رادیاتورهای آلومینیومی را در خانه ها به شکل های مختلف می بینیم؟ در واقع از نوع این شوفاژها برای گرم کردن خانه ها مکان های عمومی و دیگر جاها استفاده می شود .شوفاژهای آلومینیومی دارای طرفداران بسیار زیادی هستند زیرا آلومینیوم بسیار در دسترس بوده و همچنین قابلیت بازیافت دارد و به دلیل عدم اکسایش قیمت بسیار مناسبی هم دارد .امروزه با پیشرفت تکنولوژی به شکل قابل توجهی رادیاتورهای آلومینیومی را با شکل های جدیدترتولید می‌کنند.

 

شوفاژ های شیشه ای

یکی دیگر از انواع متریال ساخت شوفاژ -شوفاژ های های شیشه ای می باشد.شوفاژ های  شیشه  ای با استفاده از شیشه های حرارتی که دارای طیف رنگی بسیار متفاوتی هستند ساخته می شود. امروزه بیشتر از رادیاتورها و ازشوفاژهای شیشه ای در دکوراسیون خانه ها استفاده می کنند و شما به راحتی می توانید در کمترین جای این نوع شوفاژها و نصب نمایید. در واقع متریال این نوع شوفاژ ها نسبت به دیگر نوع خود دارای وزن کمتری می باشد.

 

شئفاژ بسیار مینیمال و مدرن زیبا در وسط طراحی و دکور

 

شوفاژهای قرنیزی

یکی دیگر از انواع متریال های شوفاژ قرنیزی می باشد. این وسیله دارای آلیاژهای آلومینیومی می باشد که همانند پوستی در جلوی سیستم‌های تولید شوفاژها قرار گرفته است. این نوع شوفاژها به دلیل متریال بسیار خوبی که در ساخت انها صرف شده باعث صرف جویی انرژی نیز خواهد شد.

همانطور که در مصاحبه قبل خواندید متریال شوفاژها می تواند بسیار متفاوت باشد اما در  ساخت شوفاژها در واقع بیشتر از فلزات استفاده می شود. زیرا فلزات می‌توانند گرما را سریعتر از دیگران اشیا انتقال دهند.

اما در اینجا فقط تعدادی از انواع متریال ساخت شوفاژها را نام برده ایم ولی باید ذکر کنیم که متریال های دیگری برای ساخت شوفاژ چون شدن مس – چدن و غیره وجود دارند اما هزینه شان نسبت به شوفاژهای آلومینیومی یا  شیشه‌ای می‌تواند بیشتر باشد.

 

سایز استاندارد شوفاژ ها نکته بسیار مهمی در هنگام خرید شوفاژ است اما بعضی از افراد در هنگام شوفاژ ها اعتنای زیادی به سایز آن ها نمی کنند و بعد از خرید ممکن است که مشکلاتی برایشان ایجاد شود. اگر شما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید افرادی که در آنجا کار می کنند برای شما سایز استاندارد شوفاژ ها را توضیح می دهند؛ در غیر اینصورت میتوانید با مطالعه مقاله تخصصی گلزار رادیاتور به نکات سایز استاندارد رادیاتورهای خود برسید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  آیا سایز همه شوفاژ ها یکی میباشد؟ سایز استاندارد شوفاژ ها چگونه تعیین میشوند؟

 

ویژگی های بسیار خوب شوفاژها

ایده آل ترین و بهترین مدل های شوفاژ ها نوعی از شوفاژ ها می‌باشند که مصرف انرژی آنها کم باشد و در عین حال بتواند  گرما بسیار خوبی را به ماهیت القا کند.

می توانم بگویم که حداکثر ظرفیتکه یک شوفاژ میتواند در خود جای دهد بهترین ویژگی آن شوفاژ به حساب می آید .در واقع هرچه میزان ظرفیت شوفاژها بیشتر باشد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

فاصله ی شوفاژها باید کاملاً فراهم باشد و از نظر چیدمان به محیط همخوانی داشته باشد برای مثال رنگ بندی شوفاژها باید با محیط یکسان باشد و همچنین سطح شوفاژها کاملاً صاف و بدون خش باشد.

و همچنین باید انواع متریال ساخت شوفاژ هایی که خریداری میکنید با کیفیت باشد تا بتواند محیط را به خوبی گرم کنند.

 

حوله خشک کن ایتاده و مشکی در پس زمینه آبی

 

معرفی بهترین مدل های شوفاژ

در واقع شوفاژها همانند متریال آنها دارای انواع بسیار زیاد میباشند اما ما در اینجا قصد داریم چند تا از محبوب ترین مدل های شوفاژ را نام ببرید.

 

شوفاژ های پنلی

شوفاژ های پنلی یکی از بهترین نمونه‌های شوفاژ در بازار می باشد که این نوع شوفاژ در کشور ترکیه ساخته و عرضه خواهد شد که دارای کیفیت بسیار بالایی نیز می‌باشد.

در واقع متریال اصلی این شوفاژها از فولاد اصل بود که ضخامت این شوفاژها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است همچنین این شوفاژها در انرژی بسیار صرفه جویی خواهد کرد زیرا بازه حرارتی بسیار بالایی دارند..

 

شوفاژ های پره ای

شوفاژهای پره ای یکی از پرفروش‌ترین و همچنین محبوبترین شوفاژ های موجود در بازار می باشند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شوفاژها مقاومتش در برابر رسوب گذاری است .افرادی که  در شمال کشور ساکن می‌باشند می‌توانند از این شوفاژها استفاده نمایند یا افراد برای مکان ها و محیط های مرطوب می تواند از این نوع شوفاژ استفاده کنند.

 

شوفاژ های کریستالی یا ژله ای

نمونه دیگری از شوفاژها که دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند شوفاژ های کریستالی و ژله ای می باشد. شوفاژ های کریستالی در واقع شباهت بسیار زیادی با شوفاژهای پره ای دارند و به طوری که می توان از نظر کیفیت این دو شوفاژ را در یک دسته قرار داد همچنین این نوع شوفاژ ها منبع آبشان به قدری بزرگ است که دائم در حال ذخیره آب می باشند. البته باید گفت که این نوع شوفاژها نسبت به نمونه شوفاژکیفیت چندان خوبی نخواهند داشت .پس می‌توان شوفاژ های پنلی را به عنوان بهترین انتخاب به خریداران معرفی کرد. و در آخر باید بدونی که قیمت‌های این نوع شوفاژها چندان مناسب نیستند. و قیمت شوفاژ های پنلی و پره ای نسبت به شوفاژ های کریستالی پایین تر هستند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شوفاژ آلومینیومی و 5 مورد از معایب استفاده از این رادیاتورها

 

حوله خشک کن یکطرفه به همراه حوله های سفید و قهوه ای

 

مزایای شوفاژ ها

یکی از بهترین نمونه‌های شوفاژ که داره مزایای بسیار زیادی نیز می‌باشد شوفاژ پنلی است که فضای بسیارفضای بسیار کمی را اشغال می کند. شوفاژهای پنلی نسبت به دیگر شوفاژها راحت تر نصب می‌شود و جای کمتری را اشغال می کند اما ایمنی این شوفاژکار نصب شوفاژ های کریستالی و پرده ای بسیار بهتر می باشد همانطور که در مثال بالا گفته شد متریال ساخته شده این شوفاژ ها نسبت به دیگر نمونه های خود بسیار بهتر است.

 

در هنگام نصب شوفاژ ها چه نکاتی را باید توجه کرد؟

بهتر است در هنگام نصب شوفاژ ها از یک نصاب کار ماهر کمک بگیریم زیرا در هنگام نصب باید فاصله شوفاژ تا زمین و همچنین فاصله شوفاژ تا دیگر وسایل و…… رعایت شود .  در این زمان شما با کمک گیری از تاسیساتی های ماهر میتوانید بدون هیچگونه نگرانی شوفاژ ایده آل خود را نصب نمایید.

و اما ریز نکاتی چون تهویه مناسب شوفاژ هوا گیری درست آنها مناسب بودن فاصله لوله ها تا موتور خانه از جمله نکاتی میباشد که باید بسیار به آنها توجه کنید.

 

در آخر باید بدانید که انواع متریال ساخت شوفاژها در بازار وجود دارند که شما با مراجعه به نمایندگی ها در استان خود می توانید در مورد آنها اطلاعات بیشتر و بهتری کسب نمایید. اما یکی از بهترین متریال های ساخت در شوفاژها آلومینیوم ها می باشند زیرا  دارای وزن کمتری هستند و می‌توانند در مدت زمان کمتر محیط مورد نظر شما را گرم نمایید .بدر اینجا میتوان بپیشنهاد دهیم که شما میتوانید از شوفاژ ها برای دکوراسیون منازتان استفاده نمایید.

 

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی حوله خشک کن گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *