رادیاتور

آیا سایز همه شوفاژ ها یکی میباشد؟ سایز استاندارد شوفاژ ها چگونه تعیین میشوند؟

رادیاتور و شوفاژ پنلی سفید رنگ روی پس زمینه تیره

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر بخاری های قدیمی قابل استفاده نیستند و جای خود را با شوفاژها عوض کردند بیشتر افراد برای گرم کردن محیط منزل خود از شوفاژها استفاده می ‌کنند و آن ها را در منزل نصب می کنند. اما بعضی از افراد که این وسیله ها را در منزل خود استفاده می ‌کنند به دنبال این هستند تا بدانند سایز استاندارد شوفاژ برای محیط زندگی شان چه سایزی است و چه شوفاژی برای اتاق خواب ها یا پذیرایی منازل مناسب است.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم در مورد سایز استاندارد شوفاژ ها و همچنین کاربردهای آن ها صحبت کنیم.

 

شوفاژ چیست؟

در واقع شوفاژ ها وسایل گرمایشی هستند که در فصل‌های سرد سال ما از آن ها برای گرم کردن محیط مورد نظر یا خانه‌ ها استفاده می ‌کنیم. شوفاژ ها از کنار هم قرار گرفتن ورقه هایی چون آهن، آلومینیوم، فولاد و غیره تشکیل می شود، اما بعضی دیگر از شیشه هم هستند که بیشتر آن ها جنبه ی تزئیناتی را برای محیط دارند.

البته آن شوفاژها هم دارای سایز استاندارد هستند زیرا ممکن است برخی از افراد برای یک اتاق کوچک شوفاژ غیر استاندار نصب کنند به همین دلیل افراد باید سایز استاندارد شوفاژ ها را به خوبی بلد باشند.

 

انواع شوفاژ ها

شوفاژ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند. برای مثال:

 شوفاژ های پنلی

 شوفاژهای پره ای

 شوفاژ شیشه

شوفاژ های قرنیزی

 شوفاژ هایی برای خشک کردن حوله ها (حوله خشک کن)

 

شوفاژ های پنلی

  این نوع شوفاژ ها از جنس فولاد ساخته می شوند و دارای سطح یکنواخت و صاف هستند که این شوفاژها به دلیل نوع ساختی که دارن آب کمتری را در خود نیاز دارند.

 

شوفاژ های پره ای

کلیه این شوفاژها از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند اما بهتر است که شوفاژ های پره ای از جنس فولاد ساخته شوند، چرا که رسانایی گرمایی زیادی را تولید می کنند اما باید به این نکته توجه کرد که قیمت شوفاژ با جنس فولادی از قیمت بالاتری نسبت به شوفاژ های جنس آلومینیومی دارد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شوفاژ استیل چیست؟ مزایا و معایب شوفاژ استیل مدرن کدامند؟

 

شوفاژ های قرنیزی

این شوفاژ ها همان طور که از اسمش واضح است به صورت قرنیزی نصب می شوند و بیشتر مشتری ها از این شوفاژها برای اتاق های کودکان استفاده می ‌کنند. همچنین شما می توانید در حال و پذیرایی نیز از این شوفاژ ها استفاده کنید. زیرا دارای زیبایی منحصر به فردی هستند البته اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خرید شوفاژ نمی دانید کدام یک را انتخاب کنند و در انتخاب نوع سایز استاندارد شوفاژ دچار تردید شده اید این گزینه پیشنهاد بسیار خوبی برای شما است.

 

شوفاژ کنار راه پله به صورت عمودی و مشکی رنگ

 

شوفاژ های شیشه ای

همانطور که از اسم آن پیداست از شیشه ساخته می شوند. دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی نسبت به دیگر شوفاژ ها می باشد به طوری که شاید بیشتر افراد از این نوع شوفاژ ها در منازل خود به عنوان یک لوازم تزئینی نیز استفاده می کنند. یکی دیگر از مزایای این شوفاژها استفاده آن ها از برق هست.

 

شوفاژ های حوله خشک کن

 در واقع این شوفاژها برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی و همچنین اتاق خواب کودکان بیشتر استفاده می شوند. زیرا این شوفاژ ها برای خشک کردن حوله های یا لباس های کوچیک مورد استفاده قرار می گیرند اما بیشتر افراد آن ها را در پذیرایی و یا حتی آشپزخانه و انباری نیز استفاده می کنند زیرا دارای طرح های بسیار جالبی هستند که جنبه تزیینی نیز برای محیط  دارند.

با شناختی که از مطالب قبل به دست آورده اید به راحتی می توانید شوفاژ مناسب خود را انتخاب کنید. البته اگر شما از انتخاب سایز استاندارد شوفاژ ها اطلاعات زیادی نداشته باشید ممکن است که شوفاژی را خریداری کنید که در فصل های سرد سال محیط مورد نظر شما را به خوبی گرم نکنند و شما رضایت  چندانی از عملکرد این شوفاژ ها نخواهید داشت.

 

در حال حاضر طیف وسیعی از انواع حوله خشک کن مدرن ارائه می شود که از نظر مشخصات ظاهری و کیفیت متفاوت اند و همچنین انتخاب یک حوله خشک کن مناسب بسیار دشوار است. در مقاله ای تخصصی در مورد انواع حوله خشک کن های استیل که در حال حاضر وجود دارد، توضیحات کاملی را ارائه نموده ایم؛ و با مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

انتخاب سیستم گرمایش منزل یک تصمیم شخصی است. اگر در حال ساخت خانه ی جدید برای خود هستید حتما با مرکز فروش شوفاژ تماس حاصل نمایید و با آنان مشورت کنید. اما اگر به فکر تعویض و یا تعمیر سیستم گرمایش فعلی خانه ی خود هستید، بسته به سن و زیرساخت های خانه شما ، بهبود سیستم موجود ممکن است متفاوت باشد. مراکز خرید و فروش شوفاژ قطعا شمارا در خرید بهترین شوفاژ راهنمایی خواهند نمود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و بررسی دقیق بهترین رادیاتور های مدرن

 

شوفاژ مشکی روی دیوار آبی رنگ

 

عوامل موثر در انتخاب سایز شوفاژ ها

شما برای خرید یا انتخاب سایز استاندارد شوفاژ در هر خانه ای عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید که این عوامل مهم است.

  1. آب و هوای محیطی که شما در آن زندگی می کنید.
  2. اندازه خانه
  3.  عوامل ساختاری ساختمان
  4. ارتفاع ساختمان
  5.  تعداد و نوع دیوارها
  6. عوامل موتورخانه
  7. ضخامت دیوار
  8. و همچنین اندازه محل مورد نظر برای نصب شوفاژ ها

 

آب و هوای محیطی که شما در آن زندگی می کنید.

آب و هوای که در شما در آن زندگی می کنید و تاثیر مستقیمی بر سایز شوفاژ ها دارد چرا که اگر شما در یک نقطه سرد سیر زندگی می‌کنیم باید شوفاژ با سایز بزرگ خریداری کنید تا بتوان سرمای سرد حسابی در خانه در کنار خانواده و اطرافیان خود زندگی کند اما اگر محیطی که در آن زندگی می کنید دارای آب و هوای معتدل می ‌باشد، سایز کوچکتر از شوفاژ را انتخاب کنید چرا که سایز کوچکتر به راحتی جواب گوی نیازهای شما باشد. پس می توان نتیجه گرفت که سایز استاندارد شوفاژ ها در منطقه سرد سیر باید نسبت به مناطق گرمسیر بزرگتر باشد.

 

اندازه خانه ها

اگر اندازه خانه ی شما بزرگ باشد شما باید شوفاژی را انتخاب کنید که بزرگتر باشد، زیرا متراژ خانه هر چه بزرگتر باشد سرمای خانه بیشتر است و گرم کردم آن محیط کار سخت ‌تری است. پس برای رعایت سایز استاندارد شوفاژ ها شما باید از شوفاژ نسبتا بزرگ برای گرم کردن محیطی  بزرگ استفاده کنید.

 

شوفاژ استیل مشکی با پس زمینه زرد قناری

 

عوامل ساختمانی

این عوامل ممکن است که مصالح به کاربرده شده در ساختن ها و میزان ارتفاعی که ساختمان شما وجود دارد را در بر بگیرد.

ارتفاع ساختمان: ساختمان هایی که  دارای ارتفاع زیاد هستند، دارای هوای سرد تری نسبت به ساختمان هایی با ارتفاع کم هستند زیرا به علت بادگیری زیاد در ارتفاع ها ممکن است که هوای محیط مورد نظر شما در فصل های سرد بیشتر از دیگر محیط ها باشد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  چرا باید رادیاتور با استیل 304 خریداری کنیم؟

تعداد و نوع پنجره ها: اگر ساختمان شما دارای پنجره های زیادی است یا پنجره ها از لحاظ عایق بندی استاندارد نیستند، گردش هوای سرد در منزل شما بیشتر خواهد شد و شما باید در خرید شوفاژ ها سایز بزرگ آن ها را انتخاب کنید تا محیط مورد نظر شما گرمای بیشتری داشته باشد.

در مطالب بالا متوجه شده اید سایز استاندارد شوفاژ ها می تواند متفاوت باشند زیرا عوامل زیادی وجود دارند که در انتخاب آن تاثیر مستقیم دارند مثلا اگر خانه شما پنجره های زیادی  ندارد یا پنجره ی چند جداره دارند شما می توانید از شوفاژهای سایز کوچک استفاده کنید زیرا هوای داخل خانه به راحتی گرم می ‌شود و سرما به خانه راه پیدا نمی کند.

 

عوامل موتورخانه

 اگر موتورخانه شوفاژهای شما از منزل یا محلی که شوفاژ ها در آن نصب هستند دور است شاید شوفاژ با سایز کوچکتر نتواند سرمای محیط مورد نظر شما را از بین ببرد و شما باید سایز بزرگتر آن را انتخاب کنید.

 

ضخامت دیوار

 گرم کردن خانه ها بسته به ضخامت دیواره ها  شرایط متفاوتی دارد زیرا در جایی که شوفاژ ها را نصب می کنید اگر ضخامت دیوارها زیاد باشد از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و اگر ضخامت دیوار ها کم باشد می‌ تواند انرژی مصرف شده برای گرم کردن محیط هدر برود.

 

سخن پایانی

به طور حتم پس از مطالعه مطالب بالا فهمیدید که سایز استاندارد شوفاژ ها نکته بسیار مهمی در هنگام خرید شوفاژ بود اما بعضی از افراد در هنگام شوفاژ ها اعتنای زیادی به سایز آن ها نمی کنند و بعد از خرید ممکن است که مشکلاتی ایجاد شود. اگر شما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید به احتمال زیاد افرادی که در آنجا کار می کنند برای شما سایز استاندارد شوفاژ ها را توضیح می دهند.

تولید کنندگان مدرن لوازم لوله کشی تعداد زیادی از انواع مختلف حوله خشک کن را ارائه می دهند. آنها نه تنها از نظر شکل، بلکه از نظر قطر نیز متفاوت هستند. در مقاله ای مجزا قصد داریم شما را با سایز های استاندارد حوله خشک کن آشنا کنیم تا هنگام خرید خود دچار مشکل نشوید. ما سعی کردیم ضروری ترین نکات لازم برای خرید خشک کن حوله ها را در آن مقاله برای خرید راحت تر شما جمع آوری کنیم.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “آیا سایز همه شوفاژ ها یکی میباشد؟ سایز استاندارد شوفاژ ها چگونه تعیین میشوند؟

  1. تقی زاده گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      داخل بخش ارتباط با ما یا با شماره تلفن های موجود در وبسایت

  2. مسعود شاکری گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  3. سجاد ابراهیمی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  4. یعقوب فتحی گفت:

    حرف نداشت????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *