حوله خشک کن

3 مورد از مهمترین و حیاتی ترین معایب حوله خشک کن آلومینیومی

رادیاتور حوله خشک کن نصب شده روی ستون وسط خونه

تا به حال با حوله خشک کن های آلومینیومی سروکار داشته اید؟ می خواهیم در این مقاله درباره مفاد و معایب حوله خشک کن آلومینیومی صحبت کنیم. امروزه مواد مختلفی وجود دارد که حوله خشک کن ها و رادیاتورها از آنها ساخته شده اند: فولاد، چدن، سنگ و حتی چوب. اگر بدانید کجا باید نگاه کنید، آنها به راحتی در دسترس هستند. حوله خشک کن های آلومینیومی در حال حاضر بسیار مورد توجه هستند و بنابراین ما فکر کردیم دلایلی را بررسی کنیم که چرا شما باید این محصول را خریداری کنید و یا دست از خرید آن بکشید.

 

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

حوله خشک کن استیل به همراه چند حوله در حال خشک شدن

 

خلاصه ای درباره حوله خشک کن ها

حوله خشک کن را می توان از انواع فلزات مانند فولاد ، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم تهیه کرد. در برخی موارد از برنج یا مس استفاده می شود. پایان کار می تواند از روکش کروم ، فولاد صیقلی یا لاک باشد. خشک کن ها را می توان به صورت الکتریکی (با کارتریج گرمایش یا کابل گرمایش) یا با گردش آب گرم (متصل به گرمایش مرکزی) گرم کرد. اغلب ، ترکیبی از روش ها استفاده می شود. در این موارد، خشک کن در زمستان با آب گرم و در تابستان با برق گرم می شود. یک حوله خشک کن، با خروجی بالا، همچنین می تواند به عنوان رادیاتور در حمام کوچک عمل کند.

 

آلومینیوم:

آلومینیوم بیشترین فلز روی زمین است. آلومینیوم سومین عنصر فراوان است که در سطح زمین یافت می شود و فراوان ترین فلز موجود در پوسته زمین است. در حال حاضر در زیر پای ما، حدود 8 لایه بالای زمین از این ماده تشکیل شده است. با وجود این، برای یافتن آن به صورت جداگانه تلاش زیادی لازم است ، زیرا معمولاً با بار دیگر مواد معدنی(به طور دقیق 270) و عمدتا در سنگ بوکسیت ترکیب می شود. آلومینیوم به دلیل چگالی کم و مقاومت در برابر خوردگی به خوبی شناخته شده است، به همین دلیل قوطی ها، صفحات و رادیاتورها از این ماده ساخته شده اند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  طریقه محاسبه قیمت حوله خشک کن های سفارشی

 

رادیاتور حوله خشک کن در 3 مدل مختلف و نصب شده در کنار یکدیگر

 

مقایسه فولاد و آلومینیوم

فولاد بسیار ارزان است – و علیرغم رواج رادیاتورهای آلومینیومی در سایر نقاط اروپا – فولاد از دهه 1970 محبوب ترین ماده برای ساخت رادیاتور بوده است ، اما همه چیز با تغییر مدلهای فرکانس بیشتر رادیاتورهای آلومینیومی تغییر می کند. اگر هزینه استخراج از بوکسیت را محاسبه کنید، تولید فولاد مطمئناً راحت تر از آلومینیوم است، اما به طور کلی مزایای آلومینیوم بسیار بیشتر از هزینه اولیه خرید آن است و باید چند کار را در نظر گرفت، که هر یک از آنها را باید در نظر گرفت. می تواند در هزینه شما صرفه جویی کرده و گرمایش خانه شما را تغییر دهد.

 

یکی از ارکان بسیار مهم خانه های مدرن و امروزی استفاده از حوله خشک کن های استیل سفارشیست که در این مدل شما میتوانید با طراحی مدل خود به حوله خشک کن با طرح مورد نظرتان دست پیدا کنید. مزایای حوله خشک کن های استیل از دلایل مهم خرید این حوله خشک کن هاست که شما میتوانید با مطالعه مقاله مربوطه به این مزایای مهم دست یابید.

 

حوله خشک کنی دیگر در وسط خانه با نمایی بسیار زیبا که به عنوان رادیاتور استفاده شده

 

مزایای حوله خشک کن آلومینیومی چیست؟

بیاید قبل از آن که معایب حوله خشک کن های آلومینیومی را بیان کنیم؛ نگاهی به مزایای آن بیاندازیم. مدتی است که آلومینیوم به طور گسترده ای در تولید رادیاتور به خصوص حوله خشک کن در سراسر اروپا استفاده می شود. با توجه به مزایای سرمایه گذاری در حوله خشک کن های آلومینیومی، به راحتی می توان دلیل موفقیت در اروپا را مشاهده کرد. دلیل اصلی موفقیت به این دلیل است که آلومینیوم رسانای عالی گرما است و میزان انتشار آن تقریباً پنج برابر فولاد جایگزین است. این عامل به خودی خود به این معنی است که آلومینیوم کاملاً برای ساخت رادیاتور مناسب است ، زیرا لازم نیست فقط برای رسیدن به حداکثر دما روشن شود. عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که حوله خشک کن های آلومینیومی بسیار سبک تر از فولاد یا چدن هستند و بنابراین برای نصب روی انواع دیوارهای خارجی و داخلی ایده آل هستند، به طوری که می توانند در هر مکانی به خوبی گرم شوند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  4 اصل مهم در انتخاب جدید ترین حوله خشک کن ها که باید قبل از خرید بدانید

هزینه نصب نیز می تواند تحت تأثیر سبکی آنها قرار گیرد، زیرا سریعتر به دیوار می رسند و بنابراین انرژی کمتری برای بلند کردن آنها لازم است.

و سرانجام بحث سبک مطرح می شود. بسته به سبک اتاق و وسایل شما می توانید بین مدلها ، رنگها و رنگهای مختلف یکی را انتخاب کنید. حوله خشک کن های آلومینیومی یک انتخاب عالی برای هر فضایی هستند و برای هماهنگی در همه محیط ها طراحی شده اند.

به طور خلاصه و دقیق تر می توان گفت که مزایای حوله خشک کن آلومینیومی عبارت اند از:

هدایت حرارتی: حوله خشک کن های آلومینیومی بسیار سریع به تغییر دما واکنش نشان می دهند. بنابراین اگر بخاری را روشن می کنید، یک شوفاژ آلومینیومی تقریباً فوراً پاسخ می دهد و به شما کنترل بیشتری می دهد که چقدر خانه شما راحت است.

کارایی: با کاهش میزان آب در مقایسه با حوله خشک کن های فولادی، آلومینیوم به کاهش هزینه های گرمایش خانه کمک می کند.

کیفیت بالا: آلومینیوم دچار خوردگی نمی شود، این بدان معنی است که گرمایش شما گرمای با کیفیت بالا را برای چندین سال برای شما فراهم می کند.

همه کاره: حوله خشک کن های آلومینیومی بلند، بلند، کوتاه و نازک موجود هستند، که برای افزودن سبک به گرمایش خانه ایده آل است.

احترام به محیط زیست: آنها با مواد بازیافتی گسترده ساخته شده اند و هنگامی که به هدف خود در پایان عمر خود رسیده اند، می توانند به راحتی به چیزی به همان اندازه مفید تبدیل شوند.

 

رادیاتور حوله خشک کن طلایی روی پس زمینه تیره و نصب شده در سرویس بهداشتی

 

معایب حوله خشک کن های آلومینیومی چیست؟

همانطور که هر چیزی مزایا و معایب خود را دارد آلومینیوم نیز مستثنی از این قاعده نیست. در اینجا معایب حوله خشک کن آلومینیومی را بیان کرده ایم و همچنین در مقایسه حوله خشک کن فولادی با حوله خشک کن آلومینیومی باز هم معایب آن به چشم خواهند خورد.

 

میزان سرمایش: برخلاف فولاد و چدن، رادیاتورهای آلومینیومی گرمای خود را برای مدت طولانی حفظ نمی کنند. اگرچه این یک تغییر ناگهانی در دما و نیاز به خنک کردن اتاق است پس می توان آن را از بزرگترین عیب حوله خشک کن آلومینیومی دانست.

 

یکی کافی نیست: یک خشک کن آلومینیومی به سیستم گرمایش می تواند احتمال خوردگی را افزایش دهد ، زیرا ورود فلز متفاوت به مدار اغلب می تواند ترکیب شیمیایی آب را تغییر دهد. بنابراین اگر همه رادیاتورهای موجود در مدار را تغییر ندهید ، خرید بازدارنده مناسب خوردگی مهم است. این موضوع بدین معناست که اگر قصد استفاده از یک حوله خشک کن آلومینیومی، که به طور هیدرولیک عمل می کند را دارید؛ بهتر است سعی کنید تمامی سیستم های گرمایشی هیدرولیکی آن مکان از همان جنس آلومینیوم باشند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  بهترین جنس حوله خشک کن در انواع حوله خشک کن های مدرن چیست؟

 

هزینه: علیرغم افزایش محبوبیت مواد، حوله خشک کن آلومینیومی در ابتدا هزینه بیشتری خواهد داشت اما عمر طولانی و عملکرد عالی آن را پرداخت می کند.

 

رادیاتور حوله خشک کن مستطیلی با لبه های نامنظم و سفید رنگ

 

تفاوت بین حوله خشک کن های فولادی و آلومینیومی

تفاوت بین حوله خشک کن های فولادی و حوله خشک کن های آلومینیومی، در اینرسی حرارتی بیشتر از عملکرد واقعی است.

حوله خشک کن فولادی زمان بیشتری برای گرم شدن و همچنین زمان بیشتری برای خنک شدن نیاز دارد، بنابراین گرما را در اتاق نگه می دارد.

یکیدیگر از معایب حوله خشک کن آلومینیومی در برابر حوله خشک کن فولادی این است که  به سرعت گرم می شود اما با همان سرعت سرد می شود.

با حوله خشک کن فولادی انرژی کمتری نسبت به آلومینیومی مصرف می کنید، اما حوله خشک کن های آلومینیومی ارزان تر هستند.

تفاوت بزرگ دیگر بین حوله خشک کن های آلومینیومی با حوله خشک کن های فولادی این است که حوله خشک کن های اول مدولار، سبک و کم حجم هستند، در حالی که حوله خشک کن های فولادی با افزودن یا حذف عناصر گرمایش جداگانه مدولار نیستند.

 

آیا حوله خشک کن فولادی ترجیح داده می شود یا حوله خشک کن آلومینیومی؟

بستگی به نیازها دارد. اگر قصد دارید حوله خشک کن را تا دمای پایین تا حد ممکن کار کنید، فولاد بهتر است. اگر از طرف دیگر می خواهید حوله خشک کن ها را فقط زمانی که در حمام هستید مانند صبح های زود روشن کنید، بهتر است حوله خشک کن های آلومینیومی را به فولادی ترجیح دهید.

 

حوله خشک کن ها یکی از انواع مختلف شوفاژ ها هستند که کاربرد های موثری علاوه بر انتقال گرما دارند. حوله خشک کن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود است. حوله خشک کن دیواری یکی از انواع محبوب شوفاژ ها می باشد. خرید حوله خشک کن دیواری می تواند یکی از تصمیمات بسیار زیبا برای منزل شما باشد که قبل از این اقدام باید اطلاعات کافی در زمینه نکات خرید حوله خشک کن را مطالعه نموده باشید؛ به لینک قبل مراجعه کنید و در این مورد به صورت تخصصی مطالعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهی در مورد “3 مورد از مهمترین و حیاتی ترین معایب حوله خشک کن آلومینیومی

  1. مجید گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  2. اسدالله شریفیان گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

  3. جلال بیاتی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *