حوله خشک کن

حوله خشک کن چیست؟ رادیاتور حمام همان حوله خشک کن است؟

حوله خشک کن چیست؟

گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی تاثیر به‌سزایی بر دکوراسیون خانه‌ها و حتی دکوراسیون داخلی حمام داشته است. حوله خشک کن یکی از المان‌های مدرنی می‌باشد که امروزه در حمام‌ها هم برای زیبایی دکوراسیون و هم برای خشک کردن حوله‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. حوله خشک کن‌هایی که ابتدا وارد بازار شدند، ظاهر چندان جالبی نداشتند و نمی‌توانستیم آن‌ها را بخشی از زیبایی‌های دکوراسیون بدانیم. اما افزایش محبوبیت این حوله خشک کن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ کامل‌تری به سوال «حوله خشک کن چیست؟» با شما در میان بگذاریم و اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع آن، کاربردهای آن و همچنین قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. همین موضوع نیز سبب گشت که به مرور زمان حوله خشک کن‌ها به یکی از المان‌های موثر بر دکوراسیون داخلی حمام تبدیل شوند.

این شوفاژهای حمام به نوعی طراحی شده‌اند که فضای بسیار کمی را در حمام اشغال کرده و نصب بسیار ساده‌ای نیز داشته باشند. تا جایی که بسیاری از افراد خود به تنهایی حوله خشک کن را در حمام نصب می‌کنند.

این شوفاژهای حمام به لحاظ نوع کار، مشابه شوفاژها و رادیاتورهای معمولی هستند. بدین صورت که دستگاه آب مورد نیاز خود را از موتورخانه و یا پکیج دریافت می‌کند و گردش این آب‌ها داخل لوله‌های حوله خشک کن موجب ایجاد گرما و همچنین جذب رطوبت و در نتیجه خشک شدن حوله‌ها می‌شود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  انواع حوله خشک کن دکوری از نظر جنس متریال سازنده

شوفاژهای داخل حمام معمولا به صورت لوله‌ای می‌باشند و تعداد این لوله‌ها بسته به اندازه‌ی حمام افراد می‌تواند متفاوت باشد. کسانی که حمام‌های کوچک‌تری دارند، می‌توانند از لوله‌های کمتری استفاده کرده و حمام‌های بزرگ‌تر باید از لوله‌های بیشتری استفاده کنند. پس پیش از اقدام به خرید باید اندازه حمام را در نظر بگیرید.

حوله خشک کن کارآیی بسیار خوبی در گرم کردن محیط دارد و همین موضوع نیز سبب افزایش محبوبیت هرچه بیشتر این کالای مدرن شده است. البته نباید از طراحی‌های بسیار زیبای انواع حوله خشک کن بگذریم.

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن سفارشی و دکوراتیو داخل سرویس بهداشتی یا حمام

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، حوله خشک کن‌ها به صورت لوله‌هایی هستند که تعداد آن‌‌ها می‌تواند نسبت به بزرگ یا کوچک بودن حمام متفاوت باشد. این شوفاژهای حمام از لحاظ عملکرد و جنس انواع مختلفی دارند، که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

انواع حوله خشک کن از لحاظ عملکرد

حوله خشک کن‌ها از لحاظ عملکرد و نوع کارکردی که دارند دارای دو دسته‌بندی بسیار مهم می‌باشند. خشک کن الکتریکی و خشک کن هیدرونیکی. در ادامه هر یک از این انواع را معرفی می‌کنیم:

حوله خشک کن الکتریکی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، حوله خشک خشک کن‌ها با استفاده از گرمای آبی که از پکیج و یا موتورخانه دریافت می‌کنند، گرما تولید کرده و موجب خشک شدن حوله‌ها می‌شوند. اما این تنها عملکرد حوله خشک کن‌ها نمی‌باشد. برخی از آن‌ها به صورت الکتریکی کار می‌کنند. در حوله خشک کن‌های الکتریکی کابل‌هایی از جنس سیلیکون تعبیه شده است که موجب گرم شدن لوله‌های حوله خشک کن می‌گردد.

حوله خشک کن‌های الکتریکی معمولا دیرتر گرم می‌شوند و بیشترین حرارتی که می‌توانند تولید کنند، بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ وات می‌باشد. این شوفاژهای حمام الکتریکی به دیوار حمام نصب می‌شوند و سیم آن‌ها به برق متصل می‌شود و همین برق موجب روشن شدن کابل‌های سیلیکونی، گرم شدن لوله‌ها و نهایتا ایجاد گرما در حمام و یا سرویس بهداشتی می‌شود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  اصلی ترین مزایای حوله خشک کن حمام به همراه مشاوره رایگان خرید آسان

حوله خشک کن هیدرونیکی

این مدل‌ها، همان مدل‌های اصلی حوله خشک کن می‌باشند که با استفاده از آب گرم موتورخانه یا پکیج گرما تولید می‌کنند و موجب گرم‌تر شدن فضا و همچنین خشک شدن حوله‌ها می‌گردد. این نوع از حوله خشک کن‌ها نصب چندان ساده‌ای ندارند و معمولا برای نصب آن لازم است از یک لوله کش کمک بگیرید. این نوع از شوفاژهای حمام به سرعت و بلافاصله پس از روشن شدن، گرم می‌شوند و مانند خشک کن‌های الکتریکی، ۱۵ دقیقه صرف گرم شدن آن‌ها نمی‌شود.

اصلی‌ترین عیب حوله خشک کن هیدرونیکی این است که در تابستان‌ها کاربرد خاصی ندارد، زیرا به سیستم گرمایشی ساختمان‌ها وابسته است. هر چند که برای جبران این نقص نیز حوله خشک کن‌های دوگانه سوز به میان آمده‌اند.

انواع حوله خشک کن از لحاظ جنس

لوله خشک کن‌ها از لحاظ ظاهر و جنس نیز با یکدیگر متفاوت بوده و انواع مختلفی دارند. به طور کلی انواع لوله خشک کن از لحاظ جنس به ۳ دسته تقسیم می‌شوند. شیشه‌ای، آلومینیومی و استیل. در ادامه به بررسی هر یک از این انواع خواهیم پرداخت:

حوله خشک کن شیشه‌ای

این نوع از شوفاژهای حمام، از جنس شیشه می‌باشند و وزن بسیار پایینی نسبت به سایر شوفاژهای حمام دارند. در این نوع از حوله خشک کن‌ها گرما در تمام قسمت‌های خشک کن به صورت یکنواخت پخش می‌گردد. طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی از حوله خشک کن‌های شیشه‌ای در بازار به فروش می‌رسند، اما می‌توان گفت که جنبه تزئینی این نوع از شوفاژها معمولا بیشتر از کاربردهای دیگر آن است.

از دیگر مزایای این نوع از حوله خشک کن‌ها می‌توانیم به میزان بالای صرفه جویی در مصرف انرژی به هنگام استفاده از آن‌ها اشاره نماییم. همچنین این نوع حوله خشک کن مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه‌ها و همچنین رسوب دارد و می‌تواند به صورت افقی و یا عمودی بر دیوار حمام نصب شود.

حوله خشک کن آلومینیومی

خشک کن‌های آلومینیومی در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارند و همچنین به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشند. وزن سبکی دارند و ظاهر زیبای آن‌ها یکی دیگر از دلایل اصلی محبوبیت آن‌هاست. این نوع از حوله خشک کن می‌تواند روی دیوار، به صورت افی یا عمود ی نصب گردد.

حوله خشک کن استیل

بیشترین وزن را در میان حوله خشک کن‌ها، خشک کن‌های استیل دارند. اما در کنار این سنگینی این نوع از مزایای به خصوص خود نیز بهره‌مند هستند. به عنوان مثال به صورت ساده و رنگ‌شده موجود می‌باشند. از آٰن جایی که گرما در این نوع از حوله خشک کن، بطور یکنواخت پخش می‌شود، پس در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  حوله خشک کن های مدرن به همراه مزایای استفاده از این رادیاتورهای حمام


حوله خشک کن استیل مشکی رنگ نصب شده روی دیوار

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین کالاهای پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

کاربردهای حوله خشک کن چیست؟

حال که به پاسخ سوال «حوله خشک کن چیست؟» رسیده‌اید و با انواع آن نیز آشنا گشته‌اید، بهتر است با کاربردهایی که این شوفاژهای حمام دارند نیز آشنا شوید. برخی از اصلی‌ترین کاربردهای حوله خشک کن به شرح زیر می‌باشد:

  • خشک کردن حوله‌ها
  • خشک کردن لباس‌های خیس
  • گرم‌تر شدن فضای حمام
  • زیبایی ظاهری

از این حوله خشک کن‌ها به عنوان آویز لباس نیز استفاده می‌شود. پس در نتیجه این شوفاژها گزینه بسیار مناسبی برای افرادی می‌باشد که چوب لباسی در حمام ندارند.

قیمت حوله خشک کن چقدر است؟

هزینه این حوله خشک کن‌ها به عوامل متعددی می‌توانند بستگی داشته باشند. به طور مثال جنس حوله خشک کن تاثیر مستقیم بر  قیمت آن‌ها دارد. همچنین الکتریکی و یا هیدرونیکی بودن آن نیز بر روی قیمت کالا تاثیرگذا ر خواهد بود. هزینه نصب این شوفاژهای حمام توسط لوله‌کش‌ها نیز هزینه مشخصی ندارد و باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید موفق‌تر عمل نمایید.

گلزار رادیاتور با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “حوله خشک کن چیست؟ رادیاتور حمام همان حوله خشک کن است؟

  1. داوود توسلی گفت:

    aaaaliii bood

  2. جواد احمدیان گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      سلام وقتتون به خیر
      فروشگاه مرکزی ما میدان بنی هاشم جنب بانک پاسارگاد هستش ?

  3. علی رضا علیزاده گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  4. عیسی رشیدی گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *