نصب رادیاتور و حوله خشک کن

10 لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن که میتوان با آنها به نصب رادیاتور پرداخت

لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن

نصب حوله خشک کن لزوما کار دشواری نیست و اگر مهارت های اولیه DIY  را دارید باید بسیار آسان باشد. از همین رو در این مقاله به لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن می پردازیم. نگران نباشید شما می توانید به آسانی لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن را گیر بیاورید. شایسته است که بدانید چه سیستم گرمایش در حمام داشته باشید یا نداشته باشید، حوله خشک کن مطمئناً یک راحتی اضافی ضروری است، هم برای گرم کردن حمام و هم برای داشتن حوله گرم هنگام بیرون آمدن از وان. رادیاتور اینرسی که می تواند با یک فن یکپارچه ترکیب شود تا دما را سریعتر و در اندازه مناسب افزایش دهد، حوله خشک کن قادر است حمام را به تنهایی گرم کند.

 

حوله خشک کن‌ها به یکی از اصلی‌ترین و البته محبوب‌ترین اجزای دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی و حمام تبدیل شده‌اند، اما بسیاری از افراد با چگونگی نصب آن‌ها آشنایی ندارند. روش نصب حوله خشک کن در انواع مختلف آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و در برخی موارد ممکن است نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص داشته باشید. حوله خشک کن‌های الکتریکی معمولا نصب ساده‌تری دارند، اما معمولا برای نصب حوله خشک کن‌های هیدرونیکی لازم است اطلاعاتی داشته باشید. نکات نصب هرگونه را در مطلب تخصصی گلزار رادیاتور مطالعه نمایید.

 

لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن

  1. ابزار و مواد مصرفی
  2. نوار اندازه گیری و مداد
  3. سطح روحیه
  4. چکش
  5. ست پیچ گوشتی
  6. مته و کمی هم قطر رولپلاک
  7. مولتی متر
  8. رفع پیچ و دوشاخه مناسب برای پشتیبانی
  9. انبردست برای جدا کردن کابل
  10. نیپرز

 

تجهیزات حفاظتی شخصی

  1. لباس کار
  2. عینک ایمنی
  3. دستکش محافظ
  4. محافظ گوش

لازم به ذکر است که فهرست تجهیزات حفاظتی شخصی جامع نیست، تجهیزات حفاظتی شخصی باید برای هر فعالیت کاری مناسب باشد.

 

یک فرد در حال نصب رادیاتور و حوله خشک کن

 

یک شوفاژ  مدرن یک راه حل عالی برای سازماندهی یک سیستم گرمایش کامل و مستقل برای یک خانه محسوب می شود. تجهیزات شوفاژ های مدرن به شما امکان می دهد رادیاتور های گرمایشی، سیستم های گرمایش از کف  و سایر دستگاه ها را برای گرم کردن فضا و تهیه آب گرم خانگی به آنها متصل کنید. نصب شوفاژ ها به روش صحیح یک امر بسیار مهم برای داشتن یک سیستم گرمایشی با عملکرد مناسب می باشد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  10 مورد از مهمترین عوامل گرم نشدن حوله خشک کن های استیل

 

مهارت های لازم

تا اینجا نام ابزار ها و لوازم را ذکر کردیم. اما شما علاوه بر ابزار و امکانات باید مهارت های اولیه ای را نیز فرا گرفته باشید.

مهارت های مورد نیاز:

آگاهی از نحوه استفاده از مته، انتخاب رولپلاک ثابت و نحوه استفاده از سطح ، پیش نیازهای لازم برای نصب حوله خشک کن برقی هستند. علاوه بر این ، دانستن چگونگی مداخله در شبکه برق و تعیین حجم حمام در محل نصب لازم است.

 

نحوه نصب

حال که لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن را نام بردیم شایسته است که نحوه نصب آن را هم ذکر کنیم.

مراحل نصب و نحوه استفاده از لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن:

  1. لوازم جانبی را بررسی کرده و برای نصب آماده شوید.
  2. شروع به بسته بندی و موجودی اجزای حوله خشک کن جدید خود کنید. به دستورالعمل مونتاژ مراجعه کنید و مطمئن شوید که همه قطعات در آنجا هستند:

 

نصب حوله خشک کن به وسیله حوله و حوله خشک کن

 

1.کیت ثابت دیوار؛

نصب شاخه های مناسب برای پشتیبانی.

اگر کارتن بسته بندی به عنوان الگوی حفاری نیز عمل می کند، آن را با دقت برش دهید.

با خیال راحت کار کنید.

پس از بررسی مواد، منبع تغذیه را از برد توزیع جدا کنید. سپس با استفاده از مولتی متر بررسی کنید که منبع تغذیه قطع شده است.

 

نصب دقیق حوله خشک کن دیواری

 

2. تکیه گاه های حوله خشک کن برقی را وصل کنید

حوله خشک کن ها با استفاده از تکیه گاههایی که مستقیماً روی دیوار نصب شده اند، ترجیحاً دور از دهانه تهویه VMC (تهویه مکانیکی کنترل شده) نصب می شوند.

اگر الگوی حفاری دارید، آن را روی دیوار بگذارید و نقاط حفاری را با مداد یا نشانگر مشخص کنید. در غیر اینصورت، دستورات مونتاژ را با دقت بخوانید تا فاصله مرکز سوراخ ها و موقعیت آنها را بدانید. بسته به اندازه ، حوله خشک کن  را طوری نصب کنید که ارتفاع بالای آن تقریباً 1.70 متر باشد.

همیشه افقی بودن سوراخ های مشخص شده روی دیوار را با استفاده از سطح روح بررسی کنید.

دیوار را سوراخ کنید. اگر زیرسازی کاشی شده است، از سیستم ضربه ای استفاده نکنید: با تراشیدن کاشی ها یا شکستن آنها در معرض خطر هستید. در عوض، نوک کاربید بگیرید.

رولپلاک ها که در لیست لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن ذکر کرده بودیم را وارد کرده و تکیه گاه ها را ثابت کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شناسایی لوازم جانبی ضروری نصب رادیاتور و حوله خشک کن مدرن

گاهی اوقات پشتیبانی ها با پلاگین های توسعه ارائه می شوند. در مورد دیواری که از پانل های سوراخ دار یا آجر ساخته شده است، آنها کاملاً مناسب هستند، در حالی که اگر یک دیوار بتنی باشد، باید آنها را با شاخه های مناسب (شاخه هایی برای پشتیبانی کامل) جایگزین کنید.

 

حوله خشک کن به همراه چند مورد حوله های بسیار زیبا

 

3. حوله خشک کن را روی دیوار نصب کنید.

حالا حوله خشک کن برقی را روی تکیه گاه های دیواری ثابت کنید.

مدل ها می توانند متفاوت باشند. دستورالعمل های مونتاژ را بخوانید تا بدانید چگونه پیش بروید.

پیچ ها را محکم می کند تا از ثابت شدن پایدار و طولانی مدت اطمینان حاصل شود.

آخرین بار افقی بودن صحیح مجموعه را با سطح روح بررسی کنید.

همچنین بررسی کنید که کابل منبع تغذیه خیلی محکم نباشد – در طولانی مدت این می تواند به سیستم آسیب برساند و خرابی ایجاد کند.

 

حوله خشک کن به همراه وان حمام و فیلان

 

4. حوله خشک کن را به خط برق وصل کنید

در کدام قسمت حمام گرمکن حوله برقی نصب کنید؟

قبل از اتصال حوله خشک کن به دیوار، باید آن را به شبکه اصلی وصل کنید. نصب به دیوار از طریق خروجی یک کابل مخصوص حمام به سیستم برق متصل می شود (IP44 برای حجم 2)، حوله خشک کن در حجم 2 حمام یا خارج از حجم نصب می شود اگر متعلق به عایق کلاس II است و دارای شاخص IPX4 یا در خارج از حجم نصب شده است اگر در کلاس I باشد. با توجه به شاخص حفاظتی (IP) و دسته عایق آن – یک یا دو نفره – 2 یا 3 سیم برای اتصال وجود خواهد داشت.

ممکن است حوله خشک کن با مشخصات باریک نیاز به تغییراتی در لوله کشی موجود داشته باشد. این امر به ویژه در مورد لوله ها از کف و نه از دیوار صادق است. هرگونه تغییر اضافی در لوله کشی زیر کف نیاز به برداشتن موقت تخته ها دارد. بنابراین اگر به تازگی کفپوش جدیدی نصب کرده اید، این را در نظر داشته باشید، زیرا هزینه ها افزایش می یابد. توجه داشته باشید که اگر بخواهید حوله خشک کن هیدرولیک قدیمی را با یک برقی جدید جایگزین کنید ، در جایگزینی گرمکن حوله برقی صرفه جویی مشابهی نخواهید داشت. بنابراین، در مورد بهترین مکان برای نصب سیستم جدید، از برقکار یا لوله کش بخواهید.

برای حمام، اکثریت قریب به اتفاق رادیاتورهای مناسب “عایق دوگانه” نامیده می شوند. این فرمت با یک آرم با دو مربع کوچک، یکی در داخل دیگری نشان داده شده است. در این مورد خاص – حوله خشک کن های کلاس II – هیچ هادی زمین (سیم سبز / زرد) برای اتصال وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

سیم های حوله خشک کن را وصل کنید

سیم های برقی حوله خشک کن را جدا کنید.

قرمز فاز است؛

آبی خنثی است؛

سبز و زرد زمین هستند.

رشته های سیم را در سیمهای مربوطه وارد کنید.

پیچ ها (اتصالات ماموت) را به خوبی محکم کنید تا از اتصال الکتریکی خوب اطمینان حاصل کنید.

نحوه بستن خروجی کابل برای اتاق های مرطوب:

هنگامی که سیم ها را با یک اتصال ماموت در جعبه اتصال وصل کردید، جعبه اتصال را با ماسک برای اتاقهای مرطوب ببندید. این یک پوشش پلاستیکی با واشر آب بندی و محافظت در برابر پاشش آب (IP44) است.

به خاطر داشته باشید که حوله خشک کن های برقی با یک سوئیچ دیفرانسیل 30 میلی آمپر و یک قطع کننده مدار 10 یا 20 A محافظت می شوند. پانل های کنترل شوفاژ در قسمت پایین گرمکن حوله نصب شده اند تا اتصال برق را تسهیل کنند. در صورت نصب دستگاه های کنترل ، ترموستات ، برنامه نویس و ترموستات اتاق روی دیوار در ارتفاع بین 0.90 تا 1.30 متر از کف قرار می گیرند. کنترل ها از دوش یا حمام قابل دسترسی نیستند.

 

5. گرمکن حوله را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید.

پس از نصب رادیاتور، می توانید برق را دوباره روشن کنید اما ابتدا بررسی کنید که رادیاتور در وضعیت “خاموش” است.

پس از فعال سازی مجدد برق، حالت های مختلف عملکرد رادیاتور را آزمایش کنید. اگر به درستی به درجه حرارت برسد، هیچ مشکلی وجود ندارد، نصب صحیح است. برای هر گونه شک و تردید، ما همیشه توصیه می کنیم با یک برقکار یا لوله کش مجرب تماس بگیرید، به خصوص اگر در حمام گرمکن حوله برقی نصب می کنید.

 

هواگیری حوله خشک کن زمانی انجام می­شود که حوله خشک کن سرویس شما دیگر به درستی گرم نمی­شود، ممکن است به این دلیل باشد که رادیاتور به درستی تخلیه نشده است. در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور، می خواهیم گام به گام توضیح دهیم که چگونه می­توانید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید. با استفاده از این نکات و ابزارهای مناسبی گفته شده است در کمترین زمان دوباره حوله خشک کن گرمی خواهید داشت.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “10 لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن که میتوان با آنها به نصب رادیاتور پرداخت

  1. سامان اروجی گفت:

    ممنونم بابت توضیحات کاملتون

    1. فروشگاه گلزار گفت:

      ممنون از شما بابت زمانی که گذاشتین و نظر با ارزشی که دادین

  2. منصور بیگی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *