نصب رادیاتور و حوله خشک کن

صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

برای هواگیری حوله خشک کن به چه چیزی نیاز هست

هواگیری حوله خشک کن زمانی انجام می­شود که حوله خشک کن سرویس شما دیگر به درستی گرم نمی­شود، ممکن است به این دلیل باشد که رادیاتور به درستی تخلیه نشده است. در این مقاله ، می خواهیم گام به گام توضیح دهیم که چگونه می­توانید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید. با استفاده از این نکات و ابزارهای مناسبی گفته شده است در کمترین زمان دوباره حوله خشک کن گرمی خواهید داشت.

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

برای هواگیری حوله خشک کن به چه چیزی نیاز هست؟

اگر می­خواهید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید، ابتدا هوا باید از رادیاتور خارج شود تا آب رادیاتور حمام کاملاً پخش شود و کاملاً گرم شود. این تنها راه تضمین حداکثر اتلاف گرما در اتاق است.

برای این کار شما به تجهیزات زیر نیاز دارید :

  • آچار مربع (یا پیچ گوشتی شکاف دار)
  • یک ظرف کوچک جمع آوری آب (کاسه کوچک ، لیوان و غیره)
  • یک پارچه قدیمی برای پاک کردن .

 

دستورالعمل هواگیری حوله خشک کن

  1. ترموستات را تا بالا بچرخانید.

ترموستات رادیاتور سرویس بهداشتی خود را تا انتها روشن کنید. از ترموستات برای تنظیم دمای رادیاتور استفاده می شود ، اغلب سطح 1 تا 5 است.

  1. دریچه منفذ در بالای رادیاتورهای حمام.

اولین چیزی که باید جستجو کنید دریچه روی رادیاتور است. این در بالای رادیاتور حمام یا رادیاتور حوله­ای است. به طور کلی همیشه در طرف مقابل ترموستات قرار بگیرید.

  1. دهانه دریچه را در جهت درست بچرخانید.

هوا و آب بلافاصله از دهانه دریچه کوچک خارج می شوند. دهانه دریچه را می­توان به راحتی با دست چرخاند تا هوا و آب به درون ظرف کوچک برود .

  1. دریچه را با احتیاط باز کنید.

اکنون ظرف و دهانه دریچه را نگه دارید تا دریچه باز شود و شیر ترموستاتیک را با آچار مربع یا پیچ گوشتی تیغه تخت در خلاف جهت عقربه­های ساعت باز کنید. فقط کافی است آنرا بالا ببرید تا زمانی که هوا و آب از دهانه دریچه بیرون می­آید، سپس آن را بیشتر نکنید.

  1. دوباره دریچه را بچرخانید.

وقتی مدتی فقط آب و هوا دیگر از دهانه شیر خارج نمی­شود ، با احتیاط و به آرامی شیر دریچه را دوباره روشن کنید. بستن دست در اینجا کافی است، بعد از اینکه جامد سست شد.

  1. فشار آب را بررسی کنید.

اگر چندین بار فرایند تخلیه را انجام داده اید و یا هواگیری حوله خشک کن انجام داده­اید ، فشار آب را در سیستم گرمایش بررسی کنید. بسته به سیستم گرمایشی ، این باید همیشه به اندازه کافی بالا باشد. خیلی کم هواگیری حوله خشک کن و به طور کلی همه رادیاتورها را دشوارتر می­کند. اگر فشار آب خیلی کم است می­توان آن را روی فشار سنج سیستم گرمایشی خواند ، آرام آرام آب جدیدی به سیستم اضافه کنید تا فشار آب به حالت اولیه خود برگردد. اگر رادیاتور حوله پس از تخلیه کاملاً گرم و یا به اندازه کافی گرم نمی­شود ، پس از یکی دو روز این کار را تکرار کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  8 مرحله از روش نصب حوله خشک کن های مدرن حمام

اگر پس از آن هنوز بهبودی حاصل نشود ، علت آن در جای دیگری است. سپس بعدی ترموستات را بررسی می­کنیم. سپس می­توان آن را مسدود کرد یا به سادگی کلسیفیه کرد.

اگر هنوز رادیاتور گرم نمی­شود یا فقط تا حدی گرم می­شود؟ روزهای سرد پاییز گرمایش کار خودش را نمی­کند. بنابراین ، در این مقاله ما 3 نکته دیگر بجز هواگیری حوله خشک کن را جمع بندی کرده­ایم که می­توانید به راحتی با آنها مشکل رادیاتورهای سرد را برطرف کنید. ما نه تنها می­خواهیم به شما نشان دهیم در صورت گرم نشدن رادیاتور چه کاری می­توانید انجام دهید ، بلکه به شما نکاتی را ارائه می­دهیم که چگونه می­توانید از طریق بررسی و نگهداری منظم از بروز این مشکل جلوگیری کرده و یا سریع آن را شناسایی و برطرف کنید.

 

حوله خشک کن چگونه کار می­کند ؟

حوله خشک کن­ها به مدار گرمایشی وصل هستند. آب گرم شده از خارج از طریق جریان وارد رادیاتور حمام می­شود و رادیاتور گرم می­شود و گرما می­دهد. آب سرد از طریق برگشت دوباره جاری می شود ، دوباره از خارج گرم می­شود و دوباره به رادیاتور باز می­شود.

برای هواگیری حوله خشک کن به چه چیزی نیاز هست

چرا حوله خشک کن گرم نمی­شود ؟

علائم مختلفی از عملکرد حوله خشک کن وجود دارد: سرد می­ماند یا فقط از بالا گرم می­شود و این دلایل مختلفی دارد: نیاز به هواگیری حوله خشک کن ، فشار نادرست در سیستم گرمایش یا شیر ترموستاتیک گیر داده است.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  از سیر تا پیاز آموزش نصب حوله خشک کن های دیواری استیل حمام را بیاموزید

 

دلایل احتمالی گرم نشدن حوله خشک کن چیست؟

  1. هوا در حوله خشک کن

رایج ترین دلیل گرم نشدن حوله خشک کن هوای محبوس در آن است. از آنجا که گرمایش بر اساس مدار کار می­کند ، بسیار مهم است که این هوا از آن خارج شود ، زیرا این امر مدار را مختل می­کند. این نیز منطقی است و به نفع شماست ، زیرا یک حوله خشک کن بدون تهویه برای تأمین عملکرد مطلوب به انرژی بیشتری نیاز دارد. علائم مکرر هوا در حوله خشک کن این است که صداهای جاری یا جارو برقی را به طور کامل گرم نمی­کند.

 

  1. شیر ترموستاتیک گیر کرده است

دلیل دیگر سرد ماندن حوله خشک کن شما می­تواند شیر ترموستاتیک گیر افتاده باشد. ترموستات های گرمایشی میزان انرژی تأمین شده را بر اساس دمای اتاق تنظیم می­کنند. به عنوان مثال ، تابش خورشید در اتاق می تواند دمای اتاق را افزایش دهد. در نتیجه ، یک رادیاتور که با تمام توان کار می­کند بی معنی است. بنابراین ، ترموستات گرمایشی با کمک مایع انبساطی یا انقباضی و دریچه ای که می­تواند بسته و باز شود ، خروجی رادیاتور را تنظیم می­کند، اگر این شیر گیر کرده باشد ، این بدان معنی است که رادیاتور نمی­تواند گرم شود ، حتی اگر دمای اتاق آن را نشان دهد.

 

  1. آب کم در مدار گرمایش وجود دارد

اگر هیچ یک از مشکلات بالا رخ ندهد ، ممکن است به دلیل کمبود آب در مدار گرمایش باشد. این می­تواند به راحتی دوباره پر شود.

 

چه علائمی نشان دهنده وجود مشکلی در سیستم گرمایشی است؟

رادیاتور آخر گرم نمی­شود.

اگر آخرین رادیاتور در مدار گرمایش به درستی گرم نشود یا اگر خروجی رادیاتورها در سیستم گرمایشی به طور مداوم کاهش یابد ، نشان می­دهد که سیستم گرمایشی شما معیوب است و باید بررسی شود. زیرا با یک سیستم گرمایشی کاملاً کارا ، همه رادیاتورها قادرند دقیقاً همان خروجی را فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  10 لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن که میتوان با آنها به نصب رادیاتور پرداخت

 

حوله خشک کن فقط از بالا گرم می­شود.

همانطور که در بالا ذکر شد ، رادیاتور در هر نقطه به همان اندازه گرم نمی­شود. بنابراین در بالا نسبت به پایین گرمتر می­شود و همچنین در جلو نسبت به عقب گرم­تر می­شود. این مربوط به نحوه کار آن است و یک اصل هوشمندانه است که به رادیاتور اجازه می­دهد تا آنجا که ممکن است در داخل حمام گرما بدهد. با این حال ، اگر حوله خشک کن شما فقط در قسمت جلو گرم می­شود و قسمت های پایین و عقب رادیاتور کاملاً سرد می­شوند، پس می­دانید که باید سیستم گرمایش خود را بررسی کنید.

 

حوله خشک کن جدید گرم نمی­شود.

اگر حوله خشک کن جدیدی نصب کرده­اید ، توجه به جنبه های زیر برای دستیابی به عملکرد بدون مشکل بسیار مهم است: ابتدا باید در فواصل منظم بررسی کنید که اتصالات حوله خشک کن شما کم است. بعلاوه ، حوله خشک کن باید چندین بار تخلیه و دوباره با آب پر شود. به تدریج آن به طور صحیح و روان گرم می­شود.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

  1. محمدحسن امیدی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  2. اصغر هاشمیان گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  3. عبدالحسین حمیدی گفت:

    دستخوش

  4. بهمن گنجی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *