حوله خشک کن

بهترین انواع حوله خشک کن مدرن براساس رنج قیمتی

انواع حوله خشک کن مدرن

کدام مدل از انواع حوله خشک کن مدرن بهتر است؟

 سه نوع حوله خشک کن وجود دارد:

  • آبی
  • برقی
  • ترکیب شده

 

حوله خشک کن آبی

حوله خشک کن آبی مانند لوله ای است که به شکل سیم پیچیده، خم شده است. یک بخاری بر روی دیوار حمام نصب شده و وظیفه ی گرم کردن آب را بر عهده دارد. آب داغی که از طریق لوله در گردش است و گرما می دهد ، دمای بالای صفر را در سرویس بهداشتی حفظ می کند. توجه داشته باشید که اگر بخاری یا سیستم گرمایشی خراب شود ، در این صورت حوله خشک کن که با آب کار می کند، گرم نمی شود.

 

حوله خشک کن برقی

حوله خشک کن برقی نیازی به اتصال به سیستم تأمین آب یا گرمایش آب ندارد. کافی است دستگاه گرمایشی را روی دیوار نصب کنید. این گزینه برای کسانی مناسب است که نمی خواهند از سیستم تامین آب گرم یا گرمایش آب استفاده کنند و یا به این سیستم دسترسی ندارند. برای استفاده از حوله خشک کن برقی ، یک پریز برق کافیست. بر این اساس ، در صورت قطعی برق ، دستگاه کار نخواهد کرد. به عنوان یک نکته ی منفی ، باید در نظر داشت که استفاده مداوم از یک وسیله الکتریکی باعث افزایش هزینه برق می شود.

 

حوله خشک کن ترکیبی

حوله خشک کن ترکیبی از مزایای حوله خشک کن های آبی و برقی بهره می گیرد اما به دلیل  قیمت و هزینه ی بالایشان ، محبوبیت زیادی ندارند و بیشتر خریداران را منصرف می کند.

در بین انواع حوله خشک کن مدرن ، حوله خشک کن های برقی بیشترین محبوبیت را دارند که در ادامه به شرح و آشنایی بیشتر این نوع حوله خشک کن های می پردازیم و آن را با سایر حوله خشک کن های مدرن مقایسه خواهیم کرد.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  حوله خشک کن زینتی چیست؟ + انواع رادیاتور حمام زینتی را بشناسید

 

انواع حوله خشک کن برقی

در فضای داخلی حمام مدرن ، باید یک حوله خشک کن مناسب وجود داشته باشد. این نه تنها یک دستگاه برای خشک کردن حوله های مرطوب است ، بلکه یک وسیله تزئینی جالب است که زیبایی حمام را تکمیل و کامل می کند.

در حال حاضر طیف وسیعی از انواع حوله خشک کن مدرن ارائه می شود که از نظر مشخصات ظاهری و کیفیت متفاوت اند و همچنین انتخاب یک حوله خشک کن مناسب بسیار دشوار است. در ادامه در مورد انواع حوله خشک کن های برقی که در حال حاضر وجود دارد و مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

نکات مثبت و منفی حوله خشک کن برقی

 حوله خشک کن برقی وسیله ای است که از یک لوله فولادی با یک عنصر گرم کننده در داخل آن ساخته شده است؛ همچنین در فضای داخلی لوله ها به آب احتیاج ندارد. به همین دلیل ، می توان از طیف گسترده ای از مواد برای ساخت این دستگاه استفاده شود، چرا که هیچ ماده ای به شکل آب یا اکسیژن که باعث خوردگی یا از بین رفتن لوله ها بشود، وجود ندارد.

 

مزایا

در بین انواع حوله خشک کن مدرن، حوله خشک کن برقی مزایای زیادی دارد که مصرف کنندگان را به فکر خرید می اندازد:

  • نیازی به اتصال به سیستم گرمایش آب ندارد ، کافی است دستگاه را در جایی که پریز برق وجود دارد نصب کنید.
  • سهولت نصب و امکان تغییر مکان.
  • اگر حوله خشک کن خراب شود ، دستگاه به سادگی از کار می افتد ، که عواقب جدی را مانند سایر انواع حوله خشک کن مدرن در پی نخواهد داشت.
  • به باز یا بسته کردن شیرهای های آب نیازی نیست ، این دستگاه ها با وارد کردن و کشیدن دوشاخه از پریز برق خاموش و روشن می شوند. وجود ترموستات در بعضی از مدل های حوله خشک کن برقی ، به تنظیم دما و حفظ آن برای مدت معینی کمک می کند. متأسفانه یک حوله خشک کن آبی نمی تواند این عملکرد را داشته باشد.
  • انطباق با الزامات ایمنی در برابر آتش سوزی. استفاده از مواد دی-الکتریک و جدیدترین عایق بندی در طراحی این حوله خشک کن ها، به مقاومت در برابر ولتاژ بالا کمک می کند.
  • صرفه جویی در انرژی با استفاده منطقی.
  • یک حوله گرم کن برقی امکان نصب آسان و در محیط های بیشتری را نسبت به سایر انواع حوله خشک کن مدرن فراهم می کند.
  • امکان قرار دادن کلیه لباس و حوله های شسته شده به لطف طراحی های قفسه دار.
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  بررسی و شناخت سایز استاندارد حوله خشک کن های مدرن استیل

 

معایب

مانند هر دستگاه دیگری، این حوله گرم ها نیز کاستی هایی دارند:

  • میزان بالای مصرف برق. این موضوع به قدرت خود دستگاه و زمان استفاده از آن بستگی دارد. یک حوله خشک کن که به طور مداوم روشن باشد می تواند منجر به این شود که ارقام موجود در قبض برق برای مصرف کننده رضایت بخش نباشد. اما به لطف تکنولوژی، در حال حاضر حوله خشک کن های برقی با مصرف انرژی پایین تر تولید می شوند.
  • خطر در محیط با رطوبت بسیار بالا؛ دستگاه را دور از رطوبت بسیار بالای احتمالی نصب کنید. محل نصب باید در فاصله مناسبی از وان حمام یا دوش باشد.

اگر شما صاحب یکی از انواع حوله خشک کن ها هستید و حالا دستگاه شما دچار مشکل شده و گرم نمی شود، ما در مطلبی به صورت تخصصی به بیان عوامل گرم نشدن حوله خشک کن پرداخته ایم تا شمارا از دلایل گرم نشدن آگاه سازیم، تنها کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب تخصصی گلزار رادیاتور مراجعه نمایید.

 

دسته بندی حوله خشک کن مدرن براساس مدیریت

 حوله خشک کن های مدرن با توجه به امکان تنظیم و کنترل دستگاه، به چند دسته تقسیم می شوند. در مواردی دستگاه به طور مداوم در حالت کار است ، که نمی توان آنها را تنظیم کرد.

مدل هایی وجود دارند که دارای ترموستات داخلی هستند ، با استفاده از آنها می توانید قدرت دستگاه را کنترل کرده و همچنین آن را روشن و خاموش کنید. با کمک ترموستات می توانید از حوله گرم کن به عنوان وسیله گرمایشی نیز استفاده کنید. این امر به حفظ درجه حرارت مطلوب در حمام کمک می کند و در صورت لزوم ، دما را کاهش می دهد تا در مصرف انرژی صرف جویی شود.

 

طبقه بندی براساس ظاهر

 عملکرد اصلی، این دستگاه با سرعت بالا و به موقع خشک کردن حوله های مرطوب می باشد. در تمام انواع  حوله خشک کن مدرن برای این که استفاده از آن ها برای خشک کردن حوله و ملحفه ها راحت باشد، به گونه ای طراحی می شوند که سطح تابش گرما بزرگ تر باشد.

 مدل های حوله خشک کن ایستاده نیز وجود دارد که می توانند در هر مکان مناسب در حمام نصب شوند. آنها می توانند به کف یا دیوار حمام پیچ شوند ، یا روی یک پایه قرار گیرند. حوله خشک کن های مدرن اغلب دارای قفسه ای هستند که به فضای نگه داری حوله و لباس بیشتری تبدیل می شوند. طراحی آنها معمولا شبیه یک نردبان است؛ اما بسته به تصمیم سازنده، می توانند شکل متفاوتی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  مشخصات فنی و استاندارد در هنگام خرید حوله خشک کن استیل

به طور معمول حوله خشک کن ها از جنس استنلس استیل (Stainless steel) ساخته شده اند که رنگ آن ها با شیرهای حمام مطابقت دارند. اما در برخی از طراحی ها، دستگاه هایی وجود دارند که با رنگ های مختلف، ساخته شده اند. این نوع از انواع حوله خشک کن مدرن معمولاً از فولاد سیاه ساخته می شوند.

 

نتیجه

 در حال حاضر ، طیف وسیعی از انواع حوله خشک کن مدرن وجود دارد که در میان آنها می توان دستگاه مناسب از نظر نیاز و قیمت را انتخاب کنید.

اگر مکان زندگی شما از سیستم گرمایش آب برخوردار است و به دنبال استفاده با هزینه ی کمتر هستید، حوله خشک کن های آبی می توانند گزینه ی مناسبی باشند.

اگر نمی خواهید یا به سیستم گرمایش آب دسترسی ندارید و هزینه ی برای شما مهم نیست اما کنترل دما و محل نصب و نیز مدیریت دستگاه برای شما اهمیت ویژه ای دارد، از حوله خشک کن های برقی استفاده کنید.

و اما اگر می خواهید از مزایای هر دو نوع حوله خشک کن بالا بهره ببرید، حوله خشک کن های ترکیبی به شما توصیه می شود.

هواگیری حوله خشک کن زمانی انجام می­شود که حوله خشک کن سرویس شما دیگر به درستی گرم نمی­شود، ممکن است به این دلیل باشد که رادیاتور به درستی تخلیه نشده است. در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور، می خواهیم گام به گام توضیح دهیم که چگونه می­توانید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید. با استفاده از این نکات و ابزارهای مناسبی گفته شده است در کمترین زمان دوباره حوله خشک کن گرمی خواهید داشت.

فروشگاه گلزار با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “بهترین انواع حوله خشک کن مدرن براساس رنج قیمتی

  1. حمیدرضا واعظی گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      سلام
      تهران، خیابان بنی هاشم

  2. مجید باهنر گفت:

    دمتون گرم

  3. محمدرضا محرابی گفت:

    چرا اینقد کم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *