رادیاتور

معرفی دقیق و کامل انواع شوفاژ طرح دار

انواع شوفاژ طرح دار

شوفاژ یا رادیاتور یک نوع مبدل حرارتی است که وظیفه تامین آب گرم ساختمان و گرم کردن فضای داخلی هر واحد را بر عهده دارد. شوفاژ ها سطح گرمایشی گسترده ای دارند که به پخش یکنواخت گرما در محیط کمک میکنند. امروزه با استفاده گسترده از رادیاتور ها به عنوان وسیله گرمایی در ساختمان ها انواع مختلفی از آن ها تولید و روانه بازار میشود که به انواع شوفاژ طرح دار معروف هستند. با توجه به محبوبیت روزافزون این محصولات ما تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به برسی و معرفی انواع مختلف آن بپردازیم

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

 

انواع شوفاژ و رادیاتور طرح دار

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

 

1-رادیاتور پنلی

رادیاتور های پنلی به به دلیل وزن بسیار سبک و فضای کمی که اشغال میکنند نسبت به سایر شوفاژ های طرح دار موجود در بازار، بسیار مورد توجه و استقبال هستند. شوفاژ های پنلی با وجود آن که چندان نیازمند گردش آب نیستند اما بازده گرمایی بسیار بالایی دارند بنابراین  در مصرف انرژیی بسیار صرفه جویی میکنند. تنها ایرادی که در این بخش میتوان درباره شوفاژهای پنلی مطرح کرد آن است که اگر یک از پره ها سوراخ یا دچار زنگ زدگی شود باید رادیاتور را به کل تعویض و یک شوفاژ جدید خریداری و نصب کرد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شناسایی انواع متریال ساخت شوفاژ های مدرن و دکوراتیو

 

2-رادیاتور پره ای

شوفاژ های طرح دار پره ای بسیار با دوام و مستحکم هستند و معمولا بیشتر از سایر انوع رادیاتور ها عمر میکنند. این شوفاژه ها که از قدیمی ترین نسل های رادیاتور به حساب می آیند در واقع از قرار گرفتن چندین پره در کنار هم ساخته شده اند. میزان انتقال حرارت در این رادیاتور ها ارتباط مستقیمی با تعداد پره ها دارد با این وجود حتی شوفاژ هایی که تعداد پره های کمی دارند درزمینه انتقال حرارت  بسیار قوی عمل میکنند. برخلاف رادیاتور های پنلی، اگر یکی از پره های رادیاتور پره ای دچار زنگ زدگی یا سوراخ شدن شود، آن پره به راحتی قابل تعویض است.

در آخر درباره شوفاژ های پره ای باید گفت که این نوع رادیاتورها در دو نوع آلومینیومی و استیل یا فولادی به بازار عرضه میشوند. نوع آلومینیومی آن بسیار سبک وزن است در حالی که نوع فولادی آن بسیار مستحکم، ضد ضربه، ضد خش و ضد زنگ است.

 

3-رادیاتور قرنیزی

یکی از جدید ترین انواع شوفاژ طرح دار شوفاژ قرنیزی است و همانطور که میتوان از نام آن حدس زد، این شوفاژ ها  درست همانند قرنیز مابین دیوار و زمین (در انتهای دیوار) نصب میشوند. این شوفاژ ها که بیشتر به عنوان یک  المان دکوراتیو در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرند امروزه در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی وارد بازار میشوند. رادیاتور های قرنیزی در دو مدل اصلی الکتریکی یا برقی و هیدروالکتریکی یا آبی تولید میشوند و غالبا جنس بدنه شان از آلومینویم است.

 

4-رادیاتور برقی

یکی دیگر از انواع شوفاژ طرح دار، شوفاژ برقی است که برای تولید انرژیی به جریان متناوب برق احتیاج دارد و بر خلاف انواع دیگر شوفاژها نیازمند سیستم حرارت مرکزی یا همان موتورخانه ساختمان نیست. عمل گرمایش در این شوفاژ ها به کمک نوعی مایع روغنی که درون پره ها قرار دارد اتفاق می افتد. این مایع همانند آب در سایر رادیاتور ها ، در درون پره ها به گردش می افتد و در مدت زمان بسیار کمی تمام فضا را گرم میکند. این مدل شوفاژ مزیت های بسیار زیاد در مقابل یک ایراد بزرگ دارد که آن عیب مصرف بسیار بالای برق است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و بررسی دقیق بهترین رادیاتور های مدرن

 

5-حوله خشک کن

حوله خشک کن نسل جدید شوفاژ طرح دار است که بیشتر در حمام، سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه برای گرم کردن فضا و خشک کردن حوله و لباس مورد استفاده قرار میگیرد. حوله خشک کن ها در سه جنس شیشه ای ، آلومینیومی و فولادی یا استیل تولید میشوند که البته هرکدام از این سه مدل حوله خشک کن دارای دو نوع هیدروالکتریکی یا آبی و الکتریکی یا برقی هستند.

 

معروف ترین رادیاتور طرح دار

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای را باید معروف ترین و محبوب ترین شوفاژ طرح دار موجود در بازار دانست. این رادیاتورها اشکالی غیر هندسی و نا منظم دارند که به همین دلیل در زیبایی و جذابیت فضای داخلی ساختمان بسیار تاثیر گذار هستند و به راحتی با هر سبک دکوراسیون هماهنگی بوجود می آورند. این وسیله به راحتی بر روی هر سطحی قابل نصب است.

 

رادیاتور شیشه ای چطور کار میکند؟

رادیاتور شیشه ای معمولا از شیشه ای نشکن به قطر 13 میلی متر ساخته میشود که در برابر تغییر دما و ضربه بسیار مقاوم است. در بدنه این شوفاژ ها یک لایه ی رسانا در جلوی شیشه شوفاژ قرار میگیرد. این رسانا جریان برق را به لمینیت ها انتقال داده و آن را از انرژیی الکتریکی به انرژیی گرمایی تبدیل میکند. این رادیاتور ها علاوه بر تولید گرما به شیوه همرفتی اشعه های مادون قرمز را نیز از خود ساطع میکنند به همین دلیل محققان حوزه بهداشت و درمان استفاده دائمی از این شوفاژ ها را توصیه نمیکنند چرا که قرارگیری در معرض اشعه های مادون قرمز به طور مداوم میتواند سرطان زا باشد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شوفاژ زینتی چیست؟ چه تاثیری در دکوراسیون منزل دارد؟

 

مزایای شوفاژ طرح دار شیشه ای

-نصب سریع و آسان

-عدم نیاز به لوله آب گرم و لوله کشی

-قابل حمل و قابل جابه جایی

-تنوع گسترده در طرح و رنگ

-قیمت مناسب و مقرون به صرفه

– عدم نیاز به سرویس و تعمیرات دوره ای

 

معایب استفاده از شوفاژ طرح دار شیشه ای

-هزینه های بالای برق و عدم صرفه جویی در مصرف انرژیی

-پخش اشعه مادون قرمز

-گاهی ممکن است که میزان گرمای تولید شده تمام سطح اتاق را تحت پوشش قرار ندهد و فقط فضای محدوده ای را که در آن نصب شده است گرم کند

 

نصب شوفاژ طرح دار شیشه ای

برای نصب شوفاژ طرح دار شیشه ای بر روی دیوار ابتدا چهار نقطه اصلی متناسب با اندازه ی شوفاز بر روی دیوار مشخص کنید، دو نقطه در بالا و دو نقطه در پایین. سپس این 4 نقطه را سوراخ کرده و براکت ها را در آن ها قرار دهید و حتما از استحکام آن ها اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید که شوفاژ طرح دار شما با برق کار میکند بنابراین دیوار مد نظر شما باید به یک منبع تغذیه الکتریکی برای تولید گرما دسترسی داشته باشد. چنانچه قصد استفاده از شوفاژ شیشه ای در حمام را دارید از نصب آن در محدوده منبع آب مثلا نزدیک دوش یا وان بپرهیزید ورعایت  نکات ایمنی را فراموش نکنید.

انواع شوفاژ طرح دار را برای شما تعریف نمودیم و مزایا و معایب هریک را برایتن بیان نمودیم؛ حال نوبت شماست که انتخاب کنید کدام نوع از این شوفاژ ها برای شما و منزلتان مناسب میباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

۱ نظر در “معرفی دقیق و کامل انواع شوفاژ طرح دار

  1. اسماعیل سلیمانی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *