نصب رادیاتور و حوله خشک کن

10 مورد از مهمترین عوامل گرم نشدن حوله خشک کن های استیل

عوامل گرم نشدن حوله خشک کن

حوله خشک کن وسیله ای جدید و مدرن است که از آن در آپارتمان ها ساختمان های امروزی برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی، خشک کردن حوله و لباس و همچین به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای دکوراسیون حمام  یا آشپزخانه استفاده می شد. اگر شما صاحب یکی از انواع حوله خشک کن ها هستید و حالا دستگاه شما دچار مشکل شده و گرم نمی شود، ما در این مقاله درباره ی عوامل گرم نشدن حوله خشک کن به شما توضیح خواهیم داد.

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

انواع حوله خشک کن ها

بهتر است ابتدا با برسی انواع حوله خشک کن شروع کنیم. حوله خشک کن ها از نظر جنس در سه مدل استیل، آلومینیومی و شیشه و از نظر کارکرد در دو نوع آبی و الکتریکی در بازار یافت می شوند که در ادامه به برسی هر یک به اختصار خواهیم پرداخت.

حوله خشک کن‌ها از منظر جنس‌شان نیز بررسی شده و دارای انواع مختلفی می‌باشند. حوله خشک کن‌های آلومینیومی، استیل، شیشه‌ای و ترکیب چوب و استیل از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین حوله خشک کن‌ها در میان مردم می‌باشند. علت محبوبیت هر یک از آن‌ها متفاوت می‌باشد و برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا و معایب آن‌ها می‌توانید به مطلب انواع حوله خشک کن مراجعه نمایید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

 

حوله خشک کن استیل

پرطرفدار ترین و محبوب ترین حوله خشک کن موجود در بازار نوع استیل آن است.این نوع حوله خشک کن ها به دلیل استفاده از آلیاژ آهن در ساختشان در برابر ضربه بسیار مقاومند و حتی می توان آن ها را نشکن نامید. به دلیل استفاده از استیل ضد زنگ ظاهر بسیار براقی دارند و دچار رسوب گرفتگی نمی شوند و به طور خلاصه در یک کلام کاملا بادوام و ماندگار هستند. نصبشان کاملا راحت است اما نسبت به نوع آلومینیومی و شیشه ای کمی سنگین ترند.

یکی از ارکان بسیار مهم خانه های مدرن و امروزی استفاده از حوله خشک کن های استیل سفارشیست که در این مدل شما میتوانید با طراحی مدل خود به حوله خشک کن با طرح مورد نظرتان دست پیدا کنید. مزایای حوله خشک کن های استیل از دلایل مهم خرید این حوله خشک کن هاست که شما میتوانید با مطالعه مقاله مربوطه به این مزایای مهم دست یابید.

 

حوله خشک کن آلومینیومی

وزن سبک و قیمت بسیار کم همراه با کیفیتی عالی و مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و رسوب باعث شده تا این حوله خشک کن طرفداران پر و پا قرص زیادی داشته باشد.

 

حوله خشک کن شیشه ای

ظاهر بسیار جذاب و تنوع در طرح و رنگ باعث شده تا این مدل حوله خشک کن ها به عنوان وسیله ای جهت دکوراسیون داخلی بسیار محبوب واقع شوند. در ساخت این  مدل از شیشه ی نشکن استفاده شده است که در برابر رطوبت، رسوب و شکستن بسیار مقاوم است و به دو صورت افقی و عمودی قابل نصب است.

 

حوله خشک کن برقی

این مدل حوله خشک کن ها سیستم گرمایشی مستقلی دارند و برای گرم شدن فقط کافی است تا دو شاخه را به پریز متصل کنید، حوله خشک کن شما در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه آماده ی استفاده است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شناسایی بهترین لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ

 

حوله خشک کن آبی

نصب این حوله خشک کن کمی پیچیده تر از مدل برقی است چرا که این مدل مانند یک رادیاتور عمل کرده و سیستم گرمایشی اش وابسته به موتور خانه است و برای گرم شدن نیازمند اتصال به یک لوله آب گرم است. این مدل برای گرم شدن حداقل به 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

عوامل گرم نشدن حوله خشک کن

۱: یکی از عوامل گرم نشدن حوله خشک کن، کوتاه بودن بیش از حد ارتفاع شعله آن می باشد.  ارتفاع کم شعله می تواند به دو دلیل باشد. یکی کمبود فشار گاز ساختمان و دیگری آن که شیر ماژوله گاز تنظیم نباشد.

۲:  ممکن است دستگاه شما دچار کمبود ظرفیت حرارتی در مقایسه با مساحت و درخواست گرامایشی ساختمان باشد.

۳:  از دیگر عوامل گرم نشدن حوله خشک کن آن است که در مدار حوله خشک کن هوا وجود داشته باشد.

۴:  یکی دیگر از عوامل گرم نشدن حوله خشک کن آن است که شیر های رفت و برگشتی حوله خشک کن کاملاً باز نباشد.

۵:  شیرهای رفت و برگشت مدار حوله خشک کن  کاملاً بسته باشد.  این شیرها در قسمت زیرین دستگاه  قرار دارند  و تمامی آن ها باید در موازات لوله باشند.

۶:  امکان دارد که سوپاپ آن نامناسب و از جنس نا مرغوب باشد، روسوب گرفته باشد و یا ضعیف باشد.

۷:  از دیگر عوامل گرم نشدن حوله خشک کن این است که ممکن است پروانه‌ های پمپ شکسته باشند یا در پمپ ها روسوب وجود داشته باشد.

هنگامی که پیچ های روی پمپ را باز کنید متوجه می شوید که آیا  پمپ در حال گردش می باشد یا نه.

۸: در صورتی که پمپ آن رسوب گرفته باشد باید آنها را اسید شویی کنید.

۹:  یکی از عوامل اسید گرفتن دستگاه، مواجه شدن مدار گرمایش با کمبود آب است.  البته در نظر داشته باشید که اگر آب داخل مدار پکیج نباشد شعله ها اصلا روشن نمی شوند.

۱۰: ممکن است جنس دستگاه شما ضعیف باشد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  نکات کلیدی، مراحل و روش نصب شوفاژ گرمایشی منازل

 

دلایل عمده وجود قسمت های سرد بر روی حوله خشک کن های آبی

-حوله خشک کن به درستی نصب نشده باشد.

– شیر ترموستاتیک اشتباه تنظیم شده باشد.

– هوای زیادی در رادیاتور حوله خشک کن وجود داشته باشد.

– پمپ حوله خشک کن توان بالایی برای کار کردن نداشته باشد.

– مسیر ورود آب به حالت خشک کن حدوداً یا کاملاً بسته شده باشد.

-وجود ناخالصی هایی در شیر حوله خشک کن

– آبی که توسط سیستم گرمایشی تولید می‌شود دمای  بالایی نداشته باشد.

 

هواگیری حوله خشک کن

در صورتی که حوله خشک کن شما نیاز به هواگیری داشت باید با آچار یا پیچ گوشتی  شیر مخصوص هواگیری حوله خشک کن را باز کنید.  این شیر در قسمت بالایی قرار گرفته است‌. تا زمانی که هوای داخل آن به صورت کامل تخلیه نشده باشد باید آن را باز نگه دارید.

هنگامی که بعد از هواگیری دستگاه را روشن می‌کنید می‌توانید پایین آمدن فشار آب بینید.

از شیری که در قسمت زیر دستگاه قرار داده شده است می‌توانید برای بالا بردن فشار آب استفاده کنید.

هواگیری شیر را باز کنید.  در این هنگام مشاهده می کنید که فشار دستگاه آرام آرام بالا می اید‌.  البته توجه داشته باشید که این فشار نباید از مقدار دوبار بیشتر شود.  بعد از آن که دستگاه به هوای مناسب رسید هواگیری را ببندید.

حوله خشک کن‌ها به یکی از اصلی‌ترین و البته محبوب‌ترین اجزای دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی و حمام تبدیل شده‌اند، اما بسیاری از افراد با چگونگی نصب آن‌ها آشنایی ندارند. روش نصب حوله خشک کن در انواع مختلف آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و در برخی موارد ممکن است نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص داشته باشید. حوله خشک کن‌های الکتریکی معمولا نصب ساده‌تری دارند، اما معمولا برای نصب حوله خشک کن‌های هیدرونیکی لازم است اطلاعاتی داشته باشید. نکات نصب هرگونه را در مطلب تخصصی گلزار رادیاتور مطالعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

۱ نظر در “10 مورد از مهمترین عوامل گرم نشدن حوله خشک کن های استیل

  1. محمود محرابی گفت:

    من مشاوره برای رابطه می خواستم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *