نصب رادیاتور و حوله خشک کن

شناسایی بهترین لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ

لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ

مانند هر وسیله ی دیگری، زمانی که میخواهیم شوفاژ یا یک پکیج را به طور استاندارد و به درستی نصب کنیم استفاده از یک مجموعه لوازم جانبی و تجهیزات مخصوص رادیاتور ضروری است. فروشگاه ها معمولا تنها شوفاژ را به تنهایی و بدون لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب به خریدار می فروشند و تهیه این وسایل به عهده خود مشتری است. در این مقاله ضمن برسی کامل یک دستگاه رادیاتور، به معرفی لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ نیز خواهیم پرداخت.

شوفاژ چیست؟

قبا از اینکه به معرفی لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ به پردازیم لازم است اطلاعاتی را در مورد آنها بدانیم. شوفاژ ها یا همان رادیاتور ها در واقع مبدل های حرارتی هستند که سال ها است برای گرم کردن فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و هر روزه بر محبوبیتشان افزوده میشود و احتمالا شما حتما حداقل یک بار از آن استفاده کرده اید. امروزه سازندگان  رادیاتور ها  را در طرح ها و مدل های متفاوت با عناصر مختلفی مثل آلومینیوم یا فولاد ( استیل) و یا حتی شیشه تولید و روانه بازار میکنند.

طریقه کارکرد رادیاتور ها بدین صورت است که آب از موتورخانه، به وسیله لوله های آب گرم وارد لوله های درون شوفاژ میشود و در آن ها حرکت میکند. به دنبال این حرکت، گرمای ناشی از آب داغ در سطح بدنه شوفاژ و سپس در محیط اطراف به طور یک نواخت پخش میشود. اما برای آنکه رادیاتور عملکرد بالاتری داشته باشد و با صرف انرژی کمتر بتواند گرمایش بیشتری تولید کند،بهتر است تا آن ها را زیر پنجره ها نصب کنید تا به کمک جریان هوا حرارت سریع تر در تمام فضای اتاق پخش شود.

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

 

انواع شوفاژ از نظر جنس

شوفاژ ها بر اساس ماده ای که از آن ها ساخته میشوند در چندین دسته قرار میگیرند از جمله:

آلومینیومی

استیل یا فولادی

و در نهایت شیشه ای

قابل ذکر است که هر کدام از این شوفاژ ها خود دارای هزاران طرح و مدل متفاوت هستند که در ادامه به برسی هر یک خواهیم پرداخت:

 

1-شوفاژ آلومینیومی:

شوفاژ هایی که در ساخت آن ها از عنصر آلومینیوم استفاده میشود، شوفاژ های بسیار سبک و کم حجمی هستند که در مقایسه با انواع دیگر ظاهر زیبنده تری دارند و به همین دلیل بسیار مورد توجه اند. این شوفاژ ها که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند دوام و عمر بالایی دارند و در برابر ضربه و شکستن مستحکم اند. همچنین استفاده از عنصر آلومینیوم باعث شده است تا این شوفاژ ها هدایت گرمایی بالاتری نسبت به سایر انواع داشته باشند، بدین صورت که بدنه آن ها به سرعت داغ میشود و تولید گرمایش میکند و در صورت خاموش شدن مدتی زمان لازم است تا این گرما از دست برود. در نهایت درباره شوفاژ های آلومینیومی باید گفت که استفاده از آن ها حتی در محیط های مرطوب مانند حمام بلامانع است.

 

2-شوفاژ استیل:

شوفاژ های استیل یا فولادی نوع دیگری از شوفاژ های مورد استقبال در بازار مصرف کنندگان است که از ورقه های فولاد ساخته میشود. این شوفاژ ها ضربه پذیری بسیار پایینی دارند و به سختی دچار زنگ زدگی و یا خوردگی و شکستگی میشوند. درباره قیمت شوفاژ های استیل نیز باید گفت که قیمت آن ها نسبت به شوفاژ های آلومینیومی بسیار کمتر است اما تنوع طرح و مدل و همچنین زیبایی شوفاژ های آلومینیومی را ندارند.

 

3-شوفاژ شیشه ای:

شوفاژ های شیشه ای که به شوفاژ های دکوراتیو نیز معروف هستند از شیشه نشکن ساخته میشوند و بیشتر به عنوان یک المان دکوری برای زیبا سازی فضای داخلی مورد استفاده قرار میگیرند. این شوفاژ ها که بر روی دیوار نصب میشوند به کمک نیروی برق کار می کنند و استفاده از آن ها حتی در محیط مرطوب حمام مشکلی بوجود نخواهد آورد. قابل ذکر است که لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب شوفاژ این شوفاژ ها اندکی متفاوت تر است چرا که همانطور که گفته شد این مدل بر روی دیوار نصب میشود و معمولا به کمک نیروی برق تغذیه میشود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  نکات کلیدی، مراحل و روش نصب شوفاژ گرمایشی منازل

 

انواع شوفاژ از نظر ظاهر

تقسیم بندی دیگری که درباره شوفاژ ها میتوان در نظر گرفت تقسیم بندی از نظر شکل ظاهری است که در ادامه به برسی آن ها خواهیم پرداخت:

 

1-شوفاژ قرنیزی:

شوفاژ های قرنیزی در قسمت پایین دیوار و ما بین دیوار و زمین نصب میشوند و باید آن ها را جزو جدید ترین شوفاژ های موجود در بازار دانست. اما این شوفاژ ها چطور کار می کنند؟ باید گفت که درون این شوفاژ ها لوله های آّب گرم قرار گرفته است و مانند سایر شوفاژ ها عمل گرمایش به کمک این لوله های آب گرم انجام میگیرد. از مزایای این شوفاژ ها باید به عدم اشغال فضای اضافی، گرم کردن کف ساختمان ، مقاومت بسیار بالا در برابر نشت آّب و خرابی قرنیز ها اشاره کرد.

 

2-شوفاژ برقی:

از دیگر رادیاتور های موجود در بازار میتوان به رادیاتور های برقی اشاره کرد که البته قیمت این رادیاتور ها نسبت به انواع دیگر بالا تر و مصرف انرژی آن نیز بسیار بیشتر است چرا که این رادیاتور ها به موتور خانه متصل نیستند و در نتیجه  نیازی به لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب شوفاژ ندارند و با اتصال به یک منبع برق انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل میکنند.

 

3-حوله خشک کن:

حوله خشک کن ها نسل جدید تری از شوفاژ ها هستند که برای نصب نیازمند تجهیزات پیچیده ای نیستند و به عبارتی میتوان گفت که نصب بسیار ساده ای دارند. حوله خشک کن ها برای گرم کردن فضای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها  و همچنین خشک کردن حوله، لباس و دستمال در محیط داخلی آپارتمان ساخته شده اند . حوله خشک کن ها نیز مانند شوفاژ ها در سه جنس آلومینیومی، فولادی یا استیل و شیشه ای ساخته میشوند. از مزایای استفاده ازاین دستگاه باید به کاهش رطوبت حمام و سرویس بهداشتی و نتیجتا کاهش رشد قارچ و باکتری ، ایجاد گرما در فصول سرد سال و جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری و خشک کردن لباس ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که مصرف انرژی این شوفاژ ها بسیار پایین است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  10 مورد از مهمترین عوامل گرم نشدن حوله خشک کن های استیل

 

برای نصب شوفاژ به چه تجهیزاتی نیاز است؟

حال که با انواع شوفاژ آشنا شدیم و کارکرد هر یک را مورد ارزیابی قرار دادیم بهتر است به سراغ برسی تجهیزات و لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب شوفاژ برویم  که البته این موارد شامل نصب شوفاژ های برقی نمیشود. این تجهیزات برای نصب شوفاژعبارتند از:

1-شلنگ 2/1 پکیجی ، 50 سانتی (2 عدد)

2-شلنگ 4/3، 50 سانتی (2 عدد)

3-شیر پکیج 2/1 ، 1عدد

4-شیر پکیج 4/3 ،1 عدد

شیر صافی دار 4/3 ، 1 عدد

سختی گیر مغناطیسی ، 1 عدد

صافی برگشت گاز ، یک عدد

نوار تفلون ، 5 عدد

سایر لوازم شامل:

درپوش ماسوره رادیاتور

فیلتر پلی فسفات

مغزی نیپل

 

با انتخاب شوفاژ حمام مناسب ، برای حمام یا دوش گرفتن گرمای ملایمی در حمام حاکم می شود و همیشه هنگام بیرون آمدن از حمام می توانید خود را در یک حوله گرم بپیچید. همیشه برای خرید شوفاژ حمام بسته به نیاز خود ، مدلی را انتخاب کنید که امکان افزایش سریع دما را فراهم کند و گرمای ملایم و پخش شده را فراهم کند. اطلاعات تکمیلی این زمینه را در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور مطالعه نمایید.

یک شوفاژ  مدرن یک راه حل عالی برای سازماندهی یک سیستم گرمایش کامل و مستقل برای یک خانه محسوب می شود. تجهیزات شوفاژ های مدرن به شما امکان می دهد رادیاتور های گرمایشی، سیستم های گرمایش از کف  و سایر دستگاه ها را برای گرم کردن فضا و تهیه آب گرم خانگی به آنها متصل کنید. نصب شوفاژ ها به روش صحیح یک امر بسیار مهم برای داشتن یک سیستم گرمایشی با عملکرد مناسب می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “شناسایی بهترین لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ

  1. عیسی فراهانی گفت:

    دستخوش

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  2. حامد طالب زاده گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  3. میثم جاوید گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  4. غلامحسین بهشتی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *