حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن از نظر جنس و عملکرد

انواع حوله خشک کن از نظر جنس و عملکرد

تا به حال به دستگاهی برای گرم کردن فضای داخلی حمام و همچنین از بین بردن رطوبت حوله‌ها نیاز پیدا کرده‌اید؟ انواع حوله خشک کن می‌تواند پاسخگوی بسیار خوبی برای نیاز شما باشد. حوله خشک کن دستگاهی شبیه به رادیاتور می‌باشد که در سرویس‌های بهداشتی و حمام نصب می‌شوند و برای گرم و مطبوع کردن هوای محیط و همچنین خشک کردن حوله‌ها از آن استفاده می‌کنند. حوله خشک کن‌هایی که در ابتدا وارد بازار شدند، ظاهری بسیار ساده و معمولی داشتند، اما افزایش محبوبیت این دستگاه سبب گشت که انواع حوله خشک کن در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف وارد بازار شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع حوله خشک کن، مزایا و معایب آن‌ها و همچنین قیمت آن‌ها با شما در میان بگذاریم.

گلزار رادیاتور با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

 

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن، که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، نوعی رادیاتور می‌باشد که در سرویس‌های بهداشتی و حمام برای گرم کردن محیط، جذب رطوبت حوله‌ها و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدای ورود این حوله خشک کن‌ها به بازار، ظاهر خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شد، اما با گذر زمان و افزایش محبوبیت آن‌‌ها در میان مردم، انواع حوله خشک کن با طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی تولید و روانه بازار گردید. امروزه حوله خشک کن بخشی از دکوراسیون داخلی حمام‌ها به حساب می‌آید و علاوه بر گرم کردن حمام و خشک کردن حوله‌ها، به دلیل زیبایی ظاهری نیز طرفداران بسیاری دارد.

کاربردهای حوله خشک کن‌ها، محدود به دو مورد گرم کردن فضای حمام و خشک کردن حوله‌ها نمی‌باشد و کاربردهای دیگری نیز دارند. به طور مثال از این دستگاه برای خشک کردن لباس‌ها نیز استفاده می‌شود. کاربرد دیگر انواع حوله خشک کن در کاهش غلظت رطوبت هوا می‌باشد و این کاهش رطوبت می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک‌زدگی داشته باشد.

 

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن‌ها از دو لحاظ مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند و انواع مختلفی دارند. دسته‌ای با توجه به نوع عملکردی که دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد و به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند و دسته‌بندی دیگری با توجه به جنس حوله خشک کن صورت می‌پذیرد و سه نوع مختلف دارد. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌های هر یک از انواع حوله خشک کن خواهیم پرداخت.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

 

انواع حوله خشک کن از نظر عملکرد

منظور از عملکرد، روش کار حوله خشک کن می‌باشد. عملکرد انواع حوله خشک کن می‌تواند از یکدیگر متفاوت باشد. اگرچه هر یک از انواع آن مزایای مخصوص خود را دارند، اما برخی از آن‌ها پرطرفدارتر و محبوب‌تر از انواع دیگر می‌باشند. انواع حوله خشک کن از نظر عملکرد به شرح زیر می‌باشد:

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  هرآنچه باید در مورد حوله خشک کن دکوراتیو استیل بدانید

 

حوله خشک کن هیدرونیکی

مدل اصلی حوله خشک کن‌ها که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، حوله خشک کن‌های هیدرونیکی می‌باشند. این حوله خشک کن‌ها لوله‌هایی هستند داخل آن‌ها آب گرم جریان دارد. حوله خشک کن‌ها این آب گرم را از موتورخانه و یا پکیج دریافت می‌کند و با گردش این آب گرم در لوله‌های حوله خشک کن، گرما ایجاد می‌شود. این گرمای حاصل علاوه بر اینکه محیط و دمای حمام را گرم و مطبوع می‌کند، موجب جذب رطوبت لباس و حوله‌ها نیز می‌گردد.

 

مزایای حوله خشک کن هیدرونیکی

اصلی‌ترین مزیت این نوع از انواع خشک کن این است که به سرعت گرم می‌شوند و برای گرم شدن و استفاده از آن نیازی نیست چند دقیقه منتظر بمانید. مزیت دوم حوله خشک کن هیدرونیکی این است که گرمای بیشتری نسبت به سایر انواع حوله خشک کن تولید می‌کند. امکان کم و زیاد کردن مقدار گرمای حوله خشک کن هیدرونیکی دیگر مزیتی است که این نوع از حوله خشک کن‌ها دارند.

معایب حوله خشک کن هیدرونیکی

اگرچه این نوع از حوله خشک کن‌ها مزایای بسیاری دارند، اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که هیچگونه عیبی نداشته باشند. برخی از اصلی‌ترین معایب حوله خشک کن هیدرونیکی به شرح زیر می‌باشد:

این نوع از حوله خشک کن‌ها نصب ساده‌ای ندارند و برای نصب آن‌ها باید از یک لوله کش متخصص کمک بگیرید.

بزرگترین عیب حوله خشک کن هیدرونیکی این است که چون این نوع از انواع حوله خشک کن به سیستم گرمایشی ساختمان‌ها وابسته است ، پس در نتیجه در تابستان و با خاموش شدن سیستم گرمایشی کاربرد خاصی نخواهند داشت.

حوله خشک کن الکتریکی

در شناخت انواع حوله خشک کن، به حوله خشک کن های برقی می رسیم. شیوه کار حوله خشک کن های الکترونیکی بسیار راحت است. آن ها با یک کلید روشن و خاموش می شوند. به خاطر وزن سبک و کارایی بهتر آن ها استفاده از این نوع حوله خشک کن ها بیشتر است.  استفاده از مواد ضد زنگ در این نوع رادیاتور ها بیشتر به چشم می‌ خورد. همچنین نصب آن در همه جای منزل دیده می شود.

شما نیز می توانید اقدام به سفارش اینترنتی و خرید این نوع حوله خشک کن ها در قیمت مناسب کنید.  میزان مصرف انرژی این حوله خشک کن ها بسیار پایین است و از هدر رفتن اضافی برق جلوگیری می کند. بنابراین نیازی نیست نگران استفاده بیش از حد و غیر اصولی نیروی الکتریکی در آن باشید.

مزایای حوله خشک کن الکتریکی

اصلی‌ترین مزیت این نوع حوله خشک کن این است که نصب بسیار ساده‌ای دارند و افراد خود می‌توانند آن‌ها را در حمام جایگذاری کنند. دیگر مزیت حوله خشک کن الکتریکی این است که در تمام فصول ساده قابل استفاده می‌باشند. زیرا با انرژی برق کار می‌کنند.

معایب حوله خشک کن الکتریکی

یکی از معایب این حوله خشک کن‌ها این است که حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا گرم شوند و نهایت گرمایی که می‌توانند تولید کنند ۱۰۰الی ۱۵۰ وات می‌باشد.

 

نصب حوله خشک کن لزوما کار دشواری نیست و اگر مهارت های اولیه DIY  را دارید باید بسیار آسان باشد. از همین رو در مقالهای مجزا به بیان لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن می پردازیم. نگران نباشید شما می توانید به آسانی لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن را تهیه کنید. شایسته است که بدانید چه سیستم گرمایش در حمام داشته باشید یا نداشته باشید، حوله خشک کن مطمئناً یک راحتی اضافی ضروری است، هم برای گرم کردن حمام و هم برای داشتن حوله گرم هنگام بیرون آمدن از زیر دوش.

حوله خشک کن ها بخش اعظمی از فروشگاه های لوازم خانگی را تشکیل می دهند. فواید داشتن حوله خشک کن حمام بسیار زیاد است.  یکی از مزایای حوله خشک کن حمام این است که دستمال ها و لباس های کوچک را خشک می کند.  همچنین این وسیله توانایی گرم کردن حوله ها را در فصول سرد دارد. استفاده از حوله خشک کن گرم به خصوص در فصول سرد ما را از سرماخوردگی در امان نگه می دارد.  حوله های خیس ویروس ها را بیشتر جذب می ‌کنند و به فرد انتقال می ‌دهند. در صورت خشک کردن این حوله ها با انواع حوله خشک کن می‌ توانید ویروس را از بین برده و سلامتی را به خود هدیه دهید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  اصلی ترین مزایای حوله خشک کن حمام به همراه مشاوره رایگان خرید آسان

 

انواع حوله خشک کن از نظر جنس


انواع حوله خشک کن از نظر جنس و عملکرد

شوفاژهای حمام یا همان حوله خشک کن‌ها از نظر ظاهر و جنس نیز دارای انواعی می‌باشند. اصلی‌ترین انواع حوله خشک کن از لحاظ جنس به شرح زیر می‌باشند:

 

حوله خشک کن شیشه‌ای

این نوع از حوله خشک کن‌ها از جنس شیشه می‌باشند. برخی از ویژگی‌های حوله خشک کن شیشه‌ای شامل وزن بسیار پایین، پخش یکنواخت گرما در تمام قسمت‌های حوله خشک کن، تنوع طرح و رنگی بالا و زیبایی ظاهر می‌باشد.

رادیاتور حوله خشک کن شیشه ای همانطور که از نامش پیداست، از شیشه به وجود می ‌آید. به خاطر مقاوم سازی این نوع شیشه ها آن ها را با فلزات دیگر ترکیب می کنند. حوله خشک کن شیشه ای بسیار سبک است و نصب آن نیز به آسانی صورت می گیرد. وضعیت بسیار خوبی که این حوله خشک ‌کن دارد، این است که می‌ توان آن را به صورت افقی یا عمودی نصب کرد.  بسیاری از رادیاتور های حوله خشک کن به دلیل جنس نامناسب، دچار رسوب گذاری می شوند، ولی این نوع رادیاتور از این عوامل به دور است.

جنس شیشه ای باعث یکنواخت شدن گرمای حوله خشک کن می شود. همچنین رنگ شفاف آن عاملی است که ما را از خشک شدن حوله آگاه می کند .این رادیاتور حدود ۲۰ درصد در انرژی صرفه جویی می کند.

 

حوله خشک کن آلومینیومی

حوله خشک کن آلومینیومی نیز از دیگر انواع حوله خشک کن از نظر جنس می باشد. مزایای این حوله خشک کن شامل مقاومت بالای آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی، مقرون به صرفه بودن، وزن سبک و ظتهر زیبا می‌باشد.

از این نوع رادیاتور ها می توان برای خشک کردن حوله یا لباس استفاده کرد. طرز کار با این نوع حوله خشک کن ها بسیار راحت است و با مطالعه دفترچه راهنمای آن به راحتی می توان آن را نصب و استفاده کرد.  تنوع رادیاتور های حوله خشک کن آلومینیومی بیشتر از دیگر رادیاتور های حوله خشک می باشد.  همچنین زیبایی آن ها نیز بیشتر است به همین دلیل می ‌توان به عنوان دکوراسیون بسیار خوبی از آن ها در حمام استفاده کرد.  بنابراین در شناخت انواع حوله خشک کن به این نوع رادیاتور ها توجه ویژه داشته باشید. انواع اشکال و طرح های آن را مشاهده کنید شاید باب سلیقه شما قرار گرفتند.

 

حوله خشک کن استیل

این نوع از حوله خشک کن، بیشترین وزن را دارد و گرما در آن بطور یکنواخت پخش می‌شود. صرفه‌جویی در مصرف انرژی از اصلی ترین مزایای حوله خشک کن استیل به حساب می‌آید.

در شناخت انواع حوله خشک کن ها، حوله خشک کن استیل جایگاه ویژه‌ ای دارد. این نوع خشک کن ها به دلیل قیمت مناسب خواهان بسیار زیادی در بین مردم و خصوصاً ایرانی ها دارند.  حوله خشک کن های استیل از جمله خشک کن های پرطرفدار محسوب می شوند. این نوع رادیاتور ها هم به صورت ساده و هم رنگ شده در بازار قابل یافت می باشند.  پس از شناخت انواع حوله خشک کن به خرید آن ترغیب خواهید شد. قیمت خرید آن ها نیز بسیار مناسب است. شما می توانید طرح های و رنگ های مختلف این نوع حوله خشک کن ها را به صورت عمده یا خرده از تولید کننده و فروشنده برتر آن خریداری کنید.  عنصر درخشان استیل باعث جذاب تر شدن فضای حمام یا اتاق می شود به همین دلیل استفاده از این نوع رادیاتور در زیبایی و شیک به نظر رسیدن فضا بسیار گذار است.  این وسیله حمام و اتاق شما را بهتر جلوه می دهد‌.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  مشخصات فنی و استاندارد در هنگام خرید حوله خشک کن استیل

 

حوله خشک کن های آبی

حوله خشک کن های آبی یا هیدرولیکی نوعی از رادیاتور های حوله خشک کن هستند که با استفاده از سیستم گرمایشی کار می کنند.  موتور خانه های گرمایشی برای نصب این نوع رادیاتور ها بسیار ضروری است. نوع نصب این نوع حوله خشک کن ها بسیار راحت است، به طوری که افراد عادی هم می توانند آن را انجام دهند.  توان گرمایشی آب بسیار بالاست. همچنین می ‌تواند حوله یا دستمال خیس شما را در سریعترین زمان ممکن خشک کرده و تحویل تان دهد.

 

مزایای استفاده از حوله خشک کن ها

همانطور که گفتیم استفاده از حوله های خیس در انتقال بیماری ها بسیار تاثیرگذار است. همچنین در فصول سرد استفاده از حوله های گرم می ‌تواند آرامش روحی بسیار زیادی به شما ببخشد. به همین دلیل می ‌توانید قبل از آمدن از حمام حوله های خود را روی رادیاتور گرم کرده و از آن استفاده کنید.  بر خلاف تصور عموم این نوع رادیاتور ها فقط برای خشک کردن حوله نیست بلکه برای خشک کردن لباس هم  می توان از آن ها استفاده کرد.

تنوع این نوع رادیاتور ها بسیار بالا است، به طوری که سلایق مختلف می‌ توانند نوع دلخواه رادیاتور مورد نظر خود را انتخاب کنند.  استفاده از انواع حوله خشک کن ها شما را از بیماری های پوستی در امان نگه می دارد. همچنین به وسیله مشاوره با کارشناسان فروش این نوع رادیاتور ها می توانید خرید آن را با ارزان ترین قیمت ممکن انجام دهید.  نوع خارجی و داخلی آن ها در بازار وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و کیفیت سنجی خود و همچنین مشاوره گرفتن از افراد کارشناس بهترین نوع آن ها را انتخاب کنید.

 

خرید انواع حوله خشک کن

معمولاً تمامی حوله خشک کن ها انرژی به اندازه یک لامپ معمولی از خود تولید می کنند.  معمولا  رادیاتور ها را در حمام نصب می‌ کنند اما می‌ توان در اتاق دیگری نیز آن ها را قرار داد.  می توان رادیاتور ها را در قسمت راست  و چپ حمام قرار داد و به طور کلی شیوه قرار دادن آن ‌ها در حمام یا اتاق سلیقه‌ ای می باشد.  حداکثر دمای این رادیاتور ها معمولاً ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. برای خرید انواع حوله خشک کن می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

اگر به دنبال خریدی آسان یعنی خرید اینترنتی هستید، لینک خرید انواع رادیاتور ها می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.  در این صورت هم به راحتی به انواع رادیاتور ها دسترسی پیدا خواهید کرد و هم در زمان و مکان معین آن را تحویل خواهید گرفت.  بنابراین شناخت انواع حوله خشک کن و خرید آن به شیوه اینترنتی یکی از رایج ترین کار ها می باشد.  شما نیز می توانید در جهت خریدی مطمئن انواع حوله خشک کن را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

در برخی موارد نیز خدمات مجموعه فروش انواع رادیاتور های حوله خشک کن شامل ارسال رایگان نیز می شود. در این صورت شما می توانید در هزینه‌ های خود چندین برابر صرفه‌ جویی انجام دهید.

 

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین کالاهای پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “انواع حوله خشک کن از نظر جنس و عملکرد

  1. جعفر عرب گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      شما لطف دارید ?

  2. علیرضا زندی گفت:

    سلام عالی بود

  3. حمید دهقانی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه دکتر جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *