نصب رادیاتور و حوله خشک کن

8 مرحله از روش نصب حوله خشک کن های مدرن حمام

روش نصب حوله خشک کن

حوله خشک کن‌ها به یکی از اصلی‌ترین و البته محبوب‌ترین اجزای دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی و حمام تبدیل شده‌اند، اما بسیاری از افراد با چگونگی نصب آن‌ها آشنایی ندارند. روش نصب حوله خشک کن در انواع مختلف آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و در برخی موارد ممکن است نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص داشته باشید. حوله خشک کن‌های الکتریکی معمولا نصب ساده‌تری دارند، اما معمولا برای نصب حوله خشک کن‌های هیدرونیکی لازم است اطلاعاتی داشته باشید. پیش از اقدام به نصب حوله خشک کن آگاهی نسبت به نکاتی الزامی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با حوله خشک کن، نحوه عملکرد آن، روش نصب حوله خشک کن و همچنین نکاتی که باید پیش از نصب بدانید را با شما در میان بگذاریم.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

 

حوله خشک کن چیست؟

یکی از کالاهای کاربردی در سرویس‌های بهداشتی و حمام، حوله خشک کن‌ها هستند. این کالا کاربردهای مختلفی دارد. حوله خشک کن‌هایی که در ابتدا تولید و عرضه می‌شدند تنها جنبه‌ی گرم کردن محیط و همچنین خشک کردن حوله و لباس‌ها را داشتند، اما با افزایش محبوبیت این کالا در میان مردم، حوله خشک کن‌های مختلفی در اشکال، جنس‌ها و حتی رنگ‌های مختلفی وارد بازار شدند. حوله خشک کن‌های جدید علاوه بر اینکه می‌توانستند فضای سرویس‌های بهداشتی و حمام را گرم و مطبوع کنند و رطوبت لباس‌ها و حوله‌ها را از بین ببرند، تاثیر به سزایی نیز بر دکوراسیون داخلی فضا داشتند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شناسایی بهترین لوازم جانبی مورد نیاز نصب شوفاژ

این کالاها روی دیوار سرویس‌های بهداشتی و حمام نصب می‌شوند و دارای میله‌هایی هستند که گرما از داخل این میله‌ها به بیرون نفوذ می‌کند. انواع مختلفی از حوله خشک کن‌ها از جنس استیل، آلومینیوم، شیشه و یا حتی ترکیب چوب و استیل وجود دارد که هر یک به نوبه‌ی خود دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال حوله خشک کن‌های شیشه‌ای گرما را به صورت یکسان در سراسر حوله خشک کن پخش می‌کنند و این مزیت موجب افزایش محبوبیت این جنس در میان مردم شده است.

هواگیری حوله خشک کن زمانی انجام می­شود که حوله خشک کن سرویس شما دیگر به درستی گرم نمی­شود، ممکن است به این دلیل باشد که رادیاتور به درستی تخلیه نشده است. در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور، می خواهیم گام به گام توضیح دهیم که چگونه می­توانید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید. با استفاده از این نکات و ابزارهای مناسبی گفته شده است در کمترین زمان دوباره حوله خشک کن گرمی خواهید داشت.

 

حوله خشک کن‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

پیش از این که با روش نصب حوله خشک کن آشنا شوید، بهتر است اطلاعاتی در ارتباط با چگونگی عملکرد این کالا داشته باشید. حوله خشک کن‌ها از نظر عملکرد دارای دو دسته بندی هستند. حوله خشک کن‌های هیدرونیکی و حوله خشک کن‌های الکتریکی. نحوه عملکرد هر یک از این حوله خشک کن‌ها متفاوت از دیگری می‌باشد.

حوله خشک کن‌های هیدرونیکی، که با نام حوله خشک کن آبی نیز شناخته می‌شوند و رایج ترین نوع به حساب می‌آیند، با آب گرم موتورخانه‌ها یا پکیج کار می‌کنند. نحوه عملکرد این نوع از این حوله خشک کن‌ها بدین صورت است که آب گرم موتورخانه یا پکیج در لوله‌های حوله خشک کن به جریا در می‌آید و جریان همین آب گرم موجب ایجاد گرما و همچنین جذب رطوبت می‌شود.

خشک کن‌های الکتریکی عملکردی متفاوت از نوع هیدرونیکی دارند. در حوله خشک کن الکتریکی، المنت‌هایی داخل لوله‌های حوله خشک کن قرار دارند که با اتصال سیم حوله خشک کن به پریز برق، این المنت‌ها روشن شده و ایجاد گرما می‌کنند. گرمای حاصل می‌تواند علاوه بر گرم و مطبوع کردن فضا، رطوبت حوله و لباس را نیز به خود جذب کنند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  صفر تا صد نحوه هواگیری حوله خشک کن های استیل و مدرن

حوله خشک کن‌ها از منظر جنس‌شان نیز بررسی شده و دارای انواع مختلفی می‌باشند. حوله خشک کن‌های آلومینیومی، استیل، شیشه‌ای و ترکیب چوب و استیل از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین حوله خشک کن‌ها در میان مردم می‌باشند. علت محبوبیت هر یک از آن‌ها متفاوت می‌باشد و برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا و معایب آن‌ها می‌توانید به مطلب انواع حوله خشک کن مراجعه نمایید.

 

حوله خشک کن مدرن حمام مدل استیلی

 

نکاتی که باید پیش از نصب حوله خشک کن بدانید

حال که با حوله خشک کن و انواع حوله خشک کن از نظر عملکرد آشنا شدید، وقت آن رسیده که به روش نصب حوله خشک کن‌ها بپردازیم. از آن جایی که حوله خشک کن‌های برقی معمولا نصب ساده‌ای دارند، منظور ما از نصب حوله خشک کن، روش نصب حوله خشک کن‌های هیدرونیکی یا همان آبی است. پیش از اینکه به سراغ طریقه نصب حوله خشک کن برویم، بهتر است نکاتی را در ارتباط با نصب بدانیم. برخی از اصلی‌ترین نکات به شرح زیر هستند:

  • سعی کنید دیواری که پشت حوله خشک کن قرار می‌گیرد را عایق کنید تا از صدمات احتمالی ناشی از گرما در امان بماند.
  • بهتر است حوله خشک کن نزدیکی در یا پنجره نصب شود.
  • اطمینان یابید که لوازم مورد نیاز برای نصب را آماده دارید.
  • حداقل فاصله مناسب حوله خشک کن با اطراف، صد میلی‌متر است.
  • برای اینکه دستگاه بازدهی بهتری داشته باشد، لازم است داخل آن را از هر نوع پسماند تخلیه نمایید.

 

روش نصب حوله خشک کن

نصب حوله خشک کن‌ها چندان دشوار نیست، اما با آگاهی نسبت به نکات گفته شده و همچنین در پیش گرفتن روش نصبی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، می‌توانید این دستگاه را به روش صحیح نصب نموده و از گرما و همچنین زیبایی آن بهره‌مند شوید. مراحل نصب حوله خشک کن به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش از اینکه اقدام به نصب نمایید، ابتدا جایی که قصد اری حوله خشک کن را نصب نمایید مشخصص کنید و سپس محل پایه‌های دیواری را نیز اندازه‌گیری کرده و علامت بزنید.
  • در مرحله دوم محل‌هایی که علامت‌گذاری کرده‌اید را به قظر 9 میلی‌متر و عمق 50 میلی‌متر برای عبور لوله و سیم‌ها سوراخ نمایید. دقت داشته باشید که لوله یا سیم را سوراخ نکنید.
  • در این مرحله وقت آن رسیده که پایه‌های دیواری را در سوراخ‌هایی که حفر کرده‌اید، پیچ نمایید و پلاستیک‌های پایه‌ها را در شیارهای پایه‌ها قرار دهید و آن‌ها را چفت کنید.
  • با یک آچار دو درپوش را به بالای حوله خشک کن وصل کنید.
  • با استفاده از یک آچار، مغزی‌ها با نوار PTFE را به هم وصل کنید و سپس شیرهای ربع گرد را به مغزی با نوار PTFE متصل نمایید.
  • در این مرحله لازم است با یک آچار، شیلنگ‌های ارتجاعی فلزی را به رفت و برگشت دیوار متصل کنید و سپس این شیلنگ‌ها را با نوار PTFE به شیرهای ربع گرد متصل نمایید.
  • حال باید حوله خشک کن را از حلقه‌هایی که در پشت ان قرار دارد، به پایه‌ها دیواری متصل نمایید. دقت داشته باشید که نشان تجاری باید در پایین حوله خشک کن قرار گیرد.
  • شیرهای ربع گرد را بگشایید و دقت داشته باشید که حوله خشک کن‌ها نیز مانند رادیاتورها به هواگیری نیاز دارند.
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  10 لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن که میتوان با آنها به نصب رادیاتور پرداخت

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “8 مرحله از روش نصب حوله خشک کن های مدرن حمام

  1. یدالله اسلامی گفت:

    aaaaliii bood

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  2. بهرام سرمد گفت:

    چقد خوبین شما

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  3. بهرام رنجبر گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  4. منصور اصغری گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  5. حمید فتحی گفت:

    بیشتر بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *