حوله خشک کن

معرفی انواع حوله خشک کن حمام از نظر جنس ساخت و عملکرد

انواع حوله خشک کن حمام

در معماری مدرن چندسالی است که از وسیله ای به نام حوله خشک کن برای گرم کردن فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده میشود. اما حتما میپرسید که حوله خشک کن حمام دیگر چیست؟ در جواب باید گفت که حوله خشک کن درواقع نسل جدیدی از رادیاتور ها است با این تفاوت که ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و حتی گاها به عنوان دکور حمام مورد استفاده قرار میگیرد. این وسیله ی جذاب به راحتی بر روی هر سطحی قابل نصب است و علاوه بر گرم کردن فضا میتواند لباس ها ی کم حجم مثل جوراب، حوله ها و دستمال ها را به سرعت خشک کند. از آن جا که این وسیله علاوه بر ظاهر مدرن و زیبا و کاربردهای زیادش قیمت مناسبی هم دارد، بسیار پر طرفدار و محبوب واقع شده و خریدار زیادی دارد. بنابراین ما در این مقاله شما را با انواع حوله خشک کن حمام و مزایا و معایب هر یک آشنا خواهیم کرد.

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

انواع حوله خشک کن حمام از نظر جنس

حوله خشک کن ها از نظر جنس به سه دسته ی زیر طبقه بندی میشوند:

 

1-حوله خشک کن آلومینیومی

اگر به دنبال حوله خشک کنی ضد آب و ارزان قیمت با ظاهری جذاب برای حمامتان هستید نوع آلومینیومی میتواند همان انتخاب دلخواه شما باشد. این مدل حوله خشک کن ها به دلیل استفاده از ورقه های آلومینیوم در ساختشان بسیار سبک وزن هستند و به همین دلیل نسبت به سایر حوله خشک کن ها برتری دارنددر برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاومند و تحمل بالایی در برابر رطوبت و بخار گرم موجود در حمام دارند. به دلیل داشتن ظاهری زیبا و جذاب با رنگ کوره ای سفید اغلب طراحانان ساختمانی را شیفته ی خود ساخته است.نکته ای که باید در مورد آن بدانید این است که سیستم گرمایشی این حوله خشک کن مستقل نبوده و گرما را از پکیج یا موتورخانه تامین میکند. این مدل ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین حوله خشک کن موجود در بازار است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  7 مورد از مهمترین کاربردهای اصلی حوله خشک کن های دکوراتیو

 

2-حوله خشک کن شیشه ای

وزن بسیار سبک و مقاومت حرارتی بسیار بالا از ویژگی های این نوع حوله خشک کن است. این مدل در طرح ها و رنگ های گوناگونی تولید میشود و نسبت به دو مدل دیگر جنبه ی دکوراتیو بیشتری دارد اما این بدین معنا نیست که صرفا فقط برای تزیین و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد و کارایی ندارد، بلکه برعکس ، این نوع حوله خشک کن میتواند گرمای زیادی را با سرعت بالا به طور یکنواخت در تمام سطح بدنه پخش کند.مدل شیشه ای نصب بسیار آسانی دارد و در برابر رسوب، رطوبت و خوردگی مقاوم است و بر خلاف شیشه ای بودن تحمل بالایی در برابر ضربه دارد و به این راحتی دچار شکستگی نمیشود. بر خلاف حوله خشک کن استیل و آلومینیومی حوله خشک کن شیشه ای را میتوان در دو جهت افقی و عمودی نصب کرد.

 

3-حوله خشک کن استیل

حوله خشک کن های استیل از فولاد ضد زنگ ساخته میشود و به همین دلیل تا سالیان سال میتوانید بدون نگرانی از آن ها در حمامتان استفاده کنید. این مدل هم به صورت رنگ شده و هم به صورت بی رنگ در بازار موجود است اما ما توصیه میکنیم که اگر قصد خرید آن را دارید برای جلوگیری از رنگ پریدگی و خوردگی ، نمونه ی رنگ شده آن را خریداری و استفاده کنید. حوله خشک کن حمام استیل نسبت به رسوب، رطوبت، خوردگی، ضربه و گرما بسیار مقاوم است اما نسبت به نوع آلومینیومی و شیشه ای کمی سنگین وزن تر است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  مزایای حوله خشک کن دکوراتیو استیل را بخوانید

 

 دسته بندی انواع حوله خشک کن حمام از نظر کارکرد

انواع حوله خشک کن حمام از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم میشوند. این دو دسته عبارتند از:

 

1-حوله خشک کن برقی( الکتریکی)

حوله خشک کن های برقی نصب بسیار آسان و راحتی دارند، تنها نکته این است که باید فاصله ی سیم دو شاخه  تا پریز برق برای نصب در نظر گرفته شود. مزیت این نوع حوله خشک کن ها این است برای گرم شدن مستقل از پکیج و موتورخانه هستند در نتیجه به آب یا مایع دیگری برای گردش در لوله ها و تولید گرمایش نیاز ندارد، در واقع باید گفت که این نوع حوله خشک کن ها با نوعی روغن کار میکنند بدین صورت که پس از اتصال دو شاخه به پریز برق روغن درون لوله ها به گردش می افتد و تمام سطح حوله خشک کن را به طور یکنواخت گرم میکند. این مدل در بازار گاهی حوله خشک کن روغنی هم نامیده میشود. حوله خشک کن های الکتریکی میتوانند تا 150 وات گرما تولید کنند.

نکته ی مهمی در نصب این مدل وجود دارد که باید حتما به آن دقت کنید؛برای جلوگیری از خطر شوک الکتریکی باید دستگاه حداقل 180سانت از وان و دوش حمام و به طور کلی هرجا که خطر ریختن و پاشیدن آب وجود دارد دور باشد.

 

2-حوله خشک کن هیدرونیکی

این نوع حوله خشک کن ها کمی از حوله خشک کن های برقی پیچیده تر هستند و برای نصبشان نیاز به یک لوله کش است، چرا که سیستم گرمایشی این دستگاه مستقل نیست و برای گرم شدن باید به آب داغ خانه متصل شود و درواقع کارکردی شبیه به رادیاتور ها دارد به این صورت که آب با فشار از لوله های حوله خشک کن عبور کرده و لوله ها را داغ می کند. توصیه می شود که در صورت قصد خرید برای حوله خشک کن های هیدرونیکی سیستم گرمایشی ساختمانتان را در نظر بگیرید.

اما درباره ی مزیت های این وسیله باید گفت که انواع حوله خشک کن حمام هیدرونیکی فورا گرم میشود. مدل الکترونیکی برای گرم شدن کامل حداقل به 15 دقیقه احتیاج دارد درحالی که این زمان برای حوله خشک کن های هیدرونیکی بسیار کمتر است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  حوله خشک کن استیل چیست؟ ویژگی های بهترین حوله خشک کن استیل

ایرادی که میتوان به این حوله خشک کن ها گرفت این است که در تابستان به دلیل بسته بودن پکیج ها و موتورخانه، استفاده از حوله خشک کن هم عملا غیر ممکن است.

اگر شما صاحب یکی از انواع حوله خشک کن ها هستید و حالا دستگاه شما دچار مشکل شده و گرم نمی شود، ما در مطلبی به صورت تخصصی به بیان عوامل گرم نشدن حوله خشک کن پرداخته ایم تا شمارا از دلایل گرم نشدن آگاه سازیم، تنها کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب تخصصی گلزار رادیاتور مراجعه نمایید.

 

کدام حوله خشک کن حمام برای من مناسب تر است؟

حالا که با انواع حوله خشک کن حمام و نقاط قوت و معایب هر یک آشنا شده اید و قصد انتخاب دارید باید بگوییم که اولین نکته در هنگام انتخاب، تناسب دستگاه مد نظر با فضای حمام شما است. علاوه بر تمام نکاتی که در بالا ذکر شد این را هم باید اضافه کرد که حوله خشک کن ها با توجه به اندازه محیط حمام شما دارای لوله هستند مثلا اگر حمام شما بزرگ باشد انتخاب حوله خشک کنی با 14 لوله می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. بخاطر داشته باشید که اگر حوله خشک کن را به درستی متناسب با فضای حمامتان انتخاب کنید علاوه بر کارایی های بسیار، ظاهر جذاب و چشم نوازی را نیز به شما هدیه می دهد.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع حوله خشک کن حمام از نظر جنس ساخت و عملکرد

  1. حبیب حبیبی گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  2. عباسعلی گنجی گفت:

    عاااااااااااالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *