حوله خشک کن

9 علت گرم نشدن حوله خشک کن های حمام

علت گرم نشدن حوله خشک کن ها

حوله خشک کن ها وسایلی هستند که برای گرم کردن محیط از آن استفاده می شود و همچنین به غیر از گرم کردن محیط قابلیت های بسیار دیگری نیز دارند. به عنوان مثال کاربرد مهم دیگر حوله خشک کن ها این است که می توانند لباس هایی با الیاف پشم و حوله ها را نیز خشک کنند. مشکلی که گاهی اوقات برای آن ها پیش می آید این است که گرم نمی شوند، علت گرم نشدن حوله خشک کن ها می تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد علت گرم نشدن حوله خشک کن ها بیشتر صحبت کنیم.

هواگیری حوله خشک کن زمانی انجام می­شود که حوله خشک کن سرویس شما دیگر به درستی گرم نمی­شود، ممکن است به این دلیل باشد که رادیاتور به درستی تخلیه نشده است. در مقاله تخصصی گلزار رادیاتور، می خواهیم گام به گام توضیح دهیم که چگونه می­توانید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید. با استفاده از  را بهبود ببخشد اما این نکته مهم است که تنها علت گرم نشدن حوله خشک کن ها وجود هوا در آن ها نیست.

یکی دیگر از مهمترین علت گرم نشدن حوله خشک کن ها می تواند خرابی پمپ رادیاتورها و یا پکیج ها باشد. یعنی به گردش در آوردن آب در مدار ها که دستگاه پمپ این مسئولیت را دارد می تواند خراب باشد و نتواند به خوبی آب را در لوله های رادیاتور ها و حوله خشک کن ها پمپاژ کند.

یکی دیگر از روش ها برای اینکه بفهمید علت گرم نشدن حوله خشک کن ها چیست؟ این است که شیر رفت رادیاتور را ببندید تا تمام بارها بر روی یک رادیاتور باشد سپس بررسی کنید آیا رادیاتور مد نظر  گرم می شود یا خیر.

به همین سادگی شما می توانید تشخیص دهید که کدام رادیاتور کار می کند یا خیر و کدام یک دچار مشکل شده است. در ادامه می‌توان یکی از رادیاتورها را هواگیری کرده و مشکل آن را رفع کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  حوله خشک کن استیل چیست؟ ویژگی های بهترین حوله خشک کن استیل

 

حوله خشک کن دکوراتیو نارنجی رنگ که به شکل گیره کاغذ طراحی شده است

 

چرا حوله خشک کن ها گرم نمی شود؟

در حالت کلی دلایل علت گرم نشدن حوله خشک کن ها بسیار زیاد هستند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. رسوب گرفتن مبدا رادیاتور یا اینکه لوله های داخل ساختمان و محیط دچار رسوب شده‌اند.
  2. وجود هوا در مسیر رادیاتور یا داخل رادیاتورها
  3. لوله های رفت و برگشت رادیاتور برعکس باشند
  4. نیمه باز بودن شیر رفت و برگشت حوله خشک کن
  5. لوله کشی نامناسب در مسیر نصب حوله خشک کن تا پکیج
  6. کم بودن ظرفیت حرارتی سیستم پکیج دیواری
  7. کم بودن ارتفاع شعله حوله خشک کن ها
  8. فاصله نامناسب و غیر استاندارد بین رادیاتور و پکیج های دیواری
  9. لوله کشی نامناسب و…

 

لوله کشی نامناسب

یکی دیگر از علت های گرم نشدن حال خشک کن ها می تواند لوله کشی نامناسب در داخل ساختمان ها باشد یک لوله کشی نامناسب با پیچ و خم های بسیار زیاد و جنس نامطلوب می ‌تواند در روند فشار آب و گرمای آب در حین رسیدن به رادیاتور و تاثیر بسیار زیادی بگذارد. یعنی اینکه در هنگام رسیدن آب به رادیاتور ممکن است گرمای آن از بین برود و آب سرد به داخل رادیاتور برسد و باعث می شود که گرمای نامطلوبی در خانه جریان پیدا کند.

کنترل و تنظیم جریان آب در رادیاتور ها بر عهده شیر رفت و برگشت بر روی آن ها است، بنابراین اگر شیر رفت و برگشت که بسیار هم مهم است به شکل مناسب و استاندارد تنظیم نشده باشد جریان آب به درستی در لوله ها صورت نمی گیرد و لوله های  حوله خشک کن ها به صورت یکنواخت از آب پر نمی شود.

ممکن است لوله ی رفت و برگشت درست نصب نشده باشد یا برعکس قرار گرفته باشد. باید محل لوله و رفت و برگشت آن را درست کنید تا در جای خود قرار گیرد. اگر این مورد اصلاح نشود انتقال آب گرم سلول ها به درستی انجام نخواهد شد و حوله خشک کن ها دچار اشکال می شوند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  4 اصل مهم در انتخاب جدید ترین حوله خشک کن ها که باید قبل از خرید بدانید

 

حوله خشک کن دیواری لوله ای کروم رنگ

 

کم ظرفیتی سیستم حرارتی ساختمان

یکی دیگر از علت های گرم نشدن حوله خشک کن ها این است که پکیج ها به درستی نصب نشدن یا نسبت به فضای مناسب کوچکتر هستند. در صورتی که سیستم حرارتی مناسبی برای یک واحد آپارتمان انتخاب نشده باشند بی شک هوای مطلوبی در خانه احساس نمی شود. یکی دیگر از مهم‌ترین علت های گرم نشدن حال و خشک کن ها می‌توان از ظرفیت سیستم حرارتی آنها باشد.

 

رسوب گرفتن مبدل

جریان آب در هر وسیله‌ ای به مرور زمان موجب ته نشینی رسوبات آب در آن وسیله می ‌شود. پس از مدتی که آب در لوله های حوله خشک کن ها یا رادیاتورها جریان پیدا کرد سبب رسوب گذاری در لوله ها یا مبدل سیستم حرارتی می‌ شود و انتقال گرما دچار اختلال می کند و باعث گرم نشدن حوله خشک کن های سیستم های حرارتی می شود که با رسوب گیری می توان از این اختلال جلوگیری کرد. باید به این نکته توجه کرد که رسوب گیری پکیج ها و حوله خشک کن ها کار سختی است و نیاز به تجربه فراوان دارد پس بهتر است به دنبال متخصص ماهر در این زمینه باشید.

 

فاصله‌ ی نامناسب از حوله خشک کن ها یا رادیاتورها تا پکیج

بهترین نصاب یا  لوله کش های ساختمانی هم ممکن است دچار اشتباه در نصب لوله ها و فاصله مناسب بین پکیج و رادیاتور ها شوند. اگر فاصله آن ها بسیار از هم دور باشند ممکن است در عنلکرد آن ها دچار اختلال شوند و در هنگام رسیدن آب گرم به حالت خشک کن گرمای آن از بین برود و رادیاتور یا حوله خشک کن گرم نشود.

 

کثیف بودن قطعات داخلی

یکی دیگر از علت های  گرم نشدن حوله  خشک کن ها می توان به کثیف شدن قطعات صافی مربوط باشد و قطعات رادیاتور ها را معمولاً هر ۲ تا ۶ سال باید تعویض کرد.

 

حوله خشک کن دیواری مسطح نارنجی

 

ارتفاع شعله را تنظیم کنید

کم بودن یا کوتاه بودن شعله در گرمای باعث این می‌ شود که آب به اندازه کافی گرم نشود و به صورت ولرم به داخل لوله ها و به حوله خشک کن ها جریان پیدا کند و همین امر باعث می شود که حوله خشک کن ها و رادیاتورها گرم نشوند پس باید برای رفع این حالت جرقه زن را کنترل کنید و فشار گاز را نیز تنظیم کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  حوله خشک کن های مدرن به همراه مزایای استفاده از این رادیاتورهای حمام

 

ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس

در حالت کلی دمای تنظیم رادیاتور یا حوله خشک کن ها با فنر سوپاپ بای پس مرتب در حال انجام است. اما با ضعیف شدن این فنر انتقال آب گرم به رادیاتورها به درستی شکل نمی ‌گیرد و گرما و میزان کافی انتقال پیدا نخواهد کرد. بنابراین یکی دیگر از علت های گرم ‌نشدن حوله خشک کن ها ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس است که پس از تعویض آن این اشکال نیز رفت می شود.

در ادامه مقاله در مورد نتیجه گیری و علت های کلیه گرم نشدن حوله خشک کن ها صحبت کنیم کرد.

 

علت گرم نشدن حوله خشک کن ها

 

چرا بعضی از هواگیری ها نتیجه بخش نیست؟

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد هواگیری یک روش مطمئن برای عملکرد بهتر رادیاتورها است ولی گاهی اوقات پس از انجام هواگیری رادیاتور ها و حوله خشک کن ها گرم نمی شود و باز هم گرمای مطلوبی نخواهد داشت. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا عدد فشار را روی نمایشگر پکیج بخوانید در صورتی که فشار پکیج کمتر از 1.5 بود به احتمال زیاد علت گرم نشدن یکی از رادیاتورها یا همگی آن ها مربوط به فشار آبی است که در لوله ها جریان دارد.

اما اگر فشار نرمال و مشکل گرم شدن نبود، لوله های رادیاتور چهار رسوب شده و گرفته اند که توانایی گرم شدن ندارند و بررسی لوله ها را باید به افراد ماهر بسپارید تا در نصب آن ها نقصی وجود نداشته باشد.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “9 علت گرم نشدن حوله خشک کن های حمام

  1. محمدرضا طباطبایی گفت:

    شادکام و سلامت باشید

  2. حبیب الله آدینه گفت:

    خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *