رادیاتور

معرفی و آموزش نحوه انتخاب رادیاتور های تزئینی منازل

رادیاتورهای تزئینی

رادیاتور های تزئینی ، که با نام دکوراتیو نیز شناخته می شوند امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های گرمایشی در منازل به شمار می روند. مهم ترین دلیل محبوبیت این رادیاتور ها زیبایی ظاهری آنهاست که بر خلاف رادیاتور های قدیمی که ظاهری نامناسب داشتند، انواع مختلف رادیاتور های دکوراتیو می توانند با دکوراسیون منزل هماهنگی جذابی ایجاد کرده و یک ظاهر مدرن را برای منازل شما به ارمغان بیاورند. در این مقاله قصد داریم شما را با رادیاتور های تزئینی بیشتر آشنا کنیم و برای خرید یک رادیاتور مناسب شما را همراهی کنیم. توصیه می کنیم پیش از خرید رادیاتور مورد نظر خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عملکرد اصلی سیستم های  گرمایشی برای  حفظ دمای مناسب در منزل است. اما فراتر از آن، هنگام طراحی لازم است که جنبه زیبایی را نیز در نظر بگیریم. شکل ظاهری لوله ها و باتری ها باید هماهنگ با فضای داخلی اتاق باشد. این امر به عناصر تزئینی خاصی برای گرم کردن نیاز دارد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی با توجه به المان های مختلف یکی از انواع مختلف رادیاتور های دکوراتیو را به شما پیشنهاد می دهند. در ادامه چند نمونه از انواع مختلف رادیاتور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

انواع  مختلف رادیاتور های تزئینی

همانطور که گفته شد، اساسی ترین مشکل رادیاتور های قدیمی ظاهر نامناسب آنهاست که امروزه این مشکل با وجود انواع مختلف رادیاتور های دکوراتیو در طرح و رنگ های متنوع و هماهنگ با فضای داخلی منزل برطرف شده است. رادیاتور های امروزی را می توان در انواع مختلف با جنس های گوناگون سفارش داد. این رادیاتور ها می توانند به شکل افقی بر روی زمین و یا عمودی روی دیوار ها نصب شوند. دلیل دیگر محبوبیت رادیاتور های دکوراتیو علاوه بر ظرافت ظاهری، صرفه جویی در مصرف انرژی است.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  اصول ، اساس و مزایای شوفاژ مدرن : راه حل راحتی و رفاه

 

جلو پنجره فلزی سوراخ دار فرو رفته

یکی از انواع محبوب رادیاتور های تزئینی است که برای نصب در دهانه استفاده می شود.

از شبکه های این نوع به طور گسترده ای در تهویه، گرمایش و سایر مناطق به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده می شود، در حالی که اغلب هدف اصلی چنین محصولی توانایی عبور هوا است.

به عنوان مثال، در تهویه  یک رادیاتور مشبک تزئینی فلزی سوراخ دار به دلیل نفوذ پذیری عالی هوا سوراخ تهویه را نامرئی می کند، در حالی که باعث تعویض کامل هوا نمی شود. علاوه بر این، برای تعویض مناسب هوا در اتاق، باید از پنجره های تزئینی برای نصب درب های داخلی استفاده شود.

کوره همرفت یا تهویه مخصوص طاقچه ها راه حلی برای کسانی است که هنگام تعریق پنجره ها در زمستان با یک مشکل ناخوشایند روبرو می شوند. این مدل رادیاتور کاملاً در هر فضای داخلی جای می گیرد. صفحه نمایش تزئینی هنگام بستن رادیاتور تزئینی یا باتری های گرمایشی فرو رفته در یک جایگاه بسیار خوب  است.

 

رادیاتور های تزئینی شیشه ای

رادیاتور های شیشه ای، امروزه از محبوبیت خاصی برخوردارند چرا که می توان هر طرح و مدلی را بر روی صفحه ی آنها ایجاد کرد. برخی از این رادیاتور ها را می توان با آینه نیز پوشاند که جلوه ای خاص در منزل شما ایجاد می کند. اگر به داشتن یک رادیاتور خاص و خارق العاده علاقه مند هستید این رادیاتور ها انتخابی بی نظیر خصوصا برای حمام هستند.

 

صفحه فولادی تزئینی

رادیاتور های تزئینی برای ایجاد یک سبک واحد در اتاق مورد نیاز است. صفحه های فولادی جایگزین صفحه های مخصوص و روکش های نصب شده روی رادیاتور ها و لوله ها هستند. اما چگونه یک مدل مناسب انتخاب کنیم و اول از همه به چه چیز هایی باید توجه کنیم؟

تمام  رادیاتور های دکوراتیو و رادیاتور های مدرن عملکردهای مختلفی را انجام می دهد. آنها بر روی عناصر گرمایش باز نصب می شوند و ساختار را به طور جزئی یا کامل پنهان می کنند.  که در همان زمان، بسیاری از مشکلات حل می شود. رادیاتور های فولادی در انواع طرح و مدل موجود می باشند که شما می توانید بر اساس سلیقه و بودجه ی خود، متناسب ترین مدل آن را انتخاب کنید.

 

ترکیبی هماهنگ از عناصر گرمایشی با فضای داخلی اتاق

از خودتان در برابر ایجاد گرمای شدید محافظت کنید. رادیاتور های تزئینی در کنار ایجاد یک فضای هماهنگ با دکوراسیون مانع از ایجاد درجه حرارت بالا خواهند شد. ایجاد گرمای به موقع رادیاتور ها زمان بیشتری را برای حفظ ظاهر باتری فراهم می کند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شوفاژ آلومینیومی و 5 مورد از معایب استفاده از این رادیاتورها

برخی از صفحات فلزی به توزیع یکنواخت انرژی گرمایی کمک می کنند. گرمایش یکنواخت آنها از رادیاتور گرم کننده باعث بهبود گردش هوای طبیعی منزل می شود.

 

چگونه حلقه های تزئینی را برای لوله های گرمایش یا صفحه باتری انتخاب کنیم؟

اول از همه ، شما باید ویژگی های مورد نیاز ساختار و مواد ساخت آن را پیدا کنید. پانل های تزئینی نصب شده برای رادیاتور نباید بر انتقال حرارت تأثیر بگذارد.

هنگام انتخاب یک عنصر تزئینی (رادیاتور تزِیینی ) سیستم گرمایشی باید با معیارهای خاصی هدایت شود. لازم به یادآوری است که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، نباید پارامترهای تأمین گرما را بدتر کند و همچنین بر سلامت کسانی که در خانه زندگی می کنند تأثیر بد بگذارد.

رایج ترین اشتباه نصب سازه هایی است که برای مقاومت در برابر دمای بالا طراحی نشده اند. جعبه های پلاستیکی تزئینی برای لوله های گرم کننده باید بدون آزاد شدن ترکیبات شیمیایی یا تغییر رنگ و شکل، در برابر حرارت ایجاد شود. علاوه بر این، چندین خصوصیات مورد نیاز از عناصر عمومی سیستم باید ذکر شود:

اندکی افزایش در حجم کلی رادیاتور یا شیلنگ

در حالت ایده آل، فاصله بین پد و باتری باید 5-7 میلی متر باشد.

قابلیت اطمینان

هرگونه تأثیر مکانیکی نمی تواند بر موقعیت رادیاتور تأثیر بگذارد.

قدرت و…

علاوه بر این، نصب و جداسازی قطعات ساده باید ذکر شود. مورد دوم هنگام انجام کارهای تعمیر و نگهداری آنها  مهم است، به عنوان مثال. در صورت لزوم، پوشش تزئینی رادیاتور ها می توانند به سرعت برداشته شوند.

پس از نصب عنصر تزئینی، باید دسترسی آزاد به دستگاه ها یا لوله های رادیاتور وجود داشته باشد، به عنوان مثال دریچه های توقف و تنظیم کننده های دما..

 

عناصر تزئینی برای لوله ها

جعبه لوله: جعبه های بزرگ بیشتر سیستم گرمایشی را اشغال می کنند. آنها برای انتقال خنک کننده به رادیاتور های تزیینی و لوله ها در نظر گرفته شده اند. ویژگی دیگری که باید به آن توجه شود، موقعیت خطوط لوله در خانه است.

اغلب رادیاتور های زینتی به روش سیستم باز در امتداد لوله ها نصب می شوند.

در این راستا، مشکلاتی نه تنها برای ظاهر بلکه برای ایمنی نیز به وجود می آیند.

با لمس شلنگ تأمین آب گرم احتمال سوختن را افزایش دهید.

برای جلو گیری  از این اتفاق به روش زیر می توانید مراجعه کنید :

پوشش تزئینی برای لوله های گرمایش با عایق حرارتی خوب؛ که جعبه لوله را در پشت دیوارهای کاذب پنهان می کند. این یک روش طاقت فرسا، اما بسیار موثر برای جداسازی خط لوله از تأثیرات احتمالی خارجی است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و بیان مزایای رادیاتور و شوفاژ استیل در هنگام خرید

البته تمام روش ها دارای یکسری مزایا و معایب است. برای انتخاب، باید با ویژگی های ساختار تزئینی، مواد ساخت آنها و روش نصب آشنا شوید.

بهترین روش برای عایق بندی لوله ها نصب آنها در دروازه ها است. با این حال، طبق استانداردها، این کار در دیوارهای تحمل پذیر قابل انجام نیست.

حلقه های لوله: ساده ترین راه برای پنهان کردن کانال گرمایش، نصب کانال بر روی آن است. این امر شامل یک قسمت نصب و پچ است که با استفاده از مکانیزم قفل به یکدیگر متصل می شوند. چنین عناصر تزئینی بسیار کاربردی هستند.

 

نحوه انتخاب رادیاتور های تزئینی

معیارهای اصلی برای انتخاب رادیاتور های تزئینی برای نصب در زیر پنجره پارامترهای زیر است:

طول جلو پنجره باید با طول رادیاتور نصب شده در زیر طاقچه پنجره مطابقت داشته باشد. این می تواند یک ساختار واحد باشد که از چندین عنصر جداگانه تشکیل شده است.

بخش محصولات عرض یا سطح مقطع مشبک تهویه باید گردش هوا را به اندازه کافی تضمین کند تا تراکم روی سطح طاقچه پنجره ایجاد نشود.

وجود کمیت عناصر اتصال دهنده. این پارامتر امکان سقوط اجسام خارجی به فضای داخلی پشت طاقچه را تعیین می کند. این امر به ویژه اگر طرف مقابل رادیاتور های تزئینی گرمایشی توسط ماده پوشش محافظت شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سبک، رنگ و طرح موقعیت رادیاتور ها، در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. و همچنین هزینه نصب رادیاتور های تزئینی شما بستگی به تمام پارامترهای فوق دارد.

انتخاب سیستم گرمایش منزل یک تصمیم شخصی است. اگر در حال ساخت خانه ی جدید برای خود هستید حتما با مرکز فروش شوفاژ تماس حاصل نمایید و با آنان مشورت کنید. اما اگر به فکر تعویض و یا تعمیر سیستم گرمایش فعلی خانه ی خود هستید، بسته به سن و زیرساخت های خانه شما ، بهبود سیستم موجود ممکن است متفاوت باشد. مراکز خرید و فروش شوفاژ قطعا شمارا در خرید بهترین شوفاژ راهنمایی خواهند نمود.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “معرفی و آموزش نحوه انتخاب رادیاتور های تزئینی منازل

  1. علیرضا سلیمانی گفت:

    عاااااااااااالی بود

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  2. مجتبی بهمنی گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  3. رحیم سالاری گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *