لوازم آشپزخانه

اجاق گاز رومیزی، نسل جدید گازها و هاب های رو میزی

نسل جدید گازها و هاب های رو میزی

امروزه با توجه تغییر سبک زندگی و کم شدن متراژ ساختمان ها ،معماری مدرن به سمت استفاده از وسایل کم حجم ،شیک و کاربردی برای زندگی رو نهاده است. از این رو امروزه می بینیم که استفاده از اجاق گاز رومیزی و توکار بسیار رایج و پرطرفدار شده است. این نوع اجاق ها روی کابینت نصب شده و به نسبت اجاق گازهای معمولی فضای بسیار کمی را اشغال می کند اما در انتخاب محل قرارگیری این اجاق ها باید دقت داشت چرا که پس از نصب امکان جابجایی وجود ندارد.

اجاق گاز رومیزی همان کارایی اجاق های معمولی را به شما ارائه میدهد با این تفاوت که این نوع اجاق ها فر ندارند اما در ازاء آن به شما دو مزیت کم جا بودن و نظافت آسان و سریع به دلیل همسطح با بودن با صفحه ی کابینت را هدیه میدهند. اجاق گاز رومیزی غالبا دارای دو یا سه شعله می باشد اما اجاق گازهای توکار تعداد شعله ها ی بیشتری داشته و برای مصارف خانگی گزینه ی مناسب تری به شما میروند.

به طور کلی این نوع اجاق ها به دو دسته اجاق گازی و اجاق برقی تقسیم میشوند.

 

اجاق برقی رومیزی

 این دسته از اجاق ها با برق کار کرده و بسیار قدرتمند هستند و به همین دلیل مدت زمان پخت را به حداقل میرسانند و نسبت به اجاق گازهای معمولی زمان کمتری را صرف میکنند. این نوع اجاق ها دارای یک صفحه نمایشگر هوشمند و یک صفحه لمسی هستند که به آن ظاهر بسیار مدرنی بخشیده اما باید توجه داشت که به دلیل مصرف بالای برق و بالا بودن هزینه های برق استفاده از این نوع اجاق ها چندان اقتصادی و به صرفه نیست. نکته ی دیگر که درباره ی این اجاق ها باید دانست این است که اجاق های برقی مثل اجاق های گازی دارای دستگیره جهت کم و زیاد کردن شعله ها نمی باشند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  هود چیست؟ عملکرد هود آشپزخانه چگونه میباشد؟

اجاق گازی رومیزی یا توکار

این نوع اجاق ها به انواع زیر قابل دسته بندی هستند:

اجاق گاز رومیزی صفحه سرامیکی

این مدل از اجاق ها از صفحه ای سرامیکی ساخته شده اند و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند و صفحه ی آن ها به راحتی قابل شکستن نیست. تمیز کردن این اجاق ها بسیار راحت است و به کمک یک پارچه ی مرطوب میتوان سطح آن را پاک کرد. مهم ترین نکته در مورد این نوع از اجاق گازهای رومیزی آن است که سرامیک کار شده در این اجاق ها در برابر تغییرات دما و فشار مقاوت بسیار بالایی دارد.

اجاق گاز رو میزی صفحه استیل

آین نوع اجاق گاز رو میزی با ظاهری  بسیار جذاب و زیبا دوام و مقاومت بالایی داشته و به دلیل نچسب بودن بسیار پرطرفدار هستند و مواد غذایی و چربی را به راحتی میتوان از روی صفحه ی ان پاک کرد. اجاق گاز رو میزی صفحه استیل را میتوان به دو دسته ی آجدار و ساده طبقه بندی کرد.

اجاق گاز رو میزی استیل ساده

این نوع اجاق ها سطحی صاف و براق داشته و به راحتی قابل تمیز شدن از چربی و انواع مواد غذایی هستند اما باید توجه داشت که امکان خش افتادن روی صفحه ی ان ها زیاد است پس در کارکردن با این نوع اجاق ها باید احتیاط شود تا سطح براق ان دچار خط افتادگی نشود.

اجاق گاز رو میزی استیل آجدار

این نوع اجاق ها نسبت به اجاق های استیل ساده کمی کدر تر هستند و براقیت اجاق های استیل ساده را ندارند و به همین دلیل پاک کردن چربی از روی سطحشان کمی دشوار تر است اما مزیتشان نسبت به اجاق های استیل ساده قابلیت ضد خش بودنشان است.

اجاق گازرومیزی صفحه شیشه ای

این نوع اجاق گاز رومیزی ظاهر بسیار شیک و مدرنی داشته و جنس صفحه شان از شیشه نشکن میباشد. جنس شیشه ای آن این امکان را به شما میدهد که چربی و انواع مواد غذایی را به راحتی از سطح آن پاک کنید. شیشه ی این اجاق ها در برابر تغییر دما بسیار مقاوم هستند به طوری که اگر سطح آن کاملا داغ شده باشد با ریختن آب سرد دچار ترک و شکستگی نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  نکات بسیار مهم در زمینه نگهداری و زیبایی سینک ظرفشویی آشپزخانه

 

انتخاب اجاق گاز رومیزی

از ان جایی که یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل در هر آشپزخانه ای اجاق گاز بشمار میرود در هنگام خرید باید همه ی جوانب را درنظر بگیرید تا از هدر رفتن پول و وقتتان جلوگیری کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید.

سایز:

اندازه ی اجاق گاز رومیزی شما ارتباط تنگاتنگی با اندازه ی خانه و اندازه ی کابینت های شما دارد. شما باید توجه داشته باشید که در خانه ی شما چند نفر ساکن بوده و از اجاق گاز استفاده میکنند.آیا شما فقط برای خودتان آشپزی میکنید یا برای یک خانواده ی بزرگ؟آیا شما اهل ترتیب دادن مهمانی هستید یا فقط برای گرم کردن غذا از اجاق گاز استفاده میکنید؟ اگر شما تنها زندگی میکنید یک اجاق دو شعله هم میتواند برای شما کافی باشد اما در یک خانواده ی 3،4 نفره به اجاقی حداقل با 4 شعله نیاز است. این که شما اندازه ی اجاق گازتان را مطابق با نیازتان انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد چرا که از هرج و مرج و نامنظم بودن آشپزخانه ی شما جلوگیری میکند. همچنین شما باید در انتخاب اندازه ی اجاق گازتان اندازه ی هود آشپزخانه را نیز در نظر داشته باشید.

محل نصب:

بهتر است که از نصب اجاق گاز در نزدیک سینک ظرفشویی پرهیز شود تا از ریختن آب روی اجاق گاز و غذا جلوگیری شود. ریختن آب روی اجاق گاز میتواند به صدمه دیدن صفحه ی اجاق و خرابی قطعات منجر شود. اما چنانچه شما مجبور به نصب اجاق در نزدیکی سینک ظرفشویی شدید توجه کنید که شعله ی پلوپز در قسمت دورتری نسبت به سینک قرار بگیرد. همچنین میتوانید از وسایل محافظ موجود در بازار مثل تیغه های استیل و شیشه ای برای جدا کردن سینک از گاز و محافظت از ان استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  هود آشپزخانه چیست و نقش هود در کاهش گرما چقدر است؟

جنس:

همانطور که پیشتر درباره ی جنس انواع اجاق گاز رومیزی صحبت شد. این نوع  اجاق گازها از استیل،شیشه یا سرامیک ساخته میشوند. نوع استیل این اجاق ها ضد زنگ است و دوام بالایی در برابر گرما و رطوبت داشته و چنانچه آشپزخانه ی شما فاقد هود یا پنجره باشد این اجاق میتواند انتخاب مناسبی باشد و به طور کلی اجاق گاز های  استیل طول عمر بالایی دارند. اجاق گاز های شیشه ای زیبایی بیشتری داشته اما به مراقبت و نگهداری با دقت بالاتری نیازمند هستند . اجاق گازهای سرامیکی بسیار با قدرت بوده و میتواند وزن و حرارت زیادی را تاب آورده و نشکند.

ترموکوبل:

در هنگام انتخاب گاز مهم ترین نکته ترموکوبل است که ارتباط مستقیمی با ایمنی شما دارد چرا که هنگام استفاده از گاز اگر به هر دلیلی مثل سر رفتن غذا یا وزش هوا .. شعله خاموش شود ترموکوبل جریان گاز را بلافاصله قطع می کند و مانع از انتشار یافتن گاز در محیط می شود.

فروشگاه اینترنتی لوازم ساختمانی گلزار شامل فروش تمام کالاهای داخلی ساختمان میباشد که شما با مراجعه حضوری یا برقراری تماس میتوانید جهت خرید بهترین کیفیت این کالا اقدام نمایید؛ گلزار با قدمتی فراوان در صنعت ساختمان همواره پیشرو در فروش بهترین محصولات با بهترین کیفیت میباشد که خرید آنلاین را برای شما عزیزان ساده نموده است.

سینک ظرفشویی یکی از پر کابردترین وسایل دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که باید برای راحتی خودتان در انتخاب آن دقت فراوانی داشته باشید. بیشتر کارهایی که در محیط آشپزخانه انجام می شود  در سینک ظرفشویی انجام می شود ، بنابراین این وسیله  یکی از اساسی ترین وسایل موجود در دکوراسیون آشپزخانه است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

۱ نظر در “اجاق گاز رومیزی، نسل جدید گازها و هاب های رو میزی

  1. حمیدرضا پارسا گفت:

    چقد خوبین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *