نصب رادیاتور و حوله خشک کن

از سیر تا پیاز آموزش نصب حوله خشک کن های دیواری استیل حمام را بیاموزید

آموزش نصب حوله خشک کن

امروزه نصب حوله خشک کن یا شوفاژ ها در حمام فقط برای خشک کردن حوله ها به کار نمی رود ما می توانیم به جای خشک کردن حوله ها لباس هایمان را بر روی حوله خشک کن ها خشک کنیم یا محیط های مورد نظرمان را گرم کنید در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با آموزش نصب حوله خشک کن ها و همچنین توضیحاتی در مورد آن آشنا سازیم.‌

 

حوله خشک کن چیست؟

امروزه از حوله خشک کن یا ها یا همان رادیاتورها علاوه بر گرم کردن فضا به خاطر زیبایی شان برای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام ها نیز استفاده می‌ شود بیشتر حوله خشک کن ها به گونه ای می باشند که این دستگاه به راحتی بر روی دیوار قابلیت نصب دارد و فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد امروزه بیشتر افراد وسایلشان را خودشان بر روی دیوارها نصب می کنند.

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

کاربرد حوله خشک کن ها چیست؟

در این قسمت ما می خواهیم در مورد کاربرد و حوله خشک کن ها صحبت کنیم.

مهم ترین کاربردهای حوله خشک کن ها این است که به عنوان یک وسیله گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و محیط های کوچک را می توانند گرم نگه دارد.

همانطور که از نام این وسیله پیداست می توان برای خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک از آنها استفاده کرد و همچنین برای خشک کردن دستمال ها از این وسیله می توان استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  10 مورد از مهمترین عوامل گرم نشدن حوله خشک کن های استیل

دیگر کاربردهای حوله خشک ها این است که شما می توانید با این دستگاه رطوبت فضا های مورد نظرتان را نتظیم کنید و همچنین از رشد قارچ ها کپک ها جلوگیری کنید.

طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد و حوله خشک کن ها سبب شده که افراد زیادی از حالت خشک کن ها برای زیبا سازی محیط استفاده کنند.

و در آخر قابل ذکر است که شما به غیر از استفاده از حوله خشک کن ها در حمام و سرویس بهداشتی می ‌توانید از این دستگاه در آشپزخانه، اتاق خواب، انباری و زیرزمین ها استفاده کنیم و محیط های مورد نظر خود را گرم کنید آخرین مزایای حوله خشک کن ها این است که می توانید با هدف صرفه‌ جویی و کم شدن هزینه ها به جای رادیاتورهای معمولی از حوله خشک کن ها برای گرم کردن محیط های کوچک استفاده کنید.

 

حوله خشک کن مدرن استیل یکطرف استیله دوطرف نه استیله غیر مدرن

 

چگونه حوله خشک کن ها را نصب کنیم؟

پیش از نصب حوله خشک کن ها باید محل پایه گذاری آنها را اندازه گیری کنید و با علامت گذاری روی دیوار مکان مورد نظرتان را تراز کنید.

مرحله دوم باید محل های که علامت گذاری کردی را به قطر ۹ میلی متر و عمق ۵۰ تا ۶۰ میلی متر در نظر بگیرید و مسیر عبور سیم و لوله سوراخ کاری انجام دهید باید احتیاط کنید تا سیم و لوله ها را در هنگام سوراخ کردن دیوار سوراخ نکنید.

پایه گذاری را در دیوار با استفاده از دریل  که محلش از قبل تعیین شده سوراخ و پیچ کنید.

در این مرحله باید پلاستیک های پایه های دیوار را در شیارهای دیوار قرار دهید و در محل جفت کنید.

در این مرحله شما باید با استفاده از آچار درپوش هواگیری و درپوش کور را به رفت و برگشت بالای حوله خشک کن ها متصل کنید.

در این قسمت باید با استفاده از آچار مغزی ها را به بالا و پایین حوله خشک کن ها را با استفاده از نوار پی تی اف ای به هم متصل نمایید.

در اینجا با استفاده از آچار و ابزار مورد نیاز شیرهای ربع گرد به مغزی‌ ها با نوار پی تی اف ای متصل کنید.

شما با استفاده از آچار شیلنگ های ارتفاع فلزی را به رفت و برگشت با دیوار وصل کنید و شیلنگ های ارتجاعی فلزی را به شیرهای ربع گرد با نوار متصل کنید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  شناسایی لوازم جانبی ضروری نصب رادیاتور و حوله خشک کن مدرن

حوله خشک کن را از طریق حلقه های پشت آن به پایه های دیوار نصب کنید و شیر ربع گرد را باز کنید و در آخر برای هواگیری حوله خشک کن ها که مانند رادیاتور لازم است انجام شود، باید آن را به طور کامل هواگیری کنید تا فرایند گرما به صورت کامل و صحیح صورت بگیرد.

در اینجا باید گفت که بهتر است برای آموزش نصب حوله خشک کن ها از یک نصاب ماهر کمک بگیرید یا برای نصب حوله خشک کن ها یک نصاب ماهر را بیاورید و بهتر است برای نصب حوله خشک کن ها اگر تخصص کافی ندارید خودتان اقدام به نصب آن ها نکنید.

 

ارتفاع حوله خشک کن از کف

 در هنگام آموزش نصب حوله خشک کن یکی از مواردی که اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه کنید استاندارد نصب حوله خشک ها می باشد. ارتفاع و حوله خشک کن ها از کف در حالت استاندارد باید ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر باشد. البته ابعاد حوله خشک کن که شما در حال نصب آن هستید بسیار مهم است. شیر رفت و برگشت حوله خشک کن برخلاف رادیاتور ها باید در پایین آن ها نصب شود که این یکی از موارد مهم در آموزش نصب حوله خشک کن ها می باشد.

 

انواع حوله خشک کن ها از لحاظ عملکرد

حوله خشک کن‌ها از منظر جنس‌شان نیز بررسی شده و دارای انواع مختلفی می‌باشند. حوله خشک کن‌های آلومینیومی، استیل، شیشه‌ای و ترکیب چوب و استیل از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین حوله خشک کن‌ها در میان مردم می‌باشند. علت محبوبیت هر یک از آن‌ها متفاوت می‌باشد و برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا و معایب آن‌ها می‌توانید به مطلب انواع حوله خشک کن مراجعه نمایید.

 

حوله خشک کن هیدرولیکی

خشک کن های هیدرولیکی  یا حوله خشک کن آبی همانند دیگر رادیاتورها با استفاده از جریان آب در لوله ها محیط را گرم می‌کنند. اگر قصد خرید این حوله خشک کن را دارید قبل از خرید حتما سیستم گرمایش ساختمان خود را در مد نظر داشته باشید.

 

حوله خشک کن الکتریکی

حوله خشک کن الکترونیکی که به آن حوله خشک کن برقی نیز گفته می شود. سیستم گرمایشی ساختمان و عملکرد آن به کمک المنت های برقی که در آن جا گذاری شده است که به راحتی فضا را گرم می‌ تواند کند این حوله خشک کن ها همانند حوله خشک کن های برقی ایرانی کار می کنند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  نکات کلیدی، مراحل و روش نصب شوفاژ گرمایشی منازل

 

ازین حوله خشک کن مشکسا که یکطرفس و رنگشم مشکیه و جزو حوله خشک کنای مدرن به حساب میاد

 

انواع حوله خشک کن ها بر اساس جنس آن ها

حوله خشک کن های موجود در بازار بر اساس جنس به سه دسته تقسیم می شوند.

 

حوله خشک کن های شیشه

حوله خشک کن های شیشه ای از شیشه های حرارتی با بدنه شفاف ساخت و تولید می شود که طیف رنگی و مدل های بسیار متنوعی در بازار از این نوع حوله خشک کن ها وجود دارد. این جنس از حوله خشک کن ها دارای وزن کمتری می باشد و نصب آن نیز زمان کمتری را نسبت به دیگر حوله خشک کن ها خواهد گرفت.

 

حوله خشک کن های استیل یا همان حوله خشک کن های فولادی

این حوله خشک کن ها جز رایج ترین و پرمصرف ترین حوله خشک کن ها شناخته شدند که از فولاد ضد زنگ یا استیل ساخته می‌ شود. حوله خشک کن های استیل وزن بیشتری نسبت به دیگر حوله خشک کن ها دارند و نسبت به آن ها زمان بیشتری را از افراد خواهد گرفت.

 

حوله خشک کن آلومینیومی

افرادی که قصد خرید یک حوله خشک کن با کیفیت بسیار خوب را دارند ما به آنها حوله خشک کن آلومینیومی را پیشنهاد می‌ کنیم که نسبت به دیگر حوله خشک کن ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و همچنین دارای وزن کمتر و قیمت مناسب تری می باشند.

در اخر قابل به ذکر است که آموزش نصب حوله خشک کن ها ممکن است کار ساده ای به نظر برسد اما در هنگام نصب باید تمام دقتتان را بر روی کار بگزارید و همچنین هنگام نصب بهتر است از وسایل ایمنی کمک بگیرید.

 

در حالت کلی دمای تنظیم رادیاتور یا حوله خشک کن ها با فنر سوپاپ بای پس مرتب در حال انجام است. اما با ضعیف شدن این فنر انتقال آب گرم به رادیاتورها به درستی شکل نمی ‌گیرد و گرما و میزان کافی انتقال پیدا نخواهد کرد. بنابراین یکی دیگر از علت های گرم ‌نشدن حوله خشک کن ها ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس است که پس از تعویض آن این اشکال نیز رفع می شود. 9 علت گرم نشدن حوله خشک کن های دیواری را در مقاله ای تخصصی برای شما مطرح نموده ایم که میتوانید با مراجعه به آن، این عوامل را شناسایی و برطرف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “از سیر تا پیاز آموزش نصب حوله خشک کن های دیواری استیل حمام را بیاموزید

  1. عبدالحسین همت گفت:

    خیلی خوب بود

    1. گلزار رادیاتور گفت:

      ممنون از نظر ارزشمندتون ??

  2. حامد رمضانی گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  3. مجید حقیقی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *