رادیاتور

شوفاژ آلومینیومی و 5 مورد از معایب استفاده از این رادیاتورها

معایب شوفاژ آلومینیومی

شوفاژ یا همان رادیاتور ها پنل های حرارتی هستند که سال ها است به عنوان سیستم گرمایشی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند و حتما همه شما تا به حال حداقل یک بار از آن ها استفاده کرده اید و یا آن ها را از نزدیک دیده اید. شوفاژ ها به دلیل ظاهر زیبا و جذاب و بی خطر بودن نسبت به بخاری و یا شومینه و همچنین به علت پخش گرما به طور یک نواخت در طول سال های اخیر بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند و به همین دلیل سازندگان آن ها را در طرح ها و جنس های متنوع روانه بازار میکنند. یکی از انواع آن ها شوفاژ آلومینیومی است که ما در این مقاله ضمن معرفی  و برسی دلایل محبوبیت این وسیله معایب آن را نیز به طور خاص مورد برسی قرار میدهیم.

 

برسی اجمالی شوفاژ آلومینیومی

شوفاژ های آلومینیومی در ابتدا به عنوان یک جایگزین برای شوفاژ های فولادی طراحی و روانه بازار شدند و به دلیل ظاهر بسیار و ظریف، بازده گرمایی بالا، وزن بسیار سبک و حجم کم مورد استقبال فروانی واقع شدند. در این نوع رادیاتور ها به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم  تولید گرمایش در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به شوفاژ های فولادی انجام میگیرد و در نتیجه حجم آب گیری و میزان مصرف انرژی به شدت پایین است.

 

انواع رادیاتور های آلومینیومی

رادیاتور های آلومینیومی به طور کلی در سه دسته تولید میشوند:

  1. رادیاتور های آلومینیومی دایکاست اکسترود
  2. رادیاتور های آلومینیومی تمام دایکاست
  3. رادیاتور های آلومینیومی اکسترود

 

مزایای استفاده از شوفاژ آلومینیومی

  1. شوفاژ های آلومینیومی به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم بسیار سبک و کم حجم هستند و به همین دلیل حمل آن ها بسیار ساده است
  2. این رادیاتور ها ضد زنگ هستند بنابراین برای استفاده در محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی و حمام گزینه مناسبی به شمار میروند
  3. این رادیاتور ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و به سختی دچار تغیر شکل یا ترک خوردگی میشوند
  4. آلومینیوم یک فلز تجدید پذیر است و در صورت بازگشت به طبیعت قابل باز یافت و تجزیه اند و به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند
  5. به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم در ساخت این رادیاتور ها عمل گرمایش به سرعت انجام میگیرد و گرما به طور یکنواخت در تمام سطح بدنه و همچنین در محیط اطراف پخش میشود
  6. میزان گرمایش تولید شده در این رادیاتور ها با اندازه آن ها رابطه مستقیم دارد و به عبارت دیگر میتوان گفت که هرقدر انداره شوفاژ بزرگتر باشد میزان حرارتی که تولید میشود نیز بیشتر است.
  7. فرم بدنه این شوفاژ ها به صورت یک پارچه است بنابراین میزان مصرف آب و در نتیجه مصرف انرژی در این شوفاژ ها بسیار کم است
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  ویژگی، مزایا و معایب شوفاژ های مدرن و دکوراتیو منازل

یکی از ارکان بسیار مهم خانه های مدرن و امروزی استفاده از حوله خشک کن های استیل سفارشیست که در این مدل شما میتوانید با طراحی مدل خود به حوله خشک کن با طرح مورد نظرتان دست پیدا کنید. مزایای حوله خشک کن های استیل از دلایل مهم خرید این حوله خشک کن هاست که شما میتوانید با مطالعه مقاله مربوطه به این مزایای مهم دست یابید.

شوفاژ آلومینیومی سفید 10 پره

 

معایب استفاده از شوفاژ های آلومینیومی چیست؟

همانطور که به طور خلاصه در بخش مزایا اشاره کردیم، بدنه شوفاژ های آلومینیومی معمولا به صورت یکپارچه ساخته میشود و به صورت پره پره نیست،البته به دلیل همین بدنه یک پارچه است که این وسیله به آب کمتری برای گرم کردن و در نتیجه به انرژی کمتری برای تولید گرمایش احتیاج دارد اما این طراحی معایبی نیز دارد، از جمله:

  1. در صورتی که بدنه شوفاژ آلومینیومی دچار زنگ زدگی و یا سوراخ شود تعمیر آن قسمت از بدنه تقریبا غیر ممکن است و مجددا باید یک شوفاژ جدید خریداری شود.
  2. در بدنه این شوفاژ ها فلز مس به عنوان مبدل گرمایی به کار رفته است که این مسئله گاهی منجر به خرابی و کاهش عمر رادیاتور میشود.
  3. اگر قصد خرید و استفاده از شوفاژ های آلومینومی را داشته باشید باید بدانید که این شوفاژ ها تقریبا هر دو هفته یک بار به هوا گیری احتیاج دارند و دچار افت فشار میشوند.
  4. اما در نهایت درباره یکی از بزرگترین معایب این شوفاژ که باعث به دردسر افتادن مصرف کنندگان زیادی شده است آن است که این نوع رادیاتور ها رنگ دیوار پشت سر خود را تغییر میدهند و در واقع باعث سیاه شدن دیواری که روی آن نصب شده اند میشوند.
  5. قیمت این نوع رادیاتور ها نسبت به نوع فولادی آن بسیار بالاتر است با این حال بسیاری از مصرف کنندگان بنا بر مزایای گفته شده و ظاهر شیک و مدرن این وسیله از قیمت بالای آن چشم پوشی و آن را خریداری می کنند
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  مشخصات رادیاتور استیل + ویژگی های کلیدی رادیاتور استیل

 

اگر قصد انتخاب شوفاژ آلومینیومی را داشته باشیم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

همانطور که گفته شد استفاده از رادیاتور ها چند سالی است که در بازار مصرف کنندگان برای گرم کردن فضای داخلی بسیار رایج شده است و انواع این رادیاتور ها با طرح ها و مدل های جدید تر هر روزه وارد بازار میشوند به طوری که حتی شوفاژ های آلومینیومی نیز خود به چندین و چند طرح و مدل طبقه بندی میشوند. ما در این مقاله در ضمن معرفی مزایا ی شوفاژ آلومینیومی به برسی معایب آن نیز پرداختیم بنابراین انتخاب با شما است ، اما در صورتی که قصد خرید آن را داشته باشید رعایت نکات زیر را به شما توصیه میکنیم:

یک شوفاژ  مدرن یک راه حل عالی برای سازماندهی یک سیستم گرمایش کامل و مستقل برای یک خانه محسوب می شود. تجهیزات شوفاژ های مدرن به شما امکان می دهد رادیاتور های گرمایشی، سیستم های گرمایش از کف  و سایر دستگاه ها را برای گرم کردن فضا و تهیه آب گرم خانگی به آنها متصل کنید. نصب شوفاژ ها به روش صحیح یک امر بسیار مهم برای داشتن یک سیستم گرمایشی با عملکرد مناسب می باشد.

 

1-مانند هر محصول دیگری پیش از خرید شوفاژ آلومینیومی حتما از اصالت کالا و داشتن ضمانت نامه آن اطمینان حاصل کنید و بخاطرداشته باشید که کارخانه ی سازنده بر روی ضمانت نامه سرمایه گذاری کرده است بنابراین داشتن آن به نفع شما است

2-پیش از خرید ابتدا سیستم گرمایش مرکزی ساختمانتان را مورد برسی قرار دهید و اطمینا حاصل کنید که ساختمان محل سکونت شما مجهز به پکیج است یا خیر

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  آیا سایز همه شوفاژ ها یکی میباشد؟ سایز استاندارد شوفاژ ها چگونه تعیین میشوند؟

3-در صورتی که خرید شوفاژ آلومینیومی شما به صورت اینترنتی است حتما به سایت اصلی برند مد نظرتان و یا یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه و خرید کنید .

 

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلزار رادیاتور میتوانید از قیمت آخرین رادیاتور و حوله خشک کن های پرمصرف و دکوراتیو استیل مطلع گردید؛ همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را با رنگ سفارشی از ما بخواهید؛ طراحی حوله خشک کن ها رو کاغذ نیز امکان پذیر میباشد. تمامی رادیاتورهای فروشگاه گلزار تولید شده از ورق استیل 304 با ضخامت 1میل میباشند که دارای 5 سال گارانتی بدون شرط کارخانه میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهی در مورد “شوفاژ آلومینیومی و 5 مورد از معایب استفاده از این رادیاتورها

  1. حیدر شعبانی گفت:

    خیلی عالی بود

  2. امید توفیق گفت:

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  3. محسن قهرمانی گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *