رادیاتور

شوفاژ استیل چیست؟ مزایا و معایب شوفاژ استیل مدرن کدامند؟

شوفاژ استیل چیست

شوفاژها تقریباً نقشی اساسی در نصب سیستم گرمایشی دارند. عملکرد شوفاژها که به عنوان ساطع کننده های حرارتی نیز شناخته می شوند را در ادامه توضیح خواهیم داد: ما در مورد شوفاژ های استیل صحبت می کنیم. در این مقاله انواع شوفاژ های استیل را توضیح می دهیم و به شما توصیه می کنیم که بهترین نوع دستگاه  را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. دلایل زیادی برای انتخاب شوفاژ برای نصب وجود دارد. هنگام انتخاب شوفاژ متناسب ، شناخت انواع شوفاژهای  موجود در بازار بسیار مهم است.

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

 

شوفاژ استیل

شوفاژ های استیل زمانی ایجاد شدند که در جهان بحران انرژی به وجود آمد و نسل جدیدی از دستگاه های گرمایشی با ویژگی های صرفه جویی در انرژی بالا مورد نیاز بود. مشخصات فنی و کیفی بالای این وسیله باعث می شود تا آن ها به عنوان یک سیستم گرمایشی متعادل و به راحتی کنترل شده مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی ، طراحی شوفاژ های استیل را می توان به شرح زیر نشان داد: دو ورق استیل با کانال های عمودی (ورق ها به یکدیگر جوش داده می شوند) ، که در حفره آن خنک کننده حرکت می کند. در قسمت عقب ، پانل دارای دنده های U شکل است که به کمک آن ها افزایش سطح انتقال گرما حاصل می شود. شوفاژهای استیل را می توان روی زمین نصب کرد یا به دیوار متصل کرد.

این دستگاه ها چندین مزیت دارند. آن ها به دلیل مقدار کمی خنک کننده موجود در شوفاژها، به سرعت به فرمان های کنترل کننده دما خودکار پاسخ می دهند. مراقبت از چنین شوفاژهایی بسیار آسان است ؛ شستن این وسیله ها مشکلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، شوفاژهای استیل دارای فشار عملیاتی نسبتاً بالایی هستند که مقدار آن ها از شش تا پانزده اتمسفر متغیر است.

با توجه به طراحی آن ها ، شوفاژ های استیل با محدودیت و سادگی متمایز می شوند ، بنابراین هم در یک فضای داخلی کلاسیک و هم در فضای داخلی با تکنولوژی پیشرفته هماهنگ به نظر می رسند. نصب صفحه نمایش های تزئینی به شما امکان می دهد طراحی آن ها را بهبود بخشیده است.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و آموزش نحوه انتخاب رادیاتور های تزئینی منازل

در این نوع شوفاژ ها 80٪ از انتشار گرما توسط همرفت و 20٪ از طریق تابش انجام می شود. در مقایسه بین نوع استیل با انواع دیگر مواد ، روند گرمایش آن بسیار سریع است. این ماده به ویژه برای ساخت شوفاژ های طراح به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا کار با مدل ها و اشکال زیبا و اصیل تر کار ساده تری است.

 

انواع شوفاژهای استیل

امروزه ، شوفاژهای استیل در چهار نوع موجود هستند:

  1. تابلو
  2. لوله ای
  3. شوفاژ های حوله ای
  4. شوفاژ های مقطعی استیل

شوفاژ های مقطعی استیل می توانند فشار داخلی شبکه را در 6 اتمسفر تحمل کنند. همین شاخص کم است که دلیل عدم تقاضای زیاد آن ها در بین مصرف کنندگان است.

شوفاژهای استیل لوله ای گرانترین نوع شوفاژ هستند که می توانند فشار شبکه را تا 15 اتمسفر تحمل کنند و طرفداران بسیاری دارند.

ولی با این حال نوع پنلی بیشترین تقاضا را در بین مردم دارند. محبوبیت برای قیمت پایین ، توانایی مقاومت در برابر دمای 1100 درجه سانتیگراد تحت فشار 9 اتمسفر است. هرچه تعداد پانل و دنده های اضافی بیشتر باشد ، گرمای بیشتری نیز می تواند ایجاد کند.

شوفاژ های حوله ای: که این شوفاژ ها همان شوفاژ های لوله ای هستند . نرده های حوله گرم شونده ، به طور خاص برای نصب در حمام طراحی شده اند و همان طور که از نام آن ها پیداست ، حوله ها را بین سیستم لوله افقی آن قرار می دهند. این نوع شوفاژه ها (که می توانند هم آب و هم برقی باشند) به لطف طراحی عمودی برای فضاهای کوچک ایده آل هستند و باعث خشک شدن حوله ها می شوند و احساس راحتی بیشتری را در سرویس بهداشتی فراهم می کنند.

 

مزایای شوفاژ استیل

  1. شوفاژ های استیل با صرفه ترین شوفاژها از نظر اقتصادی هستند. در عین حال ، آن ها دارای ویژگی های انتقال حرارت خوب هستند ، کاملا جمع و جور هستند و به خوبی در داخل قرار می گیرند. بسته به نوع اجرا ، گزینه های مختلفی برای اتصال به سیستم گرمایش خانه وجود دارد.
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  ویژگی، مزایا و معایب شوفاژ های مدرن و دکوراتیو منازل

2.شوفاژ نوع لوله ای – از نظر قیمت ، بالاتر از شوفاژ های پنلی هستند ، اما از نظر مشخصات فنی تقریباً برابر هستند هم چنین برای خشک کردن وسایل استفاده از شوفاژ های استیل لوله ای مناسب است .

به طور کلی اگر بخواهیم مروری بر مزایای شوفاژ های استیل داشته باشیم:

  • -هزینه مقرون به صرفه همراه با ضریب کارایی خوب
  • -قابلیت اکسیداسیون کم از آب بی کیفیت
  • -عمر طولانی
  • -ابعاد مناسب و وزن سبک
  • -بازدهی بالا
  • -طراحی زیبا ، توانایی تنظیم دما
  • -افزایش صرفه جویی در انرژی

-سطح صاف شوفاژهای استیل به راحتی تمیز می شود و قابلیت حذف جعبه بالایی به شما امکان می دهد ساختار داخلی را بدون هیچ مشکلی تمیز کنید. تنوع رنگ به شما اجازه می دهد متناسب با پس زمینه رنگ اتاق آن ها را انتخاب کنید ، در صورت لزوم ، برای حل ایده های طراحی ، می توانید رادیاتورهایی با انتزاع یا الگو خود خریداری کنید.

شوفاژ های استیل را کجا نصب کنیم؟

از نظر راحتی ، مکان صحیح نصب شوفاژ های استیل روی سردترین دیوار هر اتاق است. این دیوار یک دیوار خارجی است و شوفاژ باید در زیر پنجره قرار گیرد و در نتیجه اثر دیوار سرد (احساس سرمایی که هنگام نزدیک شدن به پنجره داریم) را کاهش می دهد.

در بعضی موارد توصیه می شود برای کاهش تلفات گرما به بیرون ، ماده ای عایق را روی دیوار قرار دهید.

شوفاژ استیل باید عاری از عناصری باشد که ظرفیت انتشار گرما را کاهش می دهد ، زیرا این امر باعث افزایش مصرف انرژی و دستیابی به شرایط نا مطلوب می شود.

توصیه می شود بین قسمت بالایی شوفاژ های استیل و هر مانعی حداقل 5 سانتی متر فاصله داشته باشید.

 

شوفاژ مدرن استیل

 

چگونه آب در شوفاژ های استیل گردش می کند؟

یک پمپ گردش آب گرم را از دیگ بخار یا ژنراتور به شوفاژ ها هدایت می کند. آب گرم شده در ژنراتور  از طریق لوله هایی که رادیاتورهای توزیع شده مناسب را به هم متصل می کنند ، جریان می یابد و سبب ایجاد گرما در محیط اطراف می شود. گرمای ساطع شده توسط این نوع شوفاژ تولید می شود و در محیط اطراف آن ها باقی می ماند و باید دمای دیگ را افزایش دهد تا گرما از شوفاژ جدا شود و به بقیه اتاق منتقل شود.

اگر شما صاحب یکی از انواع حوله خشک کن ها هستید و حالا دستگاه شما دچار مشکل شده و گرم نمی شود، ما در مطلبی به صورت تخصصی به بیان عوامل گرم نشدن حوله خشک کن پرداخته ایم تا شمارا از دلایل گرم نشدن آگاه سازیم، تنها کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب تخصصی گلزار رادیاتور مراجعه نمایید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  بررسی یکسری نکات مهم در مورد رادیاتور استیل و مزایای خریدن یا نخریدن

 

چگونه شوفاژ های استیل را تنظیم کنیم؟

تنظیم نصب می تواند تأثیر مستقیم بر دمای آب در دیگ بخار داشته باشد ، زیرا این تجهیزات از درجه حرارت پایین پشتیبانی می کند.اگر شوفاژ استیل  شیرهایی با سر ترموستاتیک داشته باشد ، به ما امکان می دهد درجه حرارت هر شوفاژ را به طور مستقل تنظیم کنیم.از طرف دیگر ، می توانیم شوفاژ های استیل را با باز یا بسته شدن شیر توقف تنظیم کنیم. هرچه سوپاپ نگهدارنده را باز کنیم ، قدرت گرمایی شوفاژ بیشتر خواهد بود. تنظیم خوب  باعث صرفه جویی در انرژی گرمایش حتی تا 20٪ می شود. بسته به اتاقی که شوفاژ در آن قرار دارد ، توصیه می شود این شیر را بیشتر باز کنید. به عنوان مثال ، شیر شوفاژ در طبقه فوقانی باید بسته تر از آن در طبقه همکف باشد ، زیرا انرژی حرارتی تمایل به افزایش دارد. در مورد رادیاتورهایی که در اتاق های کوچک قرار دارند یا در نزدیکی دیگ بخار قرار دارند ، همین امر صدق می کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم این دستگاه ها با توجه به مزایایی که دارند بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند چرا که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند و هم اینکه طراحی های منحصر به فردی دارند با توجه به بررسی دیگر ویژگی های شوفاژهای استیل میتوان آن ها را گزینه خوبی برای خرید و استفاده معرفی کرد.

از محبوب ترین انواع حوله خشک کن ها می توان حوله خشک کن سفارشی را نام برد که البته این مدل بیشتر جنبه ی دکوراتیو دارد و بسیار سبک وزن است.  این حوله خشک کن ها در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند و شما می توانید مطابق با نیاز و سلیقه خود آنها را تهیه نمایید. درباره ی قیمت حوله خشک کن سفارشی باید گفت که به دلیل زیبایی و تنوع در طرح گاهی میتواند حتی از حوله خشک کن استیل هم گران قیمت تر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “شوفاژ استیل چیست؟ مزایا و معایب شوفاژ استیل مدرن کدامند؟

  1. علی رضا بخشی گفت:

    محتوا خوبی بود

  2. علی اصغر قاسمی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *