رادیاتور

6 مورد از انواع رادیاتور مدرن موجود در بازار تهران

انواع رادیاتور مدرن

انواع مختلفی از رادیاتور مدرن در بازار وجود دارد. از آنجا که آنها با مواد مختلفی طراحی شده اند ، عملکرد یا اندازه یکسانی ندارند. هنگام ساخت یا بازسازی خانه ، روش گرمایش نکته مهمی است که باید به آن توجه شود و انتخاب رادیاتورها ارتباط تنگاتنگی با آن دارند. راحتی گرمایی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و چیدمان منزل شما معیارهایی است که برای خرید رادیاتور مدرن نباید از آنها غافل شد. اگر در میان انواع رادیاتور مدرن موجود در بازار ، جست وجو برای شما دشوار است، ما به شما کمک می کنیم تا نکاتی درباره رادیاتورهای مدرن و انواع آنها بدانید.

فروشگاه گلزار با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

 

انواع رادیاتور مدرن

  1. رادیاتورهای چدنی

آنها می توانند مقدار زیادی گرما را ذخیره کنند. بنابراین اینسری خوبی به دست می آورند. گرم شدن آنها کمی طولانی می شود اما این مزیت را دارند که می توانند تا چند ساعت پس از خاموش شدن حرارت ، گرما نیز تابش کنند.

  1. رادیاتورهای آلومینیومی

رادیاتورهای آلومینیومی بسیار سریعتر از رادیاتورهای چدنی گرم می شوند. آنها همچنین سبک ترند و فضای کمتری را اشغال می کنند. می توانند عمودی یا افقی باشند.

  1. رادیاتورهای فولادی

رادیاتورهای فولادی به ویژه برای خانه های عایق بندی شده یا اتاقهایی که باید سریع گرم شوند مانند حمام مناسب هستند. آنها خیلی سریع خنک می شوند و به دلیل محتوای کمی آب و ضخامت نازک ، اینسری زیادی ندارند. قیمت آنها از رادیاتورهای آلومینیومی کمتر است. آنها امروزه در رده رادیاتورهای پر کاربرد هستند .

  1. رادیاتور مخلوط

ترکیب مزایای گرمایش مرکزی با مزایای گرمایش الکتریکی اکنون به لطف رادیاتورهای مخلوط یا ترکیبی امکان پذیر است. این مدل ها مانند رادیاتور کلاسیک آب گرم کار می کنند و اجازه می دهند در فصل سرما از گرمای مداوم لذت ببرید. این نوع از رادیاتورها می توانند هر از گاهی با برق کار کنند و در یک شب خنک برای چند ساعت اتاق را گرم کنند.

  1. رادیاتور مدرن حمام

از آنجا که حمام یک اتاق جداگانه در خانه است ، به گرمایش مناسب نیاز دارد. همانطور که از نام آن پیداست ، رادیاتور های حمام به لطف شکل نردبان لوله ای اجازه خشک شدن لباس های شسته شده را می دهند. برای افزایش سریع دمای اتاق ، برخی از آنها به عملکرد دمنده نیز مجهز هستند. مدل هایی وجود دارد که از طریق حرارت مرکزی تغذیه می شوند ، همچنین مدل هایی از نسخه الکتریکی هم وجود دارد. البته ، رادیاتور های مدرن حمام زیادی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد حتی در زمان خاموش بودن آب گرم کن حمام را گرم کنید.

  1. گرمایش از کف

حتی اگر به طور دقیق مانند یک رادیاتور نباشند ، کف گرم بدون شک راحت ترین راه حل برای گرم کردن خانه شما است. با این حال ، این شامل حذف کل پوشش کف است. زیرا زیر پوشش کف شبکه گسترده ای از لوله ها را نصب می شود که در آن آب گرم شده در دمای پایین (35 تا 40- درجه سانتی گراد) در گردش است. در حالی که این راه حل همچنین شامل یک سیستم گرمایش سازگار مانند یک آب گرم کن است ، اما به ویژه با یک راه حل زیست محیطی بسیار ارزان استفاده می شود که آن سیستم گرمایی خورشیدی است. صفحات خورشیدی نصب شده روی سقف ، آب را در مخزن بافر ذخیره می کنند و سپس آن را به کف گرم منتقل می کنند. اگرچه نصب آن پیچیده است ، اما از نظر گرمایش نیز بهترین راه حل است. و گرمای نرم و همگن پخش شده توسط کف از راحتی بی نظیری برخوردار است. گرمایش از کف چندین مزیت را به همراه دارد مانند: صرفه جویی در فضا ، راحتی گرمایش در هر اتاق به لطف توزیع گرم همگن، صرفه جویی در انرژی حدود 10-15٪ ، گرمایش از کف به ویژه در خانه های جدید استفاده می شود. همچنین می تواند برای نوسازی مناسب باشد .

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  آیا سایز همه شوفاژ ها یکی میباشد؟ سایز استاندارد شوفاژ ها چگونه تعیین میشوند؟

 

چگونه رادیاتور مدرن خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب خود بر روی یک نوع رادیاتور مدرن ، باید چندین معیار را در نظر بگیرید:

  • اندازه اتاق های خانه شما ؛
  • سیستم گرمایشی شما برای انتخاب رادیاتور سازگار باشد. اگر سیستم گرمایشی نداریم نگران نباشید، شما می توانید رادیاتور های برقی را انتخاب کنید.
  • موادی که رادیاتور را تشکیل می دهد. ما به شما توصیه می کنیم موادی را که دارای اینرسی شدید هستند و باعث گرم شدن نرم می شوند را ترجیح دهید.

حوله خشک های مدرن نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی‌تر محبوبیت بسیار بیشتری دارد و همین موضوع نیز سبب گشته که قابلیت‌ها و طرح‌های آن‌ها نیز پیشرفته‌تر از سابق باشد. انواع حوله خشک کن‌های مدرن در جنس‌های مختلفی اعم از شیشه‌ای، آلومینیوم، چوبی و استیل در بازر موجود می‌باشند و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی نسبت به حوله خشک کن‌های قدیمی دارند.

 

رادیاتور مدرن چگونه کار می کند؟

برای گرم کردن یک اتاق ، رادیاتور مدرن از اصول فیزیکی مختلفی استفاده می کند. آنها همچنین دارای درجات مختلف اینرسی هستند ، یعنی توانایی جمع شدن گرما و آزاد کردن آن به آرامی در طی چندین ساعت را دارند. 3 اصلی که رادیاتور می تواند برای پخش گرما از آن استفاده کند به شرح زیر است :

  1. همرفت انتقال گرما از طریق حرکت هوا است. مولکول های هوا در اثر تماس با رادیاتور گرم می شوند. از آنجا که هوا دائما در حال حرکت است ، مولکول های هوای گرم شده در فضای اتاق پخش و گرم می شوند. مولکول های هوا در حرکت مداوم هستند ، که گرمای یکنواخت را در اتاق فراهم می کند.
  2. تابش از امواج الکترومغناطیسی برای گرم کردن استفاده می کند، در اینجا پانل های تابشی مد نظر است. در اطراف ما ، هر کجا که هستیم ، امواج الکترومغناطیسی مانند امواج رادیویی یا نور وجود دارد. امواج مادون قرمز خاص هستند زیرا تنها امواج قادر به پخش گرما از همه جهات و بلافاصله هستند.
  3. هدایت بر اساس انتقال گرما از طریق تماس بین دو محیط با درجه حرارت متفاوت است. به عنوان مثال ، وقتی روی زمین گرم می روید ، گرمای زمین به پاهای شما منتقل می شود.
مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی دقیق و کامل انواع شوفاژ طرح دار

امروزه بیشتر رادیاتور مدرن که نصب می شود با برق و یا آب کار می کند. به این صورت که رادیاتورها آب گرم اتاق های خانه شما را با آبی که در آنجا جریان دارد ، گرم می کنند که به آن مایع انتقال حرارت نیز می گویند. رادیاتور برقی توسط سیستم گرمایشی شما تا دمای خاصی گرم می شود. رادیاتور کالری حاصل از آب گرم را جمع کرده و آنها را به مولکول های هوا در اتاق منتقل می کند.

 

انواع رادیاتور مدرن براساس درجه حرارت

  1. رادیاتور حرارت بالا

 رادیاتور با درجه حرارت بالا یک رادیاتور کلاسیک در نظر گرفته می شود. آب تا دمای بین 70 تا 90 درجه سانتی گراد گرم می شود. بنابراین آنها انرژی زیادی دارند. این رادیاتورها جمع و جور بوده و در فضاهای کوچک جای می گیرند.

  1. رادیاتور دمای پایین

رادیاتور دمای پایین یک رادیاتور حرارتی به اصطلاح نرم است زیرا آب فقط بین 40 تا 50 درجه سانتیگراد گرم می شود. بنابراین استفاده از آنها مقرون به صرفه است اما هزینه خرید بالاتری نسبت به رادیاتور با درجه حرارت بالا دارند. علاوه بر این ، آنها حجیم تر هستند.

 

انواع رادیاتور مدرن برقی

رادیاتور مدرن برقی نیز به دلیل قیمت و سهولت نصب در خانه ها بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از رادیاتورهای مدرن برقی وجود دارد:

– کانوکتور

این رادیاتور مجهز به مقاومت در داخل جعبه فلزی است. با تماس با این مقاومت ، هوا گرم می شود و از بالای دستگاه خارج می شود. مشکل این رادیاتور برقی این است که باعث بی نظمی دما در یک اتاق می شود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  معرفی و بررسی دقیق بهترین رادیاتور های مدرن

– پانل تابشی

این رادیاتور به یک مقاومت الکتریکی مجهز شده است که صفحه بزرگی را گرم می کند که گرما را گرفته و آن را در اتاق پخش می کند.

– رادیاتور برقی

این رادیاتور گرمایی نرم با پانل های تابشی معمولی که کمتر از 70 درجه سانتیگراد است تولید می شود.

– رادیاتور سیال

در این رادیاتور انتقال گرما از یک مقاومت الکتریکی در پایین دستگاه تشکیل شده است که مایعی را که در قسمت جلویی آلومینیوم دستگاه قرار دارد گرم می کند. هنگامی که دستگاه در حالت آماده به کار است ، گرما به دلیل اینرسی و به طور مساوی منتشر می شود.

از محبوب ترین انواع حوله خشک کن ها می توان حوله خشک کن سفارشی را نام برد که البته این مدل بیشتر جنبه ی دکوراتیو دارد و بسیار سبک وزن است.  این حوله خشک کن ها در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند و شما می توانید مطابق با نیاز و سلیقه خود آنها را تهیه نمایید. درباره ی قیمت حوله خشک کن سفارشی باید گفت که به دلیل زیبایی و تنوع در طرح گاهی میتواند حتی از حوله خشک کن استیل هم گران قیمت تر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهی در مورد “6 مورد از انواع رادیاتور مدرن موجود در بازار تهران

  1. رمضان آدینه گفت:

    مطلب خوبی بود

  2. جمشید حبیبی گفت:

    afarin matlab khobi bood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *