لوازم آشپزخانه

نکات بسیار مهم در زمینه نگهداری و زیبایی سینک ظرفشویی آشپزخانه

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی بدون شک بخش از آشپزخانه است که بیشتر کارهای یک خانم خانه در آن متمرکز شده است. فکر کنید روزانه چند بار از سینک آشپزخانه خود استفاده می کنید، با وجود اینکه بسیاری از خانه ها ماشین ظرفشویی دارند اما سینک ظرفشویی همچنان کاربردهای مفید خود را دارد و یکی از عناصر تزئینی قدرتمند در آشپزخانه نیز محسوب می شود. انتخاب سینک ظرفشویی متناسب با نیازهای شما بسیار مهم است اما وجود مدل های متعدد در بازار انتخاب را کمی مشکل می سازد. در ادامه مطالب ما با ارائه اطلاعات در مورد سینک ظرفشویی به شما کمک می کنیم پول خود را یک خرید صحیح سرمایه گذاری کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم ساختمانی گلزار شامل فروش تمام کالاهای داخلی ساختمان میباشد که شما با مراجعه حضوری یا برقراری تماس میتوانید جهت خرید بهترین کیفیت این کالا اقدام نمایید؛ گلزار با قدمتی فراوان در صنعت ساختمان همواره پیشرو در فروش بهترین محصولات با بهترین کیفیت میباشد که خرید آنلاین را برای شما عزیزان ساده نموده است.

 

نوع مواد

به جنس سینک انتخابی خود دقت کنید، زیرا دامنه بسیار گسترده ای دارد و هر کدام ویژگی های مختلفی خاص خور را دارا هستند.

در بازار می توان انواع سینک های استیل داخلی و خارجی، سرامیک، گرانیت و ترکیبات مصنوعی را پیدا کنید.

سینک ظرفشویی استیل

سینک ظرفشویی آشپزخانه استیل از جنس استنلس استیل از رایج ترین نمونه سینک های ظرفشویی است. دلایل زیادی برای این استفاده گسترده وجود دارد که از جمله آنها دوام، قیمت و سازگاری با هر سلیقه ای است.

بسیاری از افراد از جمله متخصصان، معتقدند سینک استیل بهترین گزینه است، حتی برتر از موارد جدیدی که که در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند. این برتری سینک ظرفشویی استیل به دلیل ویژگی های عالی آن است، رابطه عالی بین کیفیت و قیمت، ارائه طیف گسترده ای از محصولات همچنین این محصولات مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و بسیار بادوام هستند. این در حالی است که سایر سینک های ساخته شده از ماده دیگر می تواند به راحتی ترک بخورد یا بشکند. متداول ترین انواع فولاد برای برای ساخت سینک های ظرفشویی استیل 201 و 304 است که ترکیب کروم و نیکل آنها متفاوت است، فولاد 304 در برابر خوردگی مقاوم تر است در حالی که نمونه 201 به عنوان نسخه ارزان تر 304 در نظر گرفته می شود.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  انواع مختلف شیرآلات ایرانی به همراه بهترین برندها را بشناسید

سینک های استیل علاوه بر اینکه به راحتی تمیز می شوند، در برابر گرما نیز مقاومت زیادی دارند .

 

معایب سینک های استیل

هر گونه خراش ایجاد شده بر روی این سینک ها باقی ماند و کاملا قابل مشاهده است.اگر مراقبت و نگهداری روزانه از سینک های استیل کافی نباشد این سینک ها جلا و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند. اصلی ترین عیب سینک های استیل در مقایسه با سایر گزینه ها ظاهر فلزی این سینک ها محسوب می شود، تا چند سال پیش این مورد نقطه ضعف محسوب نمی شد اما با ظهور مواد مصنوعی مانند ترکیبات رزین و کواترز یا ظرف چینی، سینک های ظرفشویی در بافت و رنگ های جدید و مدرنی ارائه شده اند که ظاهری بسیار چشم نوازتر و زیباتر از سینک ها استیل دارند. برای رفع این عیوب سینک های ظرفشویی استنلس استیل در طرح ها مختلف و ظاهرهای متفاوت به بازار ارائه شدند و مورد توجه زیادی قرار گرفتند. در نمونه های جدید، این سینک ها طوری طراحی شده اند که شکل ظاهر آنها نه کاملا براق است و نه مات. همچنین خراش های ایجاد شده بر روی این سینک ها به سختی قابل مشاهده است و می توان آنها را از هر جهت تمیز کرد.

 

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی استیل یا سایر گزینه ها؟

این رایج ترین سوالی است که افراد هنگام تمایل به خرید سینک ظرفشویی می پرسند.

در طراحی آشپزخانه های صنعتی، سینک های  استیل بسیار خوب عمل می کنند و معمولا توصیه می شوند. این در حالی است که، سینک های ظرفشویی ساخته شده از مواد مصنوعی رنگ ها( از جمله رنگ های تیره) و طرح های بیشتری را ارائه می دهند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  هود آشپزخانه چیست و نقش هود در کاهش گرما چقدر است؟

از نظر قیمت، سینک های ظرفشویی استیل معمولا ارزان تر هستند.

 

ابعاد سینک ها

قبل از خرید سینک ظرفشویی برای آشپزخانه خود، باید اندازه سینک مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. اگر چه سینک های دو لگنه هنوز هم متداول ترین انتخاب هستند، اما انتخاب آنها باید بر اساس استفاده از آنها و فضای موجود انجام شود، زیرا آنها در اندازه ها و شکل های مختلفی ارائه می شوند. در آشپزخانه های کوچک یا دارای ماشین ظرفشویی که ظرفیت سینک ظرفشویی خیلی مهم نیست، می توان یک مدل یک یا یک و نیم لگنه را انتخاب کرد. این در حالی است که در آشپزخانه های بزرگ، انتخاب ایده آل انواع سینک های دو لگنه یا مدل های بزرگ یک اگنه با طراحی و زیبایی بسیار چشمگیر است.

همچنین انواع سینک های آشپزخانه گوشه ای این امکان را به وجود می آورند که از قسمت گوشه آشپزخانه که بعضا هیچ استفاده ای از آن نمی شود، استفاده بهینه کرد. با سینگ های گوشه ای از همه فضاها استفا ده بهینه خواهد شد.

بسته به نوع آشپزخانه ای که در خانه دارید می توانید یک سینک ظرفشویی با طراحی کم و بیش مدرن انتخاب کنید. سینک های استیل و رنگ خنثی معمولا راحت تر با هر سبک و سلیقه ای مطابقت پیدا می کنند. برای خرید سینک ظرفشویی خوب نیازی به جستجوی بهترین مارک نیست. امروزه به راحتی می توان محصولات با کیفیت و عملکرد بالا را با قیمت های رقابتی خریداری کرد. البته باید در نظر داشت که قیمت ها بسته به نوع مواد، مدل و اندازه سینک متفاوت هستند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  انواع سینک ظرفشویی به همراه راه مناسب نگهداری سینک آشپزخانه

 

نکاتی برای مراقبت و نگهداری سینک

همانطور که گفتیم، سینک های استیل بسیار مقاوم و با دوام هستند اما به این معنی نیست که آنها نمی توانند خراب شوند و ظاهری ناخوشایند پیدا کنند. صرف نظر از جنس سینک ظرفشویی و طراحی آن، برای اینکه سینک همواره تمیز و بی عیب و نقص به نظر برسد، باید به طور منظم نظافت شود. برخی از نکات عملی عبارتند از:

برای تمیز کردن آنها، از ظرفشویی های فلزی استفاده نکنید. می توانید از پارچه ها و ظرفشویی های معمولی که سطح سینک را خراشیده نمی کنند، برای این کار استفاده کنید.

از محصولاتی که می توانند به فولاد آسیب برسانند و ظاهر آن را خراب کنند، خوداری کنید.  برخی از این محصولات سفیده کننده و آمونیاک  و برخی دیگر مواد پاک کننده و اسیدها هستند.

پس از اتمام کار، سینک ظرفشویی را با پارچه خشک کنید تا از ایجاد آثار معمول آهک جلوگیری شود. در صورت تمایل به از بین بردن لکه های آهک می توان از یک قسمت سرکه سفید و سه قسمت آب استفاده کرد.

فروشگاه گلزار با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهی در مورد “نکات بسیار مهم در زمینه نگهداری و زیبایی سینک ظرفشویی آشپزخانه

  1. کاربر گلزار رادیاتور گفت:

    من همیشه با مواد شوینده تمیز میکردم سینک قدیمیمو الان یک سینک ظرفشویی جدید خریدم که ایرانی با مواد شوینده تمیز میکنم لک میشه این مواد طبیعیم خوب تمیز نمیکنه لک های اب که رسوب میکنه از بین نمیره کاش مواد شوینده مناسب سینک رو هم معرفی کنید همه سایتها فقط مواد طبیعیرو معرفی میکنن

    1. فروشگاه گلزار گفت:

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از نظر با ارزشتون
      بهترین موادی که میتونید باهاش سینک رو تمیز کنید، سرکه و جوش شیرین میباشد.

  2. علی اکبر اشرفی گفت:

    با اجازتون بازنشر شد

  3. رامین نهاوندی گفت:

    چقد خوبین شما

  4. جمشید موحد گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *