حوله خشک کن

طرز کار حوله خشک کن های مدرن و استیل را بیاموزید

طرز کار حوله خشک کن های مدرن و استیل

شاید پیشتر نام حوله خشک کن به گوشتان خورده باشد، اما اطلاعات جامع و دقیقی در رابطه با کاربرد و طرز کار آن نداشته باشید. طرز کار حوله خشک کن بسیار ساده است و همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کالا در میان مردم و همچنین طراحان داخلی شده است. اصلی‌ترین کاربرد حوله خشک کن، همانطور که از نامش نیز پیداست، خشک کردن حوله و لباس در فضای سرویس‌های بهداشتی و حمام است. حوله خشک کن‌ها به طور کلی به دو روش کار می‌کنند. روش هیدرونیکی و روش الکتریکی. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با حوله خشک کن و همچنین انواع طرز کار حوله خشک کن‌ها با شما در میان بگذاریم.

حوله خشک کن که با نام شوفاژ حمام نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به عنوان رادیاتور عمل کرده و فضای حمام یا سرویس بهداشتی را گرم و مطبوع نگه می‌دارد. این شوفاژهای حمام در ابتدا ظاهری بسیار ساده و شبیه شوفاژهای معمولی داخل خانه‌ها داشتند، اما افزایش گرایش مردم به خرید و نصب آن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از این شوفاژها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و وارد بازار شوند. برای شناخت بیشتر رادیاتورها و حوله خشک کن های حمام پیشنهاد میکنیم تا مقاله تخصصی گلزار رادیاتور در زمینه شناخت رادیاتورهای حمام را مطالعه نمایید.

 

حوله خشک کن چیست؟

پیش از اینکه با طرز کار حوله خشک کن آشنا شویم، بهتر است این کالا را دقیق و کامل به شما معرفی کنیم. از آن جایی که محیط داخلی حمام معمولا رطوبت بسیار زیادی دارد و مکان مناسبی برای خشک کردن حوله‌ها به حساب نمی‌آیند، رادیاتورهایی مخصوص سرویس‌های بهداشتی و حمام تولید شدند که می‌توانستند با تولید گرما، علاوه بر گرم و مطبوع کردن هوای داخل حمام، حوله‌ها را نیز خشک کنند. این دستگاه‌ها حوله خشک کن نام گرفتند.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  برای انتخاب و خرید شوفاژ به یک مرکز فروش شوفاژ سر بزنید

 حوله خشک کن‌ها همچنین تبدیل به یکی از عناصر اصلی دکوراسیون‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام شدند. بسیاری از طراحان داخلی با در نظر گرفتن سایر المان‌های ساختمان، طرح و جنس حوله خشک کن را مشخص می‌نمایند تا ترکیب حوله خشک کن با دکوراسیون منزل، جلوه ویژه‌ای به فضا ببخشد.

افزایش محبوبیت حوله خشک کن‌ها سبب گشت که انواع مختلفی از آن‌ها در جنس‌ها، اشکال و رنگ‌های مختلف وارد بازار شدند. بسیاری از کسانی که به تازگی با این کالا آشنا شده‌اند، آگاهی چندانی نسبت به طرز کار حوله خشک کن ندارند. حال که با کاربردهای اصلی این کالا آشنا شدید، وقت آن رسیده نسبت به طرز کار آن نیز آگاهی یابید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

حوله خشک کن‌ها از منظر جنس‌شان نیز بررسی شده و دارای انواع مختلفی می‌باشند. حوله خشک کن‌های آلومینیومی، استیل، شیشه‌ای و ترکیب چوب و استیل از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین حوله خشک کن‌ها در میان مردم می‌باشند. علت محبوبیت هر یک از آن‌ها متفاوت می‌باشد و برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا و معایب آن‌ها می‌توانید به مطلب انواع حوله خشک کن مراجعه نمایید.

 

طرز کار حوله خشک کن های مدرن و استیل

 

انواع طرز کار حوله خشک کن

به طور کلی حوله خشک کن‌ها از نظر عملکرد و چگونگی کار کردن دو گروه می‌باشند. گروه اول دسته‌ای که با انرژی گرمایی و آبی که از پکیج و موتورخانه می‌گیرند، گرما تولید می‌کنند و دسته دوم خشک کن‌هایی که با استفاده از انرژی اکتریکی برق کار می‌کنند. در ادامه به هر دو نوع طرز کار حوله خشک کن خواهیم پرداخت:

  • حوله خشک کن هیدرونیکی

اصلی‌ترین و رایج‌ترین نوع حوله خشک کن‌ها، حوله خشک کن‌های هیدرونیکی هستند. این حوله خشک کن‌ها، آب گرم را از پکیج و یا موتورخانه‌ها دریافت می‌کنند و این آب گرم را در میله‌های حوله خشک کن به گردش در می‌آورند. گردش آب گرم در این لوله‌ها سبب تولید گرما در محیط می‌شود. این گرمای تولید شده علاوه بر اینکه قادر است رطوبت حوله و لباس را جذب کند، هوای داخل سرویس بهداشتی یا حمام را نیز گرم و مطبوع خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  7 مورد از مهمترین کاربردهای اصلی حوله خشک کن های دکوراتیو

این حوله خشک کن‌ها با نام حوله خشک کن آبی نیز شناخته می‌شوند. اگر طرز کار حوله خشک کن هیدرونیکی برایتان بهتر است، اید پیش از اقدام به خرید آن حتما سیستم گرمایشی ساختمان خود را در نظر بگیرید. حوله خشک کن‌های هیدرونیکی در جنس‌ها و طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

برای استفاده از این نوع حوله خشک کن پس از نصب آن، باید فلکه‌ی آب را بگشایید تا آب گرم از پکیج یا موتور خانه دریافت شده و در لوله‌ها جریان یابد. چند دقیقه پس از باز شدن فلکه، گرما به فضای اطراف منتقل می‌شود و می‌توانید حوله و یا لباس خود را روی لوله‌های حوله خشک کن پهن نمایید تا رطوبت آن‌ها از بین برود.

حوله خشک کنهای هیدرونیکی نصب چندان ساده‌ای ندارند و برای نصب آن‌ها لازم است از یک فرد لوله کش کمک بگیرید. یکی دیگر از مزایای این نوع حوله خشک کن نسبت به حوله خشک کن‌هایی که طرز کار آن‌ها با استفاده از انرژی الکتریکی است، سرعت بالای حوله خشک کن‌ها در گرم شدن می‌باشد.

  • حوله خشک کن الکتریکی

یکی دیگر از انواع حوله خشک کن از لحاظ عملکرد و طرز کار، حوله خشک کن الکتریکی است. طرز کار حوله خشک کن الکتریکی با استفاده از نیروی برق می‌باشد. در این حوله خشک کن‌ها المنت‌هایی داخل لوله‌های حوله خشک کن قرار می‌گیرند که که با وصل شدن حوله خشک کن به برق، روشن شده و موجب ایجاد گرما می‌شوند.

حوله خشک‌های الکتریکی با نام حوله خشک کن برقی نیز شناخته می‌شوند. این حوله خشک کن‌ها در عین اینکه نصب بسیار ساده و قابل درکی دارند اما باید با دقت بالایی نصب شوند زیرا انرژی برق ممکن است منجر به بروز رویدادهای خطرناک شود. پس بهتر است در نصب این حوله خشک کن‌ها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی گلزار رادیاتور:  3 مورد از مهمترین و حیاتی ترین معایب حوله خشک کن آلومینیومی

حال که با طرز کار حوله خشک کن برقی آشنا شدید، شاید بهتر باشد طریقه استفاده از آن را نیز بدانید. برای استفاده از این نوع حوله خشک کن پس از نصب آن، باید سیم آن را به پریز برق وصل نمایید. پس از وصل شدن به برق، المنت‌های داخل لوله‌ها روشن می‌شوند و ایجاد گرما می‌کنند. طرز کار حوله خشک کن الکتریکی کاملا مجزا از حوله خشک کن هیدرونیکی بوده و بدون استفاده از نیروی گرمایی و یا آب عمل می‌کند.

 

لازم به ذکر است که حوله خشک کن الکتریکی، توان گرمایشی کمتری نسبت به حوله خشک کن‌های هیدرونیکی دارد و بیشترین حرارتی که می‌تواند تولید کند، بین 100 تا 150 وات است. برای گرم شدن حوله خشک کن‌هایی که طرز کار آن‌ها با استفاده از انرژی برق می‌باشد، حداقل 15 دقیقه زمان لازم است و همین موضوع یکی دیگر از معایب این نوع از خشک کن‌هاست.

نوع دیگری از شوفاژهای زینتی، شوفاژ حوله خشک کن است که برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از این  دلایل گرم کردن محیط داخل سرویس بهداشتیست. مورد بعدی خشک کردن حوله ها و لباس های کوچک است و در نهایت زیبایی چشمگیر این نوع شوفاژ زینتی باعث میشود روزانه به تعداد طرفداران آن اضافه شود.

گلزار رادیاتور با سابقه‌ای درخشان در تولید لوازم داخلی و خارجی ساختمان در سالیان طولانی، به تولید حوله خشک کن های استیل دکوراتیو مشغول شده است؛ که در این حوزه با کسب 5 سال سابقه‌ی درخشان تولید و عرضه‌ی حوله خشک کن های باکیفیت و بی‌نظیر، امروز توانسته با همراهی شما تولیدات خود را گسترش دهد، به صورتی که امروز شما طرح سفارشی حوله خشک کن خود را برای ما روی کاغذ میکشید و پس از دریافت اعلام قیمت، حوله خشک کن باکیفیت و دکوراتیو خود را دریافت مینمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهی در مورد “طرز کار حوله خشک کن های مدرن و استیل را بیاموزید

  1. رامین دهقان گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  2. غلامحسین نقدی گفت:

    محتوا خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *